Wednesday, March 29, 2023

SIDANG MEDIA BEIJING PEMUJAAN NENEK MOYANG DI KAMPUNG HALAMAN KAISAR KUNING

Tapak sidang akhbar Upacara Peringatan kepada Moyang Huang Di di Tempat Asalnya. (Foto: Business Wire)


Zhengzhou, China29 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pada 27 Mac, jawatankuasa pemujaan nenek moyang di kampung halaman Kaisar Kuning mengadakan sidang akhbar di Beijing dan mengumumkan bahawa upacara penyembahan itu akan diadakan pada 22 April 2023 di kampung halaman Kaisar Xinzheng, bandar Zhengzhou, Wilayah Henan. Acara ini diadakan secara dalam talian dan dijalankan serentak dengan luar negara.

Tema upacara pada tahun Kuimao ialah "Keharmonian dan keamanan di kalangan generasi." Agenda semasa upacara besar ini akan merangkumi sembilan perkara yang telah diiktiraf daripada projek warisan budaya negara yang telah diumumkan oleh Majlis Negeri China dengan: Penghormatan panjang umur, persembahan bakul bunga, persembahan kemenyan, perarakan penghormatan, bacaan doa, nyanyian. lagu, muzik dan tarian iringan, berkat untuk China, berkat untuk keharmonian antara langit dan bumi. Pada masa itu, CCTV-4, Phoenix, dan platform penyiaran utama dari dalam dan luar negara juga akan menjalankan siaran langsung dengan global.

Perancangan tahun ini adalah untuk merasmikan pembukaan taman kampung halaman Kaisar Kuning buat pertama kali dengan siaran majlis tersebut. Sebelum bermulanya sembilan perarakan pemujaan nenek moyang, dengan hormatnya kami kepada semua nenek moyang, perasmian taman ini akan diadakan secara sederhana dan khidmat di hadapan pintu gerbang agung generasi diraja.

Sejak penyembahan nenek moyang dalam talian diadakan pada 2020, orang China dari seluruh dunia telah menyembah Xuanyuan melalui Internet, dan ini juga telah menjadi ciri penting upacara penyembahan nenek moyang di tanah air Kaisar Kuning. Secara tidak terhad, acara ini turut menarik perhatian dan penyertaan daripada generasi muda untuk menyertai secara dalam talian.

Tahun ini, mengikut keperluan upacara besar yang akan diadakan, pemujaan nenek moyang dalam talian telah dimaksimumkan sepenuhnya dengan gabungan teknologi baharu.

Platform untuk acara penyembahan nenek moyang Kaisar Kuning dalam talian telah menunjukkan etika dalam talian atau luar talian yang konsisten. Usaha ini dibuat untuk meluaskan skop kandungan dan interaksi video, meluaskan rangkaian komunikasi, dan memberi inspirasi kepada kehidupan sosial dan berkat daripada orang China di seluruh dunia.

Tujuan acara ini adalah untuk mewujudkan "Peranan penting negara di kalangan pangkalan inovasi untuk warisan budaya sejarah dari China," "kemudahan untuk keturunan keturunan China mencari akar generasi mereka, tapak ziarah untuk Budaya dan tamadun China untuk mengamalkan budaya dan ajaran China." , memfokuskan pada "Sejarah Henan dan budaya China " untuk menonjolkan daya tarikan budaya "Generasi" dan "Jiwa" nenek moyang Kaisar Kuning China. Dalam dunia teknologi, platform menggunakan teknologi metaverse, XR ( Realiti campuran ) dan teknologi lain untuk melancarkan produk seperti hologram XR, AI maya, IP budaya, kesan khas SVG, permainan interaktif, dll., dan komunikasi bersepadu pelbagai dimensi untuk meningkatkan daya tarikan dan kesan acara ini.

Hubungi : Zhang Yi
Telefon : 0086-371-67182663
E-mel : zhengzhoudwxb@163.com

Sumber : Memorial Ceremony to Ancestor Huang Di

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment