Saturday, March 25, 2023

MARY KAY MENEGASKAN KEPENTINGAN KEPIMPINAN WANITA DAN KETERLIBATAN SEKTOR SWASTA DALAM PEMULIHARAAN DI SIDANG KEMUNCAK LAUTAN DUNIA 2023 YANG DIANJURKAN OLEH ECONOMIST IMPACT




DALLAS, 24 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) --
 Mary Kay Inc., penyokong global untuk kelestarian korporat dan penandatangan kepada Prinsip Lautan Mampan Kompak Global PBB, terus memainkan peranan penting dalam pemuliharaan lautan. Pada bulan Februari, jenama kecantikan itu melancarkan platform rintisan, mesra pengguna yang menawarkan panduan dan alat sokongan keputusan berguna, serta pengetahuan praktikal untuk pengamal marin. Berikutan pengumuman itu, baru-baru ini Mary Kay menyertai Sidang Kemuncak dan Ekspo Lautan Dunia 2023 yang Ke-10 di Lisbon, Portugal, yang dianjurkan oleh Economist Impact.

Sidang Kemuncak Lautan Sedunia ialah acara global tahunan yang menghimpunkan keratan lintang komuniti lautan paling luas, daripada perniagaan dan kewangan kepada kerajaan, penggubal dasar negara dan antarabangsa, masyarakat sivil dan ahli akademik. Lebih 1,500 peserta dari lebih daripada 100 negara menghadiri sidang kemuncak tiga hari tersebut, apabila 188 penceramah membincangkan beberapa cabaran paling mendesak yang dihadapi oleh lautan, seperti perubahan iklim, kehilangan biodiversiti dan pencemaran.

Sandra Silva, Pengurus Besar Mary Kay Portugal, ialah seorang daripada ahli panel terkenal semasa sesi perbincangan mengenai "Meletakkan Pemulihan Terumbu Karang sebagai Pusat Tindakan Pemuliharaan Lautan", apabila beliau menyertai penceramah terkenal lain termasuk Yabanex Batista dari Dana Global untuk Terumbu Karang (Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu), Tom Moore dari Universiti Sains dan Teknologi Raja Abdullah (Arab Saudi) dan Deborah Brosnan dari Deborah Brosnan & Associates.

Silva menekankan kepentingan pemuliharaan lautan, dengan menyatakan, "Lautan adalah kritikal untuk sumber pencarian berbilion individu dan kita semua mempunyai peranan penting untuk dilakukan dalam pemuliharaan lautan dan ekonomi lautan yang mampan. Mary Kay menyokong pemerkasaan wanita dalam semua aspek kehidupan dan perniagaan, termasuk kesihatan planet kita."

Martin Koehring, ketua Inisiatif Lautan Dunia, Economist Impact, menyatakan, "Mengekalkan momentum dalam tindakan yang diambil terhadap lautan, termasuk melalui sidang kemuncak dan penerbitan kami, adalah amat penting. Pada tahun ini, sidang kemuncak berkenaan memacu kemajuan dengan menampilkan sesi bersilang industri untuk memanfaatkan sinergi dan menggalakkan keterlibatan bersilang sektor. Penyertaan Mary Kay dalam Sidang Kemuncak dan Ekspo Lautan Dunia 2023 menunjukkan komitmen berterusan syarikat terhadap pemuliharaan lautan dan dedikasi untuk mencipta masa depan mampan bagi semua.”

Inisiatif Lautan Dunia mengubah momentum dan tumpuan utama Sidang Kemuncak Lautan Dunia menjadi program sepanjang tahun terhadap lautan yang memperkasa keupayaan penuh Economist Impact, menggabungkan kepintaran kumpulan pemikir dengan kreativiti jenama media untuk melibatkan penonton berpengaruh pada peringkat global. Inisiatif Lautan Dunia berusaha menyedarkan, mendorong dan memupuk kerjasama lebih baik antara perniagaan, penggubal dasar, pelabur, saintis dan NGO untuk mencari penyelesaian kepada cabaran dan peluang lautan paling mendesak.

Mary Kay telah berusaha meningkatkan kesedaran mengenai kesihatan lautan dan terumbu karang melalui kerjasama dengan The Nature Conservancy selama lebih 32 tahun. Satu daripada projek utama di bawah sokongan Mary Kay dikenali sebagai "Terumbu Super," yang mengenal pasti, melindungi dan mengembangkan rangkaian global terumbu karang yang amat berdaya tahan dan boleh bertahan dalam lautan yang semakin panas.

