Monday, October 28, 2019

TACONIC BIOSCIENCES MENGUMUMKAN AHLI LEMBAGA PENASIHAT SAINTIFIK BAHARU


Dr. Frank Sistare menyertai Lembaga Penasihat Saintifik Taconic Biosciences

RENSSELAER, N.Y., 21 Okt (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --
 Taconic Biosciences, peneraju utama dalam menyediakan penyelesaian model haiwan penemuan ubat, mengumumkan penyertaan Frank Sistare, PhD pada Lembaga Penasihat Saintifik (SAB).  Dr. Sistare menyertai ahli SAB sedia ada Andrew Goodman, PhD, David Hill, PhD, dan Robert Rosenthal, PhD.

SAB akan terus bekerjasama dengan pengurusan Taconic untuk memberikan pandangan dan panduan saintifik tentang evolusi portfolio produk dan perkhidmatan syarikat.  Kerjaya dan kepakaran Dr. Sistare yang menyeluruh dalam bidang toksikologi melengkapkan ahli lembaga sedia anda.  Ahli SAB memberikan kepakaran dalam mikrobiom, onkologi dan angkasa toksikologi, membantu untuk memacu inovasi Taconic dalam bahagian ini dan bahagian penyelidikan lain.

“Model haiwan terus berkembang sebagai alat kritikal keberkesanan penemuan ubat dan peralatan ujian keselamatan. Kami mengalu-alukan Dr. Sistare dan pengalaman mendalam beliau sementara Taconic terus membangunkan penyelesaian yang lebih tepat dan relevan kepada hasil klinikal manusia,” kongsi Nancy J. Sandy, ketua pegawai eksekutif Taconic Biosciences.

Dr. Frank Sistare telah berkhidmat sepanjang 16 tahun yang lepas sebagai pengarah eksekutif, naib presiden bersama, kemudian naib presiden bersama saintifik dalam penilaian keselamatan dan sumber haiwan makmal di Merck Research Laboratories. Sebelum ini, beliau berkhidmat selama 15 tahun dalam beberapa jawatan kepimpinan dan pengurusan dengan komponen penyelidikan makmal Pusat Penilaian dan Penyelidikan Ubat Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan.  Dr. Sistare merupakan kapten yang telah bersara dari Public Health Service (PHS) Commissioned Corps.  Beliau merupakan penerima anugerah Merck Presidential Fellowship dan telah menerima beberapa PHS Unit Commendations serta PHS Meritorious Service, Pujian, dan Anugerah Kecemerlangan, dan anugerah CDER dan FDA untuk kecemerlangan dalam penyelidikan makmal.

Beliau memperoleh BS dalam Farmasi dari University of Rhode Island, PhD dalam Farmakologi di University of Virginia, dan dianugerahkan PRAT Fellowship pasckedoktoran di National Institutes of Health.  Beliau berkhidmat sebagai Presiden Regulatory and Safety Evaluation Specialty Section of the Society of Toxicology, sebagai Pengarah Bersama Critical Path Institute's Predictive Safety Testing Consortium (PSTC), sebagai Pengerusi Bersama PSTC Nephrotoxicity Biomarker Working Group, dan buat masa ini berkhidmat sebagai Pelapor International Conference on Harmonization S1 Carcinogenicity Expert Working Group, Pengerusi PhRMA Clinical and Preclinical Development Committee's Carcinogenicity Key Issue Working Group, dan Pengerusi FNIH Biomarker Consortium's Clinical Kidney Safety Biomarker Qualification Project Team.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk dan perkhidmatan Taconic, sila hubungi 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah, atau e-mel info@taconic.com.

Tentang Taconic Biosciences, Inc.

Taconic Biosciences ialah peneraju utama berlesen penuh dalam model dan perkhidmatan mencit yang tereka bentuk secara genetik. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan boleh memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, prasediakan, menguji dan mengagihkan model kajian yang bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam model mencit dan tikus yang tereka bentuk secara genetik, mikrobiom, model tikus yang imun terhadap onkologi, dan reka bentuk model bersepadu dan perkhidmatan pembiakan, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan enam kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan mempunyai keupayaan penghantaran global untuk menyediakan model haiwan hampir di mana-mana di dunia.

Orang Hubungan Media:
Kelly Owen Grover
Pengarah Komunikasi Pemasaran
(518) 697-3824
kelly.grover@taconic.com

SUMBER: Taconic Biosciences

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment