Tuesday, September 18, 2018

SQUIRRELS RESEARCH LABS BEKERJASAMA DENGAN BITTWARE UNTUK LANCARKAN KAD FPGA MATAWANG KRIPTO PALING BERKUASA DI DUNIA

NORTH CANTON, Ohio, 12 Sept (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Squirrels Research Labs (SQRL) baru-baru ini bekerjasama dengan BittWare, sebuah syarikat Molex dan penyedia papan komputer berprestasi tinggi, untuk menawarkan perkakasan perlombongan matawang kripto FPGA yang paling berkuasa di dunia, BittWare CVP-13.

CVP-13 ini menggunakan cip FPGA Virtex UltraScale+ terbesar yang tersedia daripada Xilinx Inc. (NASDAQ: XLNX).

“Dengan menggunakan cip terbesar yang didapati daripada Xilinx, VU13P, CVP-13 BittWare menawarkan kad FPGA matawang kripto yang paling berkuasa pernah ada,” ujar presiden SQRL David Stanfill.

CVP-13 menyediakan kuasa pemprosesan terbaik daripada mana-mana kad perlombongan matawang kripto FPGA yang ada—46 peratus lebih logik, 31 peratus lebih pada memori cip dan 66 peratus lebih besar bekalan kuasa berbanding papan popular lain yang menggunakan cip Xilinx VU9P FPGA.

Tidak seperti perkakasan perlombongan FPGA yang lain di pasaran, CVP-13 menggunakan bekalan kuasa 300 ampere, yang membolehkan pengguna memaksimumkan potensi cip FPGA VU13P di papan. Perkakasan yang serupa di pasaran memerlukan penalaan yang menarik lebih banyak kuasa daripada perkakasan yang terkadar, yang menyebabkan kecekapannya merosot.

Pilihan-pilihan penyejukan Viper yang direka dan dipasang oleh CVP-13 termasuk penyejukan cecair untuk meningkatkan kecekapan.

“Kecekapan dan peningkatan kuasa yang diperolehi dengan CVP-13 membolehkan penggunaan ketumpatan yang lebih tinggi dengan kurang pengehosan overhed,” jelas Stanfill. “Bagi setiap tiga papan berasaskan VU9P, anda hanya memerlukan dua unit CVP-13 untuk mencapai matlamat prestasi yang serupa.”

Selain prestasi yang lebih sejuk dan lebih cekap, jumlah logik atas cip yang meningkat membolehkan algoritma yang lebih besar untuk muat yang tidak tersedia pada perkakasan lain. Algoritma ini termasuk X17r, X16r dan TimeTravel10.

Kad CVP-13 boleh disambungkan bersama-sama dengan kabel QSFP28 dan SlimSAS, membolehkan cip tersebut menjalankan algoritma yang lebih besar seperti varian Equihash. CVP-13 mempunyai empat kali ganda lebar jalur kad kompetitif dan termasuk empat sangkar QSFP28 dan dua penyambung SlimSAS untuk komunikasi papan ke papan. CVP-13 mempunyai keupayaan untuk menjalankan bitstreams selamat yang dibangunkan dan disokong oleh AllMine Inc. dan SQRL.

“BittWare telah menghasilkan papan berprestasi canggih selama tiga dekad,” sambung Stanfill. “Ini merupakan jenama yang terkenal dan dihormati dalam industri FPGA dan kini mempunyai kekuatan Molex untuk ketangkasan pasaran yang lebih kuat untuk mengambil projek seperti ini.”

Papan FPGA BittWare CVP-13 boleh dibeli sekarang melalui SQRL dengan penghantaran yang dijangka pada bulan November. Perkakasan CVP-13 yang dihoskan juga boleh didapati melalui The Mineority Group. Kedua-dua pilihan boleh dibeli di http://store.mineority.io.

“Kami sangat teruja untuk terus membawa teknologi FPGA ke pasaran ini,” kata Stanfill.

Tentang Squirrels Research Labs
Squirrels Research Labs, atau SQRL, merupakan bahagian penyelidikan dan pembangunan Squirrels LLC. SQRL memberi tumpuan kepada projek-projek yang memastikan pemikiran ke hadapan Squirrels dan dapat disesuaikan dengan pasaran kompetitif. Lebih lanjut mengenai Squirrels Research Labs boleh didapati di http://squirrelsresearch.com.

Tentang BittWare, syarikat Molex
Selama tiga dekad, BittWare telah merancang dan menggunakan pemprosesan isyarat berprestasi tinggi, pemprosesan rangkaian dan penyelesaian papan pengkomputeran prestasi tinggi yang ketara mengurangkan risiko teknologi dan masa untuk pendapatan pelanggan OEM. Produk BittWare adalah berasaskan teknologi FPGA terkini dan faktor bentuk COTS standard industri, termasuk PCIe. Apabila keperluan pelanggan menjadikannya sukar untuk menggunakan papan standard industri, BittWare menyediakan penyelesaian yang diubah suai dan/atau reka bentuk berlesen. Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai BittWare dan penyelesaian FPGA yang inovatif lawati  www.BittWare.com.

Sidney Keith
Squirrels Research Labs
press@airsquirrels.com

Sumber: Squirrels Research Labs

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment