Thursday, March 2, 2023

LAPORAN TREND HUAWEI XMAGE 2023 DIPAMERKAN DI KONGRES DUNIA MUDAH ALIH




Meneroka Hala Tuju Ke Hadapan untuk Imejan Mudah Alih


BARCELONA, Sepanyol, 1 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Huawei telah mempamerkan Laporan Trend HUAWEI XMAGE 2023 semasa Kongres Dunia Mudah Alih di Barcelona. Ini ialah laporan trend pertama sejak pelancaran HUAWEI XMAGE pada tahun 2022, jenama imejan mudah alih baharu yang mentakrifkan dengan jelas struktur Strategi Imejan Mudah Alih Huawei: inovasi teknologi, pengalaman pengguna dan penerokaan budaya.

Siaran akhbar ini menampilkan elemen multimedia. Lihat siaran penuh di sini: 
https://www.businesswire.com/news/home/20230227005483/en/

Imej telah menjadi bahasa umum pada hari ini dan telefon mudah alih memainkan peranan yang semakin penting dalam trend baharu ini, kata Li Changzhu, Naib Presiden Pemasaran Strategi, Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei, serta hakim untuk Anugerah HUAWEI NEXT IMAGE. Li mengumumkan pelancaran laporan itu di Salon HUAWEI XMAGE yang bertemakan Cerapan dalam Imejan Mudah Alih. Berdasarkan laporan yang dijanakan daripada penghantaran kepada anugerah tahunan, yang diperoleh daripada XMAGE, laporan tersebut mengenal pasti trend dalam jenis kandungan visual yang dijanakan oleh pengguna telefon pintar Huawei.

“HUAWEI XMAGE menyasarkan untuk membawa era baharu imejan mudah alih dan kami melakukan segalanya yang mungkin dalam membentuk budaya imejan kukuh melalui inovasi, yang membawa pengalaman unggul kepada pengguna,” kata Li. Menurut penyelidikan, lebih daripada 1.4 trilion foto diambil secara global setiap tahun, antaranya lebih daripada 89% ditangkap dengan menggunakan telefon mudah alih.

Pada acara tersebut, pemimpin kanan dari bidang budaya dan seni, jurufoto terkemuka, ahli sosiologi visual dan wakil pelajar berkongsi pandangan mereka mengenai inovasi dan budaya, penemuan utama dalam laporan itu dan masa depan imejan mudah alih.

“Teknologi dan seni, termasuk seni bina, boleh bekerjasama untuk mencipta hasil yang menakjubkan. Laporan Huawei menggambarkan perkara ini dengan begitu hebat,” kata Benedetta Tagliabue, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif EMBT Architects. “Saya gembira melihat Huawei menerajui usaha sedemikian dalam menginspirasikan pengguna di seluruh dunia dan meneroka hala tuju masa depan untuk imejan mudah alih.”

Chandran Nair, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Global Institute for Tomorrow, berkata semasa ucaptamanya, “Fotografi telefon pintar mudah alih berinovatif mengubah paradigma imejan dan membantu orang ramai mentakrifkan semula cara mereka menyampaikan perkara yang mereka lihat. Walau bagaimanapun, kesan teknologi bukan sekadar imej yang lebih baik; ia perlu sesuatu yang mendorong kami sebagai individu untuk sentiasa mencipta sesuatu yang bermakna dan berkesan.”

Lebih daripada sebelumnya, imejan pada hari ini adalah sesuatu untuk dikongsi, dengan pengalaman yang semakin dibentuk oleh telefon pintar.

“Imej menunjukkan bahawa telefon kamera ini cukup berkuasa, menjadikan semua individu bukan sahaja sebagai pengguna imej tetapi juga sebagai pencipta,” Nichole Fernandez, ahli sosiologi visual dan seorang daripada pengarang utama laporan itu, berkata bahawa telefon Huawei digunakan untuk mencipta fotograf dan video yang dihantar. “Malah individu yang tidak terlatih pun boleh menjadi jurufoto, menangkap detik yang mereka rasa bermakna dan mencipta sesuatu yang cukup membanggakan mereka untuk dihantar kepada peraduan. Ini mendemokrasikan penghasilan imej.”

Sejak tahun 2017, Anugerah HUAWEI NEXT IMAGE tahunan telah menyokong kreativiti fotografi di seluruh dunia, dengan hampir 4 juta1 penyertaan dari lebih 170 negara sepanjang enam tahun yang lalu.

Pada tahun ini, Huawei bekerjasama dengan FactStory, untuk mengumpulkan pasukan pakar penganalisis visual yang mengkaji fotograf dan video yang dihantar sebelum berkongsi cerapan mereka mengenai cara peranti Huawei digunakan, dengan penekanan khusus kepada sosiologi, psikologi dan emosi yang ditimbulkan oleh imej yang dipilih.

Untuk memuat turun Laporan Trend HUAWEI XMAGE 2023, sila kunjungi https://www.huawei.com/en/news/studies/huawei-xmage-trend-report-2023

1 Data diambil daripada Jawatankuasa Anugerah NEXT IMAGE.

Lihat versi sumber di businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230227005483/en/

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16852

No comments:

Post a Comment