Friday, March 3, 2023

FARM TO PLATE MENGUMUMKAN KETERSEDIAAN PLATFORM SAAS RANTAIAN BEKALAN REVOLUSI UNTUK MENINGKATKAN KESELAMATAN MAKANAN, MEMINIMUMKAN PENARIKAN BALIK DAN MEMACU EKOSISTEM YANG LESTARI

Data rantaian bekalan masa nyata yang tidak boleh diubah akan menyingkirkan kitaran penarikan balik dan meminimumkan pembaziran makanan

ALPHARETTA, Ga., 2 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Hari ini, Farm to Plate mengumumkan ketersediaan segera Farm To Plate (F2P), produk perintis berasaskan blockchain dan produk penjejakan untuk Rantaian bekalan makanan yang akan memperluaskan skop ketelusan data ke akar umbi industri makanan – dari hujung ke hujung, daripada pengeluar kepada pengguna. Platform Farm to Plate menangani peningkatan permintaan pengawalseliaan untuk pendigitalan dan ketelusan melalui pematuhan Peraturan GS1 dan FDA FSMA #204 serta meningkatkan kepercayaan jenama, kestabilan kewangan dan reputasi dengan membolehkan tumpuan kepada kelestarian, pertanian yang bertanggungjawab, ketelusan pengguna dan pengurangan risiko serta bilangan penarikan balik dengan ketara. Lihat cara sistem ini berfungsi.

Ciri Utama dan Manfaat Farm to Plate

• Pemberian tip secara mikro: Membolehkan pemberian tip terus kepada pengeluar daripada pengguna akhir yang selamat, yang serta-merta dihantar melalui blockchain, menyingkirkan keperluan orang tengah dan kemungkinan penipuan sambil memberi pengeluar rangsangan yang besar kepada pendapatan mereka yang sedikit.
• Penjejakan dan pengesanan hujung ke hujung yang tidak dapat diubah: Maklumat yang tidak dapat diubah dan tak terpusat memastikan tiada pemegang kepentingan tunggal mempunyai pemilikan maklumat yang tidak seimbang, menghapuskan risiko penipuan data.
• Kawalan akses kukuh untuk maklumat tentang rantaian blok: Kawalan akses yang kukuh membolehkan kawalan terperinci ke atas orang yang mempunyai akses kepada data, memastikan hanya maklumat yang relevan dan diperlukan boleh diakses oleh pihak yang berbeza.
• Dibina berdasarkan piawaian GS1 dan mematuhi Peraturan FDA FSMA #204.

Memenuhi Keperluan Pengguna untuk Ketelusan Hujung ke Hujung

Dalam rantaian bekalan makanan global yang makanan diperoleh dan diangkut merentas benua, tahap ketelusan, daripada sumber, pengangkutan, penyimpanan dan butiran lain, kini dituntut oleh pengguna dan tidak pernah berlaku sebelum ini. Penyelidikan juga membuktikan bahawa 73% pengguna lebih suka jenama yang lestari, jujur dan telus tentang cara dan tempat produk ditanam. Pengeluaran lestari juga tinggi dalam senarai keinginan mereka, mereka sanggup membayar harga premium yang tinggi - pada harga daripada 30% hingga 40% secara purata – untuk barangan yang dihasilkan secara lestari. “Farm to Plate akan menjadi revolusi bagi jenama makanan yang ingin membangunkan identiti yang kukuh dengan pengguna moden yang berfokuskan kelestarian. Dengan membolehkan ketelusan dan keupayaan untuk berhubung terus dengan pembekal mereka, jenama boleh menonjolkan imej yang kukuh sebagai sebuah syarikat moden yang bertimbang rasa kepada pelanggan mereka. Ini ialah permulaan kepada perjalanan kepercayaan yang panjang antara pengguna dan jenama makanan.”- Mika Liss, Penasihat Strategik, Farm To Plate.

Farm to Plate Mengisi Pelengkap yang Dicari-cari dalam Rantaian Bekalan

Jenama makanan sedang bergelut dengan tanggungjawab keperluan pengawalseliaan dan tuntutan ketelusan daripada pengguna. Penyediaan maklumat yang mendalam dan boleh dipercayai dalam rantaian bekalan global yang kompleks menimbulkan cabaran. Terdapat kebersandaran berat pada proses manual yang menjadikan data terdedah kepada penipuan dan menghalang maklumat yang tepat pada masanya daripada disampaikan kepada semua pihak berkepentingan. Farm to Plate menggunakan blockchain yang dibenarkan, alat yang didorong oleh AI serta automasi melalui peranti IoT untuk menyediakan data masa nyata yang dikawal akses dan tidak boleh diubah kepada pihak berkepentingan yang betul. “Kami telah membina F2P dengan teknologi terbuka dan memenuhi standard industri yang disepadukan secara lancar dengan sistem sedia ada anda. Perkara terbaik tentang pembinaan ini ialah sifat F2P yang bermodul, membolehkan kami memperluaskan keupayaannya hampir tidak terhingga ketika kami membina ciri-ciri dalam keluaran masa depan.”- Saptarshi Choudhury, Naib Presiden Produk Farm To Plate.

Menghubungkan Pengguna dan Petani untuk Ekosistem Lestari

Melalui penggunaan inovatif platform mesej popular seperti WhatsApp, transkripsi suara, terjemahan bahasa vernakular dan fungsi luar talian, Farm To Plate ialah penyelesaian jejak dan kesan pertama yang benar-benar boleh diakses oleh nelayan dan petani. Melalui pemberian tip mikro, Farm to Plate akan memanfaatkan hubungan pengguna-petani untuk membawa kestabilan kewangan kepada komuniti pengeluar dan mengurangkan risiko pertanian berlebihan.

“Farm To Plate ialah penyelesaian rantaian bekalan makanan pertama yang akan menghubungkan setiap pihak berkepentingan dengan yang lain, dan menjadikan mereka sebahagian daripada sistem. Uniknya, kami menghubungkan pengguna dan petani secara langsung - membolehkan kepercayaan makanan pengguna melalui ketelusan dan kelestarian kewangan untuk pengeluar melalui kod QR tunggal. Cadangan nilai kami termaktub dalam 5 T: Trace, Track, Trade, Tip, Trust – dan Tip ialah kegemaran kami kerana tip mengiktiraf petani.”- Pramod Sajja, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Farm to Plate LLC. & Paramount Software Solutions Inc.

Perihal Farm to Plate

Visi pasukan Blockchain Farm to Plate adalah untuk membangunkan produk bagi mengubah cara industri makanan dan minuman beroperasi. Kisah kejayaan Hyperledger Fabric menghasilkan penggunaannya untuk membolehkan ekosistem sumber terbuka dibawa ke barisan hadapan teknologi ini. Farm to Plate ingin membina sesuatu yang membuat perbezaan, namun mudah untuk disesuaikan bagi mengisi jurang dalam sistem rantaian bekalan makanan yang sedia ada.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.  

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16863

No comments:

Post a Comment