Monday, May 8, 2017

ABIOMED MENGUMUMKAN PESAKIT PERTAMA YANG MENDAFTAR DALAM KAJIAN KEMUNGKINAN STEMI DTU

DANVERS, Mass, 8 Mei (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Abiomed, Inc. (NASDAQ: ABMD), pembekal terkemuka bagi kejayaan teknologi sokongan hati, hari ini mengumumkan pendaftaran pesakit pertama dalam Food and Drug Administration (FDA) telah meluluskan kajian kemungkinan prospektif, Pintu STEMI untuk Memunggah (DTU) dengan sistem Impella CP® dalam infarksi miokardium akut. Percubaan ini akan memberi tumpuan kepada kemungkinan dan keselamatan memunggah ventrikel kiri menggunakan pam jantung Impella CP sebelum celahan koronari perkutaneus utama (PCI) pada pesakit dengan tanda segmen infarksi miokardium penaikan segment ST (STEMI) tanpa kejutan kardiogenik dengan hipotesis bahawa ini akan berpotensi mengurangkan saiz infarksi.

Kajian tersebut, yang menerima kelulusan FDA pada bulan Oktober 2016, ialah sebuah kajian kemungkinan pelbagai pusat prospektif yang diketuai oleh penyelidik utama Dr. Navin K. Kapur dari Pusat Perubatan Tufts dan Dr. William W. O'Neill dari Pusat Perubatan Henry Ford. Sehingga 50 pesakit di 10 tapak akan mendaftar dalam kajian tersebut, yang dijangka siap dalam tempoh 18 bulan.

Pesakit pertama dalam kajian ini telah mendaftar pada akhir April di Sistem Kesihatan Northwell di Long Island, NY di bawah pimpinan Dr. Perwaiz Meraj.

Titik akhir utama kajian kemungkinan tersebut akan memberi tumpuan kepada keselamatan, termasuk Kardiovaskular Berlawanan dan Kegiatan Serebrovaskular (MACCE) selama 30 hari. Semua pesakit akan menjalani pengimejan resonans magnet jantung (CMR) untuk menilai saiz infarksi sebagai peratus jisim ventrikel kiri selama 30 hari selepas PCI. Pesakit akan diberikan secara rambang kepada penempatan Impella CP dengan PCI utama serta-merta, atau penempatan Impella CP dengan 30 minit memunggah sebelum PCI utama. Hipotesis untuk pendekatan novel ini untuk merawat pesakit STEMI berdasarkan kajian mekanistik menyeluruh, adalah bahawa memunggah ventrikel kiri sebelum PCI mengurangkan beban kerja miokardium, permintaan oksigen dan juga memulakan kesan kardio-pelindung pada peringkat sel miokardium, yang boleh mengurangkan kerosakan miokardium yang disebabkan oleh kecederaan perfusi semula pada masa pemvaskularan semula. Kajian kemungkinan ini akan membantu memperhalus protokol dan meletakkan asas bagi kajian penting masa depan dengan lebih banyak tapak, pesakit dan akan direka untuk kepentingan statistik. Abiomed tidak merancang untuk mengumumkan status pendaftaran tambahan.

Logo ABIOMED, ABIOMED, Impella, Impella 2.5, Impella CP, Impella 5.0, Impella RP, dan Recovering Hearts. Saving Lives. adalah tanda dagangan ABIOMED, Inc. di Amerika Syarikat dan di negara-negara asing tertentu. cVAD Registry adalah tanda dagangan ABIOMED, Inc.
                      
MENGENAI ABIOMED
Berpangkalan di Danvers, Massachusetts, Abiomed, Inc. adalah sebuah pembekal terkemuka bagi peralatan perubatan yang memberikan sokongan peredaran darah.  Produk kami direka untuk membolehkan jantung berehat dengan meningkatkan aliran darah dan/atau melaksanakan pengepaman jantung. Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila lawati: www.abiomed.com

PERNYATAAN MASA HADAPAN
Edaran ini mengandungi pernyataan masa hadapan, termasuk kenyataan berhubung pembangunan produk Abiomed  yang sedia ada dan baru, kemajuan Syarikat ke arah pertumbuhan komersial, dan peluang masa depan dan kelulusan kawal selia yang dijangka. Keputusan sebenar Syarikat mungkin banyak berbeza daripada yang dijangkakan di dalam pernyataan masa hadapan berdasarkan beberapa faktor, termasuk ketidaktentuan yang berkaitan dengan pembangunan, pengujian dan kelulusan kawal selia yang berkaitan, termasuk potensi kerugian di masa hadapan, pembuatan kompleks, keperluan kualiti yang tinggi, pergantungan kepada sumber bekalan terhad, persaingan, perubahan teknologi, peraturan kerajaan, perkara litigasi, keperluan modal masa hadapan dan ketidaktentuan pembiayaan tambahan dan risiko serta cabaran lain yang diperincikan dalam fail Syarikat dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa, termasuk Laporan Tahunan yang baru difailkan pada Borang 10-K dan Laporan Suku Tahunan pada Borang 10-Q. Pembaca diingatkan untuk tidak terlalu bergantung kepada mana-mana pernyataan masa hadapan, yang menyatakan hanya setakat tarikh siaran ini. Syarikat tidak bertanggungjawab untuk menyiarkan kepada umum hasil apa-apa semakan kepada pernyataan masa hadapan ini yang boleh dibuat untuk menggambarkan peristiwa atau keadaan yang berlaku selepas tarikh siaran ini atau untuk menggambarkan berlakunya peristiwa yang tidak dijangka.


Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
Ingrid Goldberg
Pengarah, Hubungan Pelabur
+1 978-646-1590
igoldberg@abiomed.com

Adrienne Smith
Pengarah Kanan, Perhubungan Awam dan Komunikasi Korporat
+1 978-646-1553
adsmith@abiomed.com


SUMBER : Abiomed

No comments:

Post a Comment