Sunday, November 27, 2016

Suria KLCC, Alamanda Hasrat Kumpul RM10,000 Bagi Pesakit Pediatrik Kurang Bernasib Baik

KUALA LUMPUR, 25 Nov (Bernama) -- Gedung membeli-belah Suria KLCC dan Alamanda berhasrat untuk mengumpul dana RM10,000 bagi pesakit pediatrik kurang bernasib baik mendapatkan rawatan di hospital kerajaan dan keluarga mereka.

Ketua Pegawai Eksekutif Suria KLCC Andrew Brien berkata dana itu akan dikumpul melalui penjualan kotak hadiah bernilai RM10 setiap satu dari 26 Nov hingga 26 Dis.

Dana itu kemudian akan disalurkan kepada sebuah badan NGO, ANGSANAcare, yang ditubuhkan untuk memberi sokongan dari segi psikologi kepada kanak-kanak yang menghidap penyakit seperti kanser dan leukemia.

"Pakar "psikoterapi ANGSANAcare menilai dan menyokong keperluan emosi kanak-kanak di bawah jagaan mereka.

"Mereka menyediakan terapi permainan, seni dan muzik kepada kanak-kanak ini dengan tujuan untuk membolehkan mereka menikmati keseronokan," kata beliau dalam ucapannya pada pelancaran program sambutan Hari Krismas Suria KLCC di sini hari ini.

Terdahulu, beliau melancarkan dekorasi Krismas Suria KLCC bertemakan Perkampungan Santa dan pokok Krismas setinggi 32 meter di Esplanade KLCC.

Brien berkata pokok Krismas itu telah diiktiraf oleh Malaysia Book of Records sebagai pokok Krismas tertinggi di negara ini.

-- BERNAMA

http://www.bernama.com/bernama/v8/bm/newsindex.php?id=1306132

No comments:

Post a Comment