Friday, March 24, 2023

MARY KAY INC. MENERIMA PENSIJILAN MAJLIS PENGAWASAN HUTAN DAN MERAIKAN PENANAMAN 1.3 JUTA POKOK BERSAMA YAYASAN ARBOR DAY




Pada Hari Hutan Antarabangsa, Mary Kay Menegaskan Komitmen Berterusan Syarikat terhadap Pemuliharaan dan Penyelesaian Berasaskan Alam Semula Jadi


DALLAS, 23 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mary Kay Inc., penyokong global untuk tanggungjawab sosial korporat dan kelestarian, meraikan Hari Hutan Antarabangsa dengan mengetengahkan pensijilan terkini syarikat tersebut yang diterima daripada Majlis Pengawasan Hutan (Forest Stewardship Council® atau FSC®).

Pensijilan ini diguna pakai untuk Pusat Cetakan dan Pengimejan Digital Mary Kay yang terletak di ibu pejabat korporat global dan pusat pengedaran serantau yang terletak di Texas Utara, serta perkara ini mengesahkan komitmen Mary Kay terhadap sokongan aktiviti perhutanan bertanggungjawab dengan menggunakan 100% bahan kitar semula FSC atau sumber kertas campuran FSC bagi tujuan pencetakan komersial, terutamanya untuk sisipan kertas produk yang dieksport ke seluruh dunia.

FSC® ialah organisasi global bukan untuk keuntungan yang menggalakkan pengurusan hutan bertanggungjawab di seluruh dunia dengan menentukan standard berdasarkan prinsip yang dipersetujui untuk pengawasan hutan bertanggungjawab yang disokong oleh pihak berkepentingan alam sekitar, sosial dan ekonomi. Pensijilan FSC bermakna penyumberan mampan yang mengutamakan hutan dan manusia, serta memastikan produk datang daripada hutan yang diuruskan secara bertanggungjawab.

“Kami berbangga dengan kemajuan dalam perjalanan kelestarian kami ini,” kata Deborah Gibbins, Ketua Pegawai Operasi Mary Kay. “Sijil FSC ialah hasil usaha gigih, persediaan, pelaksanaan protokol baharu dan latihan selama berbulan-bulan. Pencapaian ini menegaskan komitmen Mary Kay terhadap alam sekitar dan kecemerlangan perniagaan.”

Syarikat kecantikan dan keusahawanan global ikonik bersedia meraikan ulang tahun yang ke-60 pada tahun 2023 ini dengan meneruskan komitmen selama beberapa dekad dalam usaha memperkaya kehidupan di seluruh dunia dan mengurangkan impak yang menjejaskan alam sekitar.

Pada tahun ini, Mary Kay juga meraikan kerjasama selama 15 tahun dengan Yayasan Arbor Day. Kerjasama Mary Kay dan Yayasan Arbor Day bermula pada tahun 2008. Sorotan utama termasuk:

• Pada tahun 2008, perunding kecantikan bebas Mary Kay terlibat dalam program kitar semula apabila sebatang pokok ditanam di dalam hutan yang memerlukan setiap kompak lama dikitar semula. Terima kasih kepada usaha pengitaran semula pada peringkat kebangsaan oleh Perunding Kecantikan Bebas dan pelanggan mereka, serta pekerja Syarikat, Mary Kay berjaya melebihi matlamat pengumpulan sebanyak 200,000 kompak lama.

• Dari tahun 2009 hingga 2012, kerjasama Mary Kay dengan Yayasan Arbor Day menyokong Bilik Darjah untuk Penerokaan Alam Semula Jadi di tempat perlindungan keganasan rumah tangga bertujuan menyediakan penghuni tempat yang selamat untuk berhubung dengan alam semula jadi.

• Bermula pada tahun 2013, Mary Kay mula menyokong projek penghutanan semula berskala besar di seluruh dunia termasuk Amerika Syarikat, Brazil, China, Jerman, Ireland, Peru dan Madagascar.

