Wednesday, November 4, 2020

HANGZHOU DI CHINA TIMUR MENGADAKAN EKSPO DALAM TALIAN UNTUK MEMPAMERKAN PRODUK KEBUDAYAAN DAN KREATIF GLOBAL




HANGZHOU, China, 3 Nov., 2020 /Xinhua-AsiaNet/--

 
Ekspo Industri Kebudayaan dan Kreatif Hangzhou ke-14 telah diadakan di Hangzhou, ibu negeri bagi Wilayah Zhejiang di tenggara China, dari 29 Okt. hingga 1 Nov. Ekspo itu telah  menarik lebih daripada 4,000 institusi dan perusahaan kebudayaan dari lebih 60 buah negara dan wilayah untuk mengambil bahagian secara dalam talian dan di luar talian. Jumlah jenama yang mengambil bahagian meningkat sebanyak 60% berbanding dengan ekspo yang sebelumnya. Kawasan pameran bagi jenama luar negara kekal pada 40% daripada keseluruhan kawasan pameran. Semasa pameran itu, tempat utama telah menerima lebih daripada 60,000 orang pelawat, dua sub-tempat dalam talian menerima lebih 930 juta klik, dan melengkapkan urus niaga di lokasi dan kontrak projek bernilai 2.19 bilion yuan.

Dalam 14 tahun yang lampau, di tengah-tengah budaya baharu, penggunaan baharu dan kehidupan baharu, ekspo itu tidak hanya menjadi satu daripada empat aktiviti pameran kebudayaan utama China, tetapi juga mercu tanda kebudayaan Hangzhou dan satu platform penting untuk membina sebuah pusat kebudayaan dan kreatif antarabangsa.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13933

No comments:

Post a Comment