Wednesday, November 22, 2017

CHTF 2017 MENGHIMPUNKAN PERUSAHAAN DARI 27 NEGARA "ONE BELT, ONE ROAD"

SHENZHEN, China, 22 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mengulangi inisiatif "One Belt, One Road" itu, Pameran Hi-Tech China ke-19 (CHTF 2017) yang berakhir pada 21 November, menpelawa lebih dari 30 buah negara dan organisasi antarabangsa, termasuk Argentina, Belgium, Republik Czech, Jerman, Greece, Iran, Lithuania, Pakistan, Poland, Rusia, Sweden, United Kingdom dan Kesatuan Eropah, untuk mempamerkan bersama di Pavilion "One Belt, One Road", sekali gus menetapkan satu rekod baharu dalam sejarahnya.

Delegasi Bavaria menghantar 11 perusahaan termasuk peneraju teknologi tinggi terkemuka seperti Pfaff-Silberblau, sebuah perintis di dalam pemacu mekanikal dan peralatan dan penyelesaian pengangkat di bawah Produk Kejuruteraan Columbus McKinnon, serta empat pendatang baharu termasuk syarikat permulaan yang paling berinovatif NavVis.

Delegasi Korea sekali lagi memecahkan rekod mereka dari segi jumlah pempamer. Institut Pengembangan Industri IT Kebangsaan (NIPA), Institut Pembangunan Permulaan & Keusahawanan Korea (KISED), Pusat Keusahawanan Universiti Daejeon, Kampus Inovasi Pintar Korea, Delegasi Teknologi Tinggi Korea kesemuanya memperlihatkan penyelesaian pintar dan saling berkaitan di CHTF, yang meliputi IT, komunikasi, biologi, penjagaan kesihatan, kecantikan, robotik, AR&VR, IOT, ICT, keselamatan dan tenaga.

Lawatan Presiden China Xi ke Republik Czech pada tahun 2016 telah meningkatkan hubungan politik, ekonomi dan budaya di antara kedua-dua buah negara. Tahun ini, Kedutaan Czech ke China dan Suruhanjaya Penggalakan Pelaburan Czech bersama-sama mengetuai delegasi terbesar ke CHTF dengan produk teknologi tinggi yang paling maju di negara itu. Semasa penganjuran pameran itu, Jerayawara Persekitaran Teknologi dan Pelaburan Czech telah diadakan, di mana Pengarah Greater China bagi Czech memperkenalkan persekitaran pelaburannya dan pengusaha Czech memperkenalkan teknologi Czech, seperti nanoteknologi, bioteknologi, tenaga boleh diperbaharui, IT dan AI.

Di samping itu, Pusat Inovasi China-Brazil mengadakan pameran sekali lagi. Satu delegasi pembeli yang diketuai oleh Presiden Dewan Perniagaan dan Industri Brazil Selatan juga melawat CHTF. Selain negara-negara Amerika Latin, negara-negara Eropah Timur, seperti Republik Czech dan Estonia, menambahkan penyertaan baharu kepada pempamer antarabangsa. Jabatan Sains dan Pendidikan Rusia, Negeri Bavaria Jerman dan Dewan Perniagaan dan Industri Nuremberg, Wilayah Walloon di Belgium telah menghantar delegasi ke CHTF selama 19 tahun. Delegasi veteran yang lain adalah dari Australia, Greece, Pakistan, Iran, Malaysia, Poland, Belanda, dan Kesatuan Eropah. CHTF menyediakan sebuah platform bagi mereka untuk mempromosikan produk, menjangkau ke perusahaan dan organisasi China, menjalankan kerjasama dan akhirnya mencapai pembangunan bersama.

Hubungi
Pameran Hi-Tech China
Yang Dan, 86 755 8284 8695
http://www.chtf.com/english/
yangd@chtf.com

Sumber: Pameran Hi-Tech China

No comments:

Post a Comment