Thursday, February 28, 2019

MENYAMPAIKAN MASA DEPAN: FEDEX MEMPERKENALKAN ROBOT PENYAMPAIAN AUTONOMI

FedEx SameDay Bot adalah Evolusi untuk Penyerahan E-Dagang Hari Sama, Tempat Terakhir
 
MEMPHIS, Tenn., 28 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- FedEx Corp. (NYSE:FDX) hari ini mengumumkan satu pembangunan dalam penyelesaian penghantaran canggih untuk memenuhi keperluan pengguna yang berubah-ubah - FedEx SameDay Bot - sebuah peranti penyampaian autonomi yang direka bentuk untuk membantu peruncit membuat penghantaran hari yang sama dan terakhir kepada pelanggan mereka.
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/
 
Dengan bot, para peruncit akan dapat menerima pesanan dari pelanggan berdekatan dan menghantarnya melalui bot terus ke rumah atau perniagaan pelanggan pada hari yang sama. FedEx bekerjasama dengan syarikat-syarikat seperti AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens dan Walmart untuk membantu menilai keperluan penghantaran autonomi peruncit. Secara purata, lebih daripada 60 peratus pelanggan pedagang tinggal  dalam jarak tiga batu dari lokasi kedai, menunjukkan peluang untuk permintaan secara atas-permintaan, penyampaian hiper-tempatan.
 
FedEx SameDay Bot adalah inovasi yang direka untuk mengubah wajah penghantaran tempatan dan membantu para peruncit dengan cekap menangani harapan pelanggan yang semakin meningkat," kata Brie Carere, naib presiden eksekutif dan pegawai pemasaran dan komunikasi untuk FedEx. "Bot itu mewakili tonggak sejarah dalam misi kami yang berterusan untuk menyelesaikan kerumitan dan perbelanjaan penghantaran hari yang sama, yang terkini untuk pasaran e-dagang yang semakin berkembang dengan cara yang selamat dan mesra alam."
 
Bot FedEx sedang dibangunkan dengan kerjasama DEKA Development & Research Corp. dan pengasasnya, Dean Kamen, pencipta teknologi pengubah kehidupan yang banyak, termasuk Peranti Mudah Alih Peribadi iBot™ dan Segway®.
 
"Bot ini mempunyai keupayaan unik yang menjadikan ia tidak seperti kenderaan autonomi lain," kata Kamen. "Kami membina asas kuasa iBot, sebuah peranti mudah alih yang diluluskan FDA, untuk penduduk kurang upaya dengan lebih daripada 10 juta jam yang boleh dipercayai, operasi dunia sebenar. Dengan menggunakan asas ini dalam aplikasi tambahan, kami berharap iBot akan menjadi lebih mudah diakses oleh mereka yang memerlukannya untuk mobiliti mereka sendiri. "
 
Bot FedEx direka untuk perjalanan di kaki lima dan di tepi jalan, dengan selamat menyampaikan penghantaran yang lebih kecil ke rumah dan perniagaan pelanggan. Ciri-ciri bot termasuk teknologi keselamatan pejalan kaki dari iBot, termasuk teknologi canggih seperti LiDAR dan pelbagai kamera, yang membolehkan bot sifar, bot berkuasa bateri menyedari persekitarannya. Ciri-ciri ini disertakan dengan algoritma mesin pembelajaran untuk mengesan dan mengelakkan rintangan, merancang jalan yang selamat dan membenarkan bot mengikuti peraturan jalan raya dan keselamatan. Teknologi proprietari membuat bot sangat berkemampuan, membolehkannya menavigasi permukaan yang tidak berturap, mengatasi, dan juga langkah-langkah untuk pengalaman penghantaran pintu ke pintu yang luar biasa.
 
FedEx merancang untuk menguji bot pada musim panas ini di pasaran terpilih, termasuk Memphis, Tenn., menunggu kelulusan akhir daripada bandaraya.
 
