Sunday, February 3, 2019

Kumpulan k-pop BTS, siri Galaxy Samsung antara jenama terbaik Korea

KUALA LUMPUR, 2 Feb (Bernama) -- BRANDSTARS telah mengumumkan pemenang bagi ‘Jenama Wakil Korea 2019’, jenama terbaik bagi setiap industri di Korea.

Menurut Jawatankuasa Pemilihan BRANDSTARS dalam satu kenyataan di sini, jenama terbaik itu termasuk siri Galaxy bagi Samsung Electronics untuk telefon pintar, Hyundai Genesis (kereta), LG PuriCare (pembersih udara), Bacchus (minuman pemulih), Agabang (pakaian bayi), gedung serbaneka Lotte (gedung serbaneka) dan ABC mart (kedai kasut).

Kumpulan K-Pop terkenal, BTS, pula dipilih untuk hiburan.

Selain itu, Sulwhasoo dari Amorepacific (K-beauty), dan Klinik GDS (pembedahan plastik/ dermatologi).

Paris Baguette, Lotteria, Bibigo, Binggrae Banana milk, Ottogi Jin ramen, Samyang Food Buldak ramen untuk K-makanan telah dipilih bagi jenama yang paling popular manakalaBaunenajugomtang dipilih untuk sup tulang lembu yang mewakili cita rasa tradisional Korea, katanya.

Menurut kenyataan itu, Jawatankuasa Pemilihan BRANDSTARS memilih calon-calon bagi setiap industri dengan menggabungkan laporan-laporan akhbar dan penilaian pengguna, dan didasarkan kepada surat pencapaian, sebelum memilih pemenang bagi setiap bidang melalui penghakiman muktamad profesional akademik dan media.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment