Tuesday, October 1, 2019

TOSHIBA LANCAR IC PEMACU PWM GELOMBANG SINUS 600V UNTUK MOTOR TANPA BERUS TIGA FASA

TOKYO, 30 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (“Toshiba”) hari ini mengumumkan pelancaran “TB67B000AHG,” sebuah pemacu motor tanpa berus tiga fasa baharu untuk peralatan rumah seperti penyaman udara, pembersih udara, penyahlembap, dan kipas siling. Pemacu baharu itu adalah satu penambahan bervoltan tinggi kepada siri “TB67B000”, yang merealisasikan pemacu motor tanpa berus yang sangat efisien dan pengurangan bunyi di dalam satu pakej tunggal.

Permintaan semakin berkembang, terutamanya di dalam ekonomi baru muncul, bagi motor kipas tanpa berus tiga fasa yang sangat cekap yang dapat mengurangkan penggunaan tenaga dan boleh menguruskan turun naik di dalam voltan kuasa. Motor sedemikian memerlukan IC pemacu PWM yang bervoltan lebih tinggi untuk mengekalkan kebolehpercayaan produk yang tinggi.

IC pemacu TB67B000AHG 600V yang baru dibangunkan oleh Toshiba adalah serasi dengan pin dengan TB67B000HG 500V yang ada sekarang dan boleh dengan mudah menggantikannya. Toshiba juga sedang membangunkan versi “TB67B000AFG” yang lebih kompak di dalam sebuah pakej HSSOP 34-pin yang kecil[1] yang akan tersedia pada November 2019.

Ciri-ciri Utama
• Penarafan 600V meningkatkan kebolehpercayaan produk
Memastikan produk dengan daya tahan yang lebih tinggi kepada turun naik voltan berbanding dengan TB67B000HG 500V yang ada sekarang. Keserasian pin merealisasikan penggantian mudah bagi IC semasa.

• Merealisasikan pemacu PWM gelombang sinus dengan satu penarafan 600V/2A dalam satu pakej tunggal
IC kawalan motor gelombang sinus dan IGBT (penarafan 600V/2A) disepadukan di dalam satu pakej tunggal. Ini mengurangkan saiz permukaan pemasangan dan susun atur papan, dan menyumbang kepada pengurangan kos bagi keseluruhan sistem.

• Bunyi rendah dan getaran rendah
Penggunaan sebuah sistem pemacu gelombang sinus dengan satu bentuk gelombang arus yang lancar mengurangkan bunyi bising, dan mencapai getaran yang rendah berbanding motor dengan satu sistem pemacu gelombang segi empat tepat.

Penggunaan
Peralatan rumah seperti penyaman udara dan pembersih udara, penyahlembap, kipas siling dan peralatan perindustrian yang lain.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12623

No comments:

Post a Comment