Tuesday, February 26, 2019

ROBOT PINTAR INNFOS XR1 DIPERLIHATKAN DI MWC

Robot Perkhidmatan Manusia Pertama di Dunia Dijana oleh SCA


BARCELONA, 26 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Persidangan industri tahunan, Kongres Dunia Mudah Alih (MWC) diadakan di Barcelona, ​​Sepanyol dari 25 hingga 28 Februari. Pada waktu tempatan 14:00 pada 26 Februari, pasukan R & D INNFOS China memperlihatkan robot perkhidmatan pintar yang dijana oleh INNFOS SCA, XR- 1.
 
Siaran akhbar ini mempunyai multimedia. Lihat siaran penuh di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20190225005534/en/
 
Dengan demonstrasi kata aluan, hidangan kopi, menari, soalan dan jawapan dan juga menjahit, XR-1 menarik perhatian ramai peserta dan media. Lebih penting lagi, robot ini mempamerkan penggerak pematuh siri yang dibangunkan oleh INNFOS. Ini adalah langkah penting ke arah membina robot perkhidmatan yang mampu berinteraksi secara intim dengan manusia.

SCA merujuk kepada Penggerak Patuh Pintar yang dibangunkan secara bebas oleh INNFOS. SCA mengintegrasikan pemacu servo yang mendasari, enkoder ketepatan tinggi, motor tanpa berus berkuasa tinggi, dan pengurangan gear ringan. Ia merupakan asas kepada robot perkhidmatan pintar XR-1. Semua sambungan XR-1 dipasang dengan INNFOS SCA. Ciri-ciri SCA yang paling penting adalah sambungan patuh bersepadu, yang boleh mencapai kedua-dua pergerakan ketepatan tinggi dan dinamik sambil mengekalkan ciri keselamatannya.

Kini robot perkhidmatan pintar ini digunakan secara meluas, antaranya dalam perniagaan, kemudahan penjagaan kesihatan dan isi rumah. Untuk mencapai interaksi manusia-mesin yang selamat dan pintar, robot perkhidmatan mesti termasuk kawalan yang patuh, tahan terhadap impak, sambil mengekalkan fungsi robot ketepatan tinggi.

INNFOS telah memenuhi semua keperluan yang disebut di atas yang menjadikan SCA sebagai penggerak paling canggih. Pasukan INNFOS menangani banyak masalah teknikal, dengan mengurangkan jumlah penggerak.

Pada masa yang sama, algoritma kawalan pematuhan sangat meningkatkan interaksi manusia-mesin. SCA boleh digunakan secara meluas dalam pembuatan dan pemprosesan mesin, aeroangkasa, instrumen ketepatan, penjagaan kesihatan dan bidang-bidang lain.

Di tempat ekspo, XR-1 mempamerkan prestasi mekanikal yang dinamik dan integrasi tinggi. Ia akan menjadi satu trend baru bagi sambungan robot pada masa akan datang!

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20190225005534/en/

Hubungan

INNFOS Drive(Beijing)Technologies Co.,Ltd
Catherine Liu
info@innfos.com
http://www.innfos.com/company

Sumber : INNFOS Drive(Beijing)Technologies Co.,Ltd

No comments:

Post a Comment