Friday, September 21, 2018

HANGZHOU MENGADAKAN SATU MESYUARAT PENGGALAKAN DI HONG KONG UNTUK MEMPERDALAM PERTUKARAN EKONOMI DAN PERDAGANGAN DI ANTARA KEDUA-DUA BANDAR RAYA

HANGZHOU, China, 20 Sept., 2018 /Xinhua-AsiaNet/--

Mesyuarat penggalakan "era Baharu, kerjasama Baharu, pembangunan Baharu -- Hangzhou Yang Penuh Daya Tarikan" telah diadakan di Hong Kong pada 17 September. Mesyuarat itu bertujuan untuk menggalakkan kerjasama ekonomi dan perdagangan di antara Hangzhou dan Hong Kong dan secara bersama mempromosikan pembinaan Belt and Road.

Pada mesyuarat penggalakan itu, Zhou Jiangyong, setiausaha bagi Jawatankuasa Perbandaran Hangzhou, berkata Hangzhou, ibukota bagi wilayah Zhejiang di timur China, adalah sebuah bandar raya yang indah, bersejarah, bertenaga dan terbuka. Hong Kong adalah sebuah metropolis moden yang terkenal di dunia. Hubungan di antara Hangzhou dan Hong Kong adalah mendalam dan berpanjangan. Dan mereka mempunyai kelebihan yang saling melengkapi dan kerjasama yang erat. Menjelang akhir tahun 2017, lebih daripada 6000 perusahaan Hong Kong telah melabur di Hangzhou dengan jumlah pelaburan melebihi 520 bilion dolar Amerika, menjadikannya sumber pelaburan asing yang terbesar di Hangzhou.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11415

No comments:

Post a Comment