Monday, March 13, 2023

ILLUMINATION DAN NINTENDO MENGUMUMKAN TRELER TERAKHIR UNTUK THE SUPER MARIO BROS. MOVIE



SANTA MONICA, Calif., 13 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Illumination (Ibu Pejabat: Santa Monica, CA, AS; Pengasas dan CEO: Chris Meledandri) dan Nintendo Co., Ltd. (Ibu Pejabat: Kyoto, Minami-ku, Jepun; Pengarah Perwakilan dan Presiden: Shuntaro Furukawa, “Nintendo” selepas ini) hari ini mengumumkan treler terakhir untuk The Super Mario Bros. Movie, filem animasi baharu berdasarkan dunia Super Mario Bros. semasa era Nintendo Direct yang distrim hari ini.

Selain itu, kedua-dua syarikat itu mengumumkan pelakon suara Jepun untuk Donkey Kong.

Pelakon suara Jepun
 
MarioMamoru Miyano
Puteri PeachArisa Shida
LuigiTasuku Hatanaka
BowserKenta Miyake
ToadTomokazu Seki
Donkey KongKouji Takeda

The Super Mario Bros. Movie, ialah filem animasi Super Mario Bros., yang diterbitkan oleh Chris Meledandri dari Illumination dan Shigeru Miyamoto dari Nintendo. Diarahkan oleh Aaron Horvath dan Michael Jelenic (rakan usaha sama bagi Teen Titans Go!Teen Titans Go! To the Movies) daripada lakon layar oleh Matthew Fogel (Filem Illumination Minions: The Rise of Gru), filem ini dibintangi oleh Chris Pratt sebagai Mario, Anya Taylor-Joy sebagai Puteri Peach, Charlie Day sebagai Luigi, Jack Black sebagai Bowser, Keegan-Michael Key sebagai Toad, Seth Rogen sebagai Donkey Kong, Fred Armisen sebagai Cranky Kong, Kevin Michael Richardson sebagai Kamek dan Sebastian Maniscalco sebagai Spike.

Filem ini akan dibiayai bersama oleh Universal Pictures dan Nintendo, serta dikeluarkan di seluruh dunia oleh Universal Pictures.
  • Tentang Illumination
Illumination, diasaskan oleh Chris Meledandri pada tahun 2007, merupakan salah sebuah pengeluar terkemuka industri hiburan bagi filem animasi peristiwa, termasuk Despicable Me—francais animasi paling berjaya dalam sejarah sinematik—serta filem Dr. Seuss’ The LoraxDr. Seuss’ The Grinch dan The Secret Life of Pets serta Sing . Filem Illumination The Super Mario Bros. Movie yang akan dikeluarkan tidak lama lagi akan menyertai perpustakaan studio yang merangkumi dua daripada 10 buah filem animasi terbaik sepanjang zaman. Francais ikonik Illumination yang digemari—diselitkan dengan watak yang tidak dapat dilupakan dan berbeza, tarikan global dan perkaitan budaya—telah mengaut keuntungan kasar lebih daripada $8 bilion di seluruh dunia. Illumination mempunyai perkongsian pembiayaan dan pengedaran eksklusif dengan Universal Pictures. Filem akan datang Illumination pada tahun 2023 termasuk The Super Mario Bros. Movie dan Migration.
  • Tentang Nintendo
Nintendo Co., Ltd., yang beribu pejabat di Kyoto, Jepun, telah mencipta francais yang menjadi sebutan ramai di seluruh dunia, termasuk Mario™, Donkey Kong™, The Legend of Zelda™, Metroid™, Pokémon™, Animal Crossing™, Pikmin™ dan Splatoon™, melalui produk perkakasan dan perisian bersepadunya. Nintendo menyasarkan untuk menyampaikan pengalaman hiburan yang unik dan intuitif untuk semua orang, membuat dan memasarkan peranti permainan video seperti kumpulan sistem Nintendo Switch™, membangun dan mengendalikan aplikasi untuk peranti pintar serta bekerjasama dengan rakan kongsi dalam pelbagai inisiatif hiburan lain seperti kandungan visual dan taman tema. Nintendo telah menjual lebih daripada 5.4 bilion permainan video dan lebih 800 juta unit perkakasan di seluruh dunia. Daripada pelancaran Nintendo Entertainment System™ lebih 30 tahun yang lalu, sehingga hari ini dan pada masa hadapan, misi berterusan Nintendo adalah untuk mencipta hiburan unik yang memberikan senyuman di wajah orang di seluruh dunia.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20230309005718/en/ 

Hubungi
Sarah Rothman
Sarah.Rothman@ledecompany.com 

Sumber: Illumination

No comments:

Post a Comment