Friday, October 25, 2019

CHICAGO BOOTH BANTU PEMIMPIN-PEMIMPIN ASIA PASIFIK MENGEMUDIKAN PERUBAHAN DIGITAL DENGAN SATU PROGRAM PENDIDIKAN EKSEKUTIF YANG BERINOVATIF

CHICAGO, 17 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pendidikan Eksekutif Pusat Pengajian Perniagaan University of Chicago Booth amat teruja untuk mengumumkan bahawa program Pemikiran Strategik – Hong Kong mereka akan kembali pada 11 dan 12 Februari, 2020. Program yang sangat dicari ini dirancang untuk meningkatkan kemahiran pemikiran kritis dan membantu kalangan eksekutif perniagaan untuk membangunkan ketangkasan strategik bagi menerima perubahan digital dan geopolitik di rantau Asia Pasifik.

Kursus itu membantu kalangan eksekutif mengembangkan kemahiran strategik untuk mengenali bagaimana perubahan industri mempengaruhi perniagaan mereka. Peserta akan belajar cara bagaimana untuk menilai strategi semasa mereka, membangunkan satu pendekatan berasaskan hasil kepada inovasi, dan memperoleh rangka kerja untuk menganalisis arah aliran. Eksekutif muncul dari program itu dengan peranti untuk menguruskan perubahan dengan jayanya dengan membuat perubahan yang diperlukan kepada strategi korporat mereka. Kursus itu diajarkan oleh Marc Knez, Profesor Klinikal bagi Pengurusan Strategik di Chicago Booth dan Pengarah Fakulti bagi Pemikiran Strategik.

“Dalam persekitaran perniagaan yang pesat berubah pada hari ini, kalangan eksekutif perlu mempunyai satu set kemahiran pemikiran strategik yang luas dan mendalam - kedua-duanya di dalam bidang operasi mereka dan di peringkat perusahaan - untuk berjaya dan bertindak balas dengan berkesan terhadap perubahan teknologi dan gangguan,” kata Knez.

Knez mengkhususkan diri dalam merapatkan jurang di antara penyelidikan akademik dan membuat keputusan gunaan dalam konteks perancangan strategi dan strategi teknologi. Penyelidikan akademik beliau dalam membuat keputusan strategik memberi tumpuan kepada analisis pasaran, pembangunan strategi, dan struktur organisasi. Hasil karya beliau telah diterbitkan dalam Harvard Business ReviewJournal of Business, dan Journal of Labor Economics.

Diadakan di kampus pusat pengajian itu di Hong Kong — yang dinamakan The Hong Kong Jockey Club University of Chicago Academic Complex | University of Chicago Francis dan Pusat Rose Yuen — program Pemikiran Strategik itu menyediakan peluang kepada eksekutif untuk bukan sahaja mengukuhkan kelebihan berdaya saing organisasi mereka, tetapi juga untuk memupuk hubungan profesional dengan perniagaan lain di rantau Asia Pasifik melalui kerjasama dan rangkaian bilik darjah. Program ini dikembalikan oleh permintaan popular dan pendaftaran awal digalakkan. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Program Pemikiran Strategik Chicago Booth – Hong Kong, sila layari Chicagobooth.edu/STHK.

Maklumat mengenai Pusat Pengajian Perniagaan University of Chicago Booth  

Pusat Pengajian Perniagaan University of Chicago Booth adalah sekolah perniagaan yang kedua tertua di Amerika Syarikat dan yang pertama mengajar untuk kalangan eksekutif. Sebagai sebuah destinasi intelektual, Chicago Booth menarik cendekiawan dan pelajar dari seluruh dunia ke kampus mereka di Chicago (Hyde Parkpusat bandar Chicago), London and Hong Kong. Booth secara konsisten menduduki di antara sekolah perniagaan terulung di dunia, dan graduan mereka termasuk berdozen pemimpin perniagaan terkenal di seluruh Amerika Syarikat dan di seluruh dunia. Sembilan anggota fakulti telah dinamakan sebagai pemenang Hadiah Nobel, tiga daripada mereka pada masa ini mengajar di Booth.
 

Lihat versi sumber di  businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20191016005945/en/


Hubungi

Hubungi Program Pendidikan Eksekutif:
Mark Lewis
Pengarah Eksekutif, Pendidikan Eksekutif
Pusat Pengajian Perniagaan University of Chicago Booth
+1.312.464.8732
exec.ed@chicagobooth.edu

Sumber : Pusat Pengajian Perniagaan University of Chicago Booth 

No comments:

Post a Comment