“Pasukan Terumbu Super berjaya menghimpunkan pihak kerajaan dan komuniti terumbu bersama pakar dalam sains lautan, pemuliharaan dan pengurusan dari Institusi Oseanografi Woods Hole, Universiti Stanford, dan The Nature Conservancy, bersama-sama dengan sokongan sektor swasta dari Mary Kay pada saat kritikal dalam sejarah terumbu karang ini,” kata Dr. Elizabeth McLeod dari The Nature Conservancy.

Klik di sini untuk menonton perbincangan panel tentang Meletakkan Pemulihan Terumbu Karang sebagai Pusat Tindakan Pemuliharaan Lautan.

ADAKAH ANDA TAHU?

• Mandat Air Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) ialah inisiatif Kompak Global PBB yang menggerakkan pemimpin perniagaan mengenai air, sanitasi dan Matlamat Pembangunan Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. (Mary Kay ialah penandatangan dan menyertai pada bulan Februari 2021).
• Prinsip Lautan Mampan, yang dihasilkan melalui perundingan dengan lebih 300 pihak berkepentingan, menyediakan rangka kerja untuk amalan perniagaan bertanggungjawab di seluruh sektor dan geografi. Pihak tersebut membina dan menambah Sepuluh Prinsip Kompak Global Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai hak asasi manusia, buruh, alam sekitar dan antirasuah. (Mary Kay ialah penandatangan dan menyertai pada bulan Februari 2021).
• Lautan mempunyai peranan penting dalam peralihan kepada ekonomi sifar bersih, berdaya tahan dan saksama, serta melaksanakan keseluruhan Agenda 2030 untuk Pembangunan Mampan. Komuniti perniagaan global mempunyai tanggungjawab bersama, untuk mengambil tindakan yang perlu bagi menjamin lautan yang sihat. (Mary Kay ialah ahli dan menyertai pada bulan Ogos 2022).

MAKLUMAT TENTANG MARY KAY

Seorang pengasas asal yang berjaya mengatasi penghalang kemajuan profesion, Mary Kay Ash mendirikan syarikat kecantikan impiannya pada tahun 1963 dengan satu matlamat: memperkaya kehidupan wanita. Impian tersebut telah berkembang menjadi syarikat bernilai berbilion dolar dengan jutaan ahli tenaga jualan bebas di lebih daripada 35 negara. Sebagai syarikat pembangunan keusahawanan, Mary Kay komited untuk memperkasa wanita mengharungi perjalanan mereka melalui pendidikan, pementoran, sokongan, rangkaian dan inovasi. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam sains di sebalik kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit termaju, kosmetik warna, suplemen pemakanan dan wangian. Mary Kay percaya dalam memperkaya kehidupan hari ini untuk hari esok yang mampan, bekerjasama dengan organisasi dari seluruh dunia yang menumpukan kepada mempromosikan kecemerlangan perniagaan, menyokong penyelidikan kanser, memajukan kesaksamaan jantina, melindungi mangsa yang terselamat daripada keganasan rumah tangga, menghiasi komuniti kita dan menggalakkan kanak-kanak mengejar impian mereka. Ketahui lebih lanjut di marykayglobal.com, temui Mary Kay dalam FacebookInstagram dan LinkedIn, atau ikuti kami dalam Twitter.

Maklumat Tentang The Nature Conservancy

The Nature Conservancy ialah organisasi pemuliharaan global khusus untuk memulihara tanah dan perairan yang menjadi tempat bergantung kepada semua hidupan. Berpandukan sains, kami mencipta penyelesaian berinovatif di tempat kerja sebenar terhadap cabaran paling sukar di dunia kita supaya alam semula jadi dan orang ramai boleh berkembang maju bersama. Kami sedang mengatasi perubahan iklim, memulihara tanah, perairan dan lautan pada skala yang belum pernah dilakukan sebelum ini, menyediakan makanan dan air secara mampan dan membantu menjadikan bandar lebih mampan. Apabila bekerja di 76 negara dan wilayah —37 melalui impak pemuliharaan langsung dan 39 melalui rakan niaga— kami menggunakan pendekatan kerjasama yang melibatkan komuniti tempatan, kerajaan, sektor swasta dan rakan niaga lain. Untuk mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi www.nature.org atau ikuti @nature_press dalam Twitter.

Maklumat Tentang Inisiatif Lautan Dunia

Inisiatif Lautan Dunia Economist Impact menyokong pembangunan ekonomi lautan mampan dengan menangani cabaran terbesar yang dihadapi oleh laut kita: perubahan iklim, kehilangan biodiversiti dan pencemaran. Sepanjang tahun dan di Sidang Kemuncak Lautan Dunia utama, kami memberikan inspirasi kepada pemikiran yang berani, membolehkan kerjasama baharu dan meneroka tindakan paling berkesan untuk planet biru yang sihat. Ketahui lebih lanjut di impact.economist.com/ocean.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53366240/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16945

No comments:

Post a Comment