Wednesday, September 20, 2023

RECHARGE CAPITAL MEMILIH EKSEKUTIF BRIDGEWATER ASSOCIATES SINGAPURA MARGARET WANