Thursday, November 22, 2018

INVIVOSCRIBE MENGHANTAR ASAI MUTASI LEUKOSTRAT CDX FLT3 UNTUK MENYOKONG PENGHANTARAN QUIZARTINIB DAIICHI SANKYO DI JEPUN



SAN DIEGO, 21 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Untuk menyokong perkongsian berterusan dengan Daiichi Sankyo, Invivoscribe berbangga mengumumkan penghantaran Asai Mutasi LeukoStrat® CDx FLT3 ke PMDA (Agensi Peranti Farmaseutikal dan Perubatan) sebagai diagnostik sampingan untuk quizartinib, berikutan permohonan yang dibuat oleh Daiichi Sankyo kepada PMDA di Jepun.

Invivoscribe menghasilkan Asai Mutasi LeukoStrat CDx FLT3 dalam perkongsian dengan Daiichi Sankyo sebagai diagnostik sampingan yang menghubungkan ujian klinikal QuANTUM-R fasa 3 global (Eropah, Amerika Syarikat, Asia kecuali Jepun) untuk pesakit AML ITD FLT3 berulang/refraktori. Ujian klinikal QuANTUM-R dan kajian fasa 2 label terbuka quizartinib (Jepun) menyokong Permohonan Ubat Baharu (NDA) Daiichi Sankyo ke MHLW/PMDA Jepun untuk meluluskan pemasaran quizartinib untuk merawat pesakit dewasa dengan leukemia mieloid akut (AML) ITD FLT3.

Penghantaran ini melengkapi kelulusan Asai Mutasi LeukoStrat CDx FLT3 sebelum ini sebagai diagnostik sampingan AML bagi menyokong midostaurin untuk Novartis (Amerika Syarikat dan Eropah), dan gilteritinib fumarate untuk Astellas (Jepun). Astellas dan Invivoscribe masing-masing telah menghantar permohonan untuk ubat dan peranti ke CDER dan CDRH di Amerika Syarikat.

Pencapaian ini membantu mengukuhkan Asai Mutasi LeukoStrat CDx FLT3 sebagai standard antarabangsa untuk penilaian FLT3 dalam pesakit leukemia mieloid akut kerana CDx menjana nisbah isyarat yang standard untuk mutasi ITD dan TKD serta tersedia di seluruh dunia. Kriteria ini sudah pun menghasilkan susun lapis pesakit yang lebih konsisten dan mampu membantu para doktor mengenal pasti pilihan terapi diperibadikan untuk pesakit mereka dan mempercepat kelulusan ubat dan terapi baharu dengan menetapkan populasi pesakit yang lebih seragam untuk ujian klinikal.

Masa penghantaran juga menunjukkan kecekapan program Streamlined CDx Invivoscribe, yang menyediakan penyepaduan aktiviti termasuk pembangunan CDx, sokongan ujian klinikal dengan pengesanan pesakit yang cepat untuk pendaftaran, sokongan kawalan dan pengkomersialan kepada rakan kongsinya. Menggabungkan aktiviti-aktiviti ini dapat mempercepat proses kelulusan ubat dan juga memastikan ubat tersedia kepada pesakit yang sesuai selepas diluluskan.

“Penghantaran Permohonan Kelulusan Perubahan Separa Asai Mutasi LeukoStrat CDx FLT3 dan perkongsian dengan Daiichi Sankyo merupakan pencapaian penting untuk syarikat ini. Kami sentiasa mengalu-alukan peluang untuk bekerjasama dengan syarikat farmaseutikal global yang berminat untuk membangunkan dan mengkomersialkan diagnostik sampingan, sama ada untuk penyakit hematologi atau tumor pejal,” kata Jeffrey Miller, CSO dan CEO Invivoscribe. “Invivoscribe sentasa berfokus untuk meningkatkan kualiti penjagaan kesihatan di seluruh dunia dengan menyediakan reagen, ujian dan alat bioinformatik yang berkualiti tinggi dan distandardkan untuk memajukan bidang perubatan kejituan.”

No comments:

Post a Comment