Monday, November 26, 2018

IKIMfm sasar tingkat jumlah pendengar, capai visi dan misi IKIM

KUALA LUMPUR, 23 Nov (Bernama) -- Radio Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIMfm) menyasar untuk terus meningkatkan jumlah pendengarnya bagi mencapai visi dan misi Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) menyampaikan kefahaman Islam kepada masyarakat.

IKIM dalam kenyataan hari ini berkata menjelang tahun hadapan, IKIMfm yang menggabungkan program bersifat ilmu dan hiburan yang mendidik jiwa akan membuat beberapa penambahbaikan kepada pengisian program dan penjadualan segmen.

“Stesen radio ini sentiasa berusaha memastikan pendengar setianya berpuas hati dengan program-program sedia ada dan ditambah dengan kemunculan program-program baharu yang akan menjadikan stesen radio berkonsepkan pendekatan Islam itu terus unggul dan menjadi pilihan utama pendengar setianya.

“IKIMfm terus konsisten dengan mencapai jumlah pendengar melebihi satu juta, berdasarkan kaji selidik oleh firma Pengukuran Pendengar Radio (GfK) bagi Wave 2/2018, IKIMfm merupakan radio Islam yang paling lama didengari dan yang terbaik di Malaysia,” menurut kenyataan itu..

Menurutnya segmen Warna Pagi yang dikendalikan oleh DJ Pyan dan Hadhari yang bersiaran dari pukul 6.00 hingga 10 pagi, dan segmen Ekpresi yang bersiaran dari pukul 8.00 hingga 12 malam merupakan segmen yang mendapat jumlah pendengar tertinggi.

“Hasil penyelidikan firma penyelidikan GfK itu juga mendapati jumlah masa mendengar radio IKIMfm meningkat daripada 5.52 minit kepada 5.53 minit. Keputusan kajian ini meletakkan IKIMfm sebagai radio ke-2 tertinggi dari jumlah tempoh waktu mendengar.

“IKIMfm juga ingin mengucapkan terima kasih kepada penyumbang dalam kalangan pendakwah, ilmuan, motivator dan pakar-pakar yang menjadi tunjang utama pengisian program di radio itu termasuk pendengar setianya,” menurut kenyataan itu.

-- BERNAMA 

No comments:

Post a Comment