"Kami amat teruja bahawa FedEx memilih kampung halamannya sebagai salah satu bandaraya perintis untuk inovasi revolusi ini," kata Datuk Bandar Jim Strickland, Bandaraya  Memphis. "Kami berharap dapat bekerjasama dengan FedEx untuk terus memperkenalkan teknologi yang akan membantu meningkatkan kualiti hidup dalam komuniti kami."
 
Ujian awal akan melibatkan penghantaran antara lokasi Pejabat FedEx terpilih. Pejabat FedEx kini menawarkan perkhidmatan Hari Sama Bandaraya yang beroperasi di 32 pasaran dan 1,900 bandaraya menggunakan kenderaan FedEx berjenama dan pekerja FedEx beruniform. Bot FedEx akan melengkapkan perkhidmatan Hari Sama Bandaraya FedEx.
 
"FedEx SameDay Bot mewakili bab seterusnya dalam warisan lama kami untuk memberikan inovasi dan perkhidmatan cemerlang, disokong oleh ekosistem logistik FedEx yang sedia ada," kata Brian Philips, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif FedEx Office. "Kami sangat teruja untuk membawa teknologi ini untuk menangani pasaran baru dan menyokong perkhidmatan kepada pelanggan kami dengan lebih baik. Syarikat-syarikat yang telah memberikan maklum balas mengenai penggunaan potensinya telah memainkan peranan penting dalam memastikan kita melihat masa depan e-dagang. "
 
Bot FedEx akan menyokong peruncit dalam beberapa segmen, dan kumpulan pertama pelanggan runcit untuk melihat prototaip telah mengiktiraf nilai teknologi yang boleh dibawa ke industri mereka.
 
"Kami sangat gembira dapat bekerja dengan pasukan berbakat di FedEx dan DEKA mengenai inovasi revolusi ini," kata Bill Rhodes, Pengerusi, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Kepuasan Pelanggan, AutoZone. "Apabila kami melihat FedEx SameDay Bot dalam tindakan, ia mengesahkan kepada pasukan kami banyak cara yang dapat membantu kami memperbaiki perkhidmatan kami dengan menawarkan penghantaran yang baik dan sangat efisien kepada pelanggan kami."
 
"Kemudahan dan keupayaan FedEx Same Day Bot berpotensi untuk memudahkan dan mempercepatkan pengedaran bagi semua pelanggan kami. Pertimbangkan profesional yang dapat menjimatkan masa dan wang dengan tidak meninggalkan tapak kerja untuk peralatan dan bekalan kritikal yang mereka perlukan dari Lowe, "kata Don Frieson, Naib Presiden Eksekutif Lowe, Rantaian Pembekalan. "Kami memandang ke hadapan untuk meneroka semua kemungkinan untuk meningkatkan perkhidmatan yang kami berikan kepada para pelanggan melalui inovasi ini."
 
"Pizza Hut sentiasa meneroka penyelesaian berasaskan teknologi baru untuk memajukan perniagaan penyampaian kami kerana kami melihat untuk mentakrifkan semula pengalaman pizza moden untuk pelanggan kami," kata Nicolas Burquier, ketua pegawai dan pegawai operasi, Pizza Hut, AS. "Peluang untuk bekerja dengan inovator yang terbukti dalam ruang penghantaran seperti FedEx membolehkan kami memanfaatkan teknologi canggih untuk mengoptimumkan pengalaman penghantaran terbaik dalam kelas kami."
 
"Kami terus melabur dalam teknologi baru dan keupayaan yang menjadikan sasaran tempat paling mudah untuk berbelanja - kini dan di masa depan. Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan FedEx untuk meneroka bagaimana robot autonomi boleh meningkatkan perkhidmatan penghantaran dan banyak lagi, memastikan kami terus melebihi jangkaan tetamu kami untuk kemudahan dan keselesaan,"kata John Mulligan, ketua pegawai operasi, Target.
 
