Wednesday, November 25, 2020

BASIKAL BUATAN TAIWAN SEMAKIN BERKEMBANG UNTUK PERMINTAAN BASIKAL JALAN GLOBAL


TAIPEI, Taiwan, 24 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pembuatan basikal telah lama menjadi industri terkemuka di Taiwan dan telah memperoleh reputasi Taiwan sebagai “Dunia Basikal.” Hampir 70% bagi permintaan basikal kelas pertengahan hingga tinggi dipenuhi oleh Taiwan setiap tahun. Setiap tahun, Taiwan mengeksport lebih daripada dua juta basikal tradisional di seluruh dunia. Eksport basikal jalan mencapai peratusan stabil 20-30% dalam beberapa tahun kebelakangan ini, sementara basikal bukit kini mengambil 60% daripada eksport ke Amerika Syarikat ketika permintaan arus perdana terus meningkat.


Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20201123006316/en/
 
Sebaliknya, disebabkan oleh peningkatan populariti bagi pelbagai acara berbasikal yang berprofil tinggi dan menunggang santai sejak kebelakangan ini, permintaan untuk basikal jalan di pasaran Eropah adalah hampir sama dengan basikal bukit, dan pasaran Asia juga menunjukkan trend peningkatan yang sama tahun ke tahun.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14021

No comments:

Post a Comment