Friday, March 31, 2023

WOOD MACKENZIE MELANTIK KETUA PEGAWAI KEWANGAN BAHARU

Simon Crowe, dahulunya bersama ERM, membawa pengalaman industri kemampanan dan tenaga

LONDON and HOUSTON dan SINGAPURA, 30 Mac (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Wood Mackenzie, sebuah syarikat portfolio Veritas Capital, telah melantik Simon Crowe kepada pasukan kepimpinan eksekutif globalnya sebagai Ketua Pegawai Kewangan (CFO), berkuat kuasa 27hb Mac.

Simon membawa banyak pengalaman dalam syarikat swasta dan awam di AS, Eropah dan Asia. Beliau menyertai Wood Mackenzie selepas hampir lima tahun sebagai CFO ERM, Perundingan Kelestarian dan Alam Sekitar terbesar di dunia dan beliau memainkan peranan penting dalam pertumbuhan pesat, kepelbagaian dan pelaburan yang berjaya daripada KKR.

Mengulas mengenai pelantikan Simon, Mark Brinin, Ketua Pegawai Eksekutif Wood Mackenzie berkata: “Simon ialah CFO yang berfikiran komersial, yang memiliki pengalaman antarabangsa yang luas, telah bekerja dengan ERM yang disokong ekuiti persendirian dan syarikat yang disenaraikan di bursa saham New York, London dan Eropah. Beliau mempunyai pengurusan kewangan yang kukuh dan kemahiran kepimpinan strategik. Latar belakang Simon yang pelbagai dalam perundingan alam sekitar dan pasaran tenaga global membawa pengetahuan yang mendalam tentang pasaran akhir kami. Pengalamannya yang luas akan memberi manfaat kepada kejayaan masa depan Wood Mackenzie. Kami gembira kerana beliau telah memilih untuk menyertai kami.”

“Beliau sangat berkelayakan untuk membantu pasukan membina dekad kepimpinannya dan inovasi dalam industri tenaga. Penyertaan Wood Mackenzie adalah masa yang mengujakan kerana syarikat itu berada pada kedudukan yang baik untuk mengembangkan dan meningkatkan pandangan kritikal yang diberikan kepada pangkalan pelanggannya yang semakin meningkat merentas keseluruhan rantaian nilai tenaga dan boleh diperbaharui,” tambah Brinin. 

No comments:

Post a Comment