"Di Walgreens, kami sedang dalam perjalanan untuk memanfaatkan teknologi terkini yang inovatif untuk menyediakan pengalaman farmasi dan penjagaan kesihatan yang berbeza, dan penyelesaian penghantaran yang membawa perkhidmatan kami kepada pelanggan kami di mana sahaja mereka berada dan bila mereka memerlukannya," kata Alex Gourlay. , Pegawai Operasi Ketua, Walgreens Boots Alliance, Inc. "Dengan FedEx sebagai rakan kongsi, Walgreens telah menjadi pilihan terpantas untuk penghantaran preskripsi hari ini di Amerika Syarikat, dan kami teruja melalui hubungan kami yang semakin berkembang, FedEx SameDay Bot adalah cara lain yang kami dapat menawarkan perkhidmatan yang lebih baik dan kemudahan yang lebih baik kepada pelanggan kami."
 
Bot ini membuat penampilan umum pertamanya semasa The Tonight Show NBC yang dibintangi Jimmy Fallon pada hari Selasa, 26 Februari. Prototaip ini akan disempurnakan untuk memenuhi piawaian dan peraturan keselamatan, dan keperluan khusus pelanggan. Untuk maklumat lanjut mengenai FedEx SameDay Bot, sila lawati thefuturefedex.com. Untuk b-roll, sila klik di sini.
 
Mengenai FedEx Corp.

FedEx Corp. (NYSE: FDX) menyediakan pelanggan dan perniagaan di seluruh dunia dengan portfolio pengangkutan, e-dagang dan perkhidmatan perniagaan yang luas. Dengan pendapatan tahunan sebanyak $69 bilion, syarikat ini menawarkan aplikasi perniagaan bersepadu menerusi syarikat operasi yang bersaing secara kolektif dan dikendalikan bersama-sama, di bawah jenama FedEx yang dihormati. FedEx, yang secara kerap disenaraikan di kalangan majikan yang paling dikagumi dan dipercayai, mengilhami lebih daripada 450,000 anggota pasukan untuk tetap "benar-benar, positif" memberi tumpuan kepada keselamatan, piawaian etika dan profesional tertinggi dan keperluan pelanggan dan komuniti mereka. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana FedEx menghubungkan orang dan kemungkinan di seluruh dunia, sila lawati about.fedex.com.
 
Mengenai DEKA Research & Development Corp.

Berpusat di Manchester, NH, DEKA merupakan sebuah syarikat penyelidikan dan pembangunan dengan hampir 600 pekerja yang terdiri daripada profesional kejuruteraan, pembuatan dan jaminan kualiti yang memberi tumpuan kepada pembangunan teknologi baru yang merangkumi pelbagai aplikasi. Syarikat ini diasaskan pada tahun 1982 oleh Dean Kamen, seorang pencipta yang memegang lebih daripada seribu paten A.S. dan asing dan pelbagai anugerah, kebanyakannya untuk peranti perubatan inovatif yang telah memperluas sempadan penjagaan kesihatan di seluruh dunia.
 
Kenyataan tertentu dalam siaran media ini mungkin dianggap sebagai kenyataan yang berpandangan ke hadapan, seperti jangkaan pengurusan mengenai keupayaan dan kecekapan yang ada melalui FedEx SameDay Bot, dan keupayaan kami untuk memenuhi piawaian dan peraturan keselamatan yang terpakai dan menerima kelulusan kerajaan yang diperlukan. Kenyataan yang berpandangan ke hadapan itu adalah tertakluk kepada risiko, ketidakpastian dan faktor lain, termasuk ketidakpastian yang diwarisi  dengan teknologi baru dan inovatif, keputusan yang tidak dijangka dari ujian awal, dan piawaian keselamatan, peraturan dan kelulusan yang diperlukan oleh kerajaan, yang boleh menyebabkan keputusan sebenar berbeza dari hasil yang dinyatakan atau tersirat oleh kenyataan yang berpandangan ke hadapan itu. Sebarang kenyataan yang berpandangan ke hadapan hanya bercakap pada tarikh ia dibuat. Kami tidak menjalankan atau menganggap apa-apa kewajipan untuk mengemas kini atau menyemak mana-mana kenyataan yang berpandangan ke hadapan, sama ada hasil daripada maklumat baru, peristiwa masa hadapan atau sebaliknya.
 
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11909

No comments:

Post a Comment