Friday, March 10, 2023

MENEMUI MUSIM BUNGA YANG MENAKJUBKAN DI LAUTAN BUNGA BIJI SESAWI DI WILAYAH GUIZHOU DI BARAT DAYA CHINA

(Atas) Lautan bunga biji sesawi di Perbandaran Wawu, Daerah Bijiang, Bandar raya Tongren, Wilayah Guizhou, barat daya China; (Kiri) Lautan bunga biji sesawi di Daerah Pingba, Bandar raya Anshun, Wilayah Guizhou, barat daya China; (Kanan) Lautan bunga biji sesawi di Perbandaran Wawu, Daerah Bijiang, Bandar raya Tongren, Wilayah Guizhou, barat daya China.

GUIYANG, China, 10 Mac, 2023 /Xinhua-AsiaNet/--

Maklumat daripada Jabatan Pertanian dan Hal Ehwal Luar Bandar bagi Wilayah Guizhou mendedahkan bahawa sebuah Festival Bunga Biji Sesawi akan diadakan dari 11 hingga 13 Mac di bandar raya timur laut Tongren, Wilayah Guizhou di barat daya China.
 
Musim bunga sekarang kembang mekar di mana-mana. Dan petani di Wilayah Guizhou bukan sahaja mengubah biji sesawi untuk menjadi minyak makan, tetapi juga untuk menjadi cat. Di Daerah Bijiang, Bandar raya Tongren dan Daerah Pingba, Bandar raya Anshun, petani telah melukis rupa musim bunga yang paling bersemangat dengan bunga biji sesawi yang kembang mekar.
 
Mereka juga mengadakan sebuah festival bunga biji sesawi untuk meraikan kedatangan musim bunga. Siapa yang tidak suka perayaan pada musim bunga? Musim bunga terutamanya adalah sebuah musim yang indah dan mengkhayalkan.
 
Orang ramai boleh berulang-alik melalui lautan bunga untuk mencari orang purba yang tersembunyi, melawat perkampungan unik yang bertaburan seperti bintang di antara bunga-bunga, berborak dengan penduduk tempatan, merasai makanan dan teh tempatan, dan mencuba perkhemahan barbeku dan cara amalan pertanian. Pengalaman ini akan menawarkan kepada orang ramai dengan satu kehidupan yang berbeza dan satu pandangan yang berbeza.

MENEMUI MUSIM BUNGA YANG MENAKJUBKAN DI LAUTAN BUNGA BIJI SESAWI DI WILAYAH GUIZHOU DI BARAT DAYA CHINA

No comments:

Post a Comment