• Pada tahun 2018, sebaik sahaja Mary Kay memotong reben di kemudahan Pembuatan / R&D Richard R. Rogers baharu di Lewisville, TX, sambutan bagi meraikan pencapaian kemudahan tersebut diadakan dengan menanam pokok yang kesejuta melalui upacara penanaman pokok tersebut di tapak lokasi.

• Setakat ini, Mary Kay dan Yayasan Arbor Day telah menanam sebanyak 1.3 juta pokok melalui kerjasama itu dan terus berusaha ke arah impak pada masa akan datang.

“Komitmen berterusan Mary Kay yang telah ditunjukkan terhadap sokongan gabungan pelbagai projek yang menanam pokok yang betul di tempat yang sesuai telah menjadikan kerjasama ini benar-benar istimewa,” kata Katie Loos, Presiden Yayasan Arbor Day. “Selama bertahun-tahun, kerjasama kami telah berkembang bertujuan mewujudkan impak global di dalam hutan yang paling memerlukan. Mary Kay memahami perkara yang dimaksudkan dan diperlukan untuk menjadi pengelola yang baik kepada ekosistem dan komuniti kami yang paling berisiko, malah kami begitu teruja untuk melihat masa depan kerjasama ini untuk dunia.”

Ketahui lebih lanjut tentang wawasan Mary Kay bagi memperkaya kehidupan hari ini untuk hari esok yang mampan di https://marykayglobal.com/sustainability/.

Maklumat Tentang Mary Kay

Seorang pengasas asal yang berjaya mengatasi penghalang kemajuan profesion, Mary Kay Ash mendirikan syarikat kecantikan impiannya pada tahun 1963 dengan satu matlamat: memperkaya kehidupan wanita. Impian tersebut telah berkembang menjadi syarikat bernilai berbilion dolar dengan jutaan ahli tenaga jualan bebas di lebih daripada 35 negara. Sebagai syarikat pembangunan keusahawanan, Mary Kay komited untuk memperkasa wanita mengharungi perjalanan mereka melalui pendidikan, pementoran, sokongan, rangkaian dan inovasi. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam sains di sebalik kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit termaju, kosmetik warna, suplemen pemakanan dan wangian. Mary Kay percaya dalam memperkaya kehidupan hari ini untuk hari esok yang mampan, bekerjasama dengan organisasi dari seluruh dunia yang menumpukan kepada mempromosikan kecemerlangan perniagaan, menyokong penyelidikan kanser, memajukan kesaksamaan jantina, melindungi mangsa yang terselamat daripada keganasan rumah tangga, menghiasi komuniti kita dan menggalakkan kanak-kanak mengejar impian mereka. Ketahui lebih lanjut di marykayglobal.com, temui Mary Kay dalam FacebookInstagram dan LinkedIn, atau ikuti kami dalam Twitter.

Maklumat Tentang Yayasan Arbor Day

Diasaskan pada tahun 1972, Yayasan Arbor Day telah berkembang menjadi organisasi keahlian bukan untung terbesar yang khusus untuk menanam pokok, dengan lebih daripada sejuta ahli, penyokong dan rakan niaga yang dihargai. Sepanjang 50 tahun yang lalu, hampir 500 juta pokok Yayasan Arbor Day telah ditanam di kawasan kejiranan, komuniti, bandar dan hutan di seluruh dunia. Wawasan kami ialah memimpin ke arah dunia yang menggunakan pokok bagi menyelesaikan isu kritikal untuk terus hidup.

Sebagai satu daripada yayasan pemuliharaan yang beroperasi terbesar di dunia, Yayasan Arbor Day, melalui ahli, rakan niaga dan program, mendidik dan melibatkan pihak berkepentingan, serta komuniti di seluruh dunia melibatkan diri masing-masing dalam misi menanam, memupuk dan meraikan pokok. Maklumat lanjut tersedia di arborday.org.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16941

No comments:

Post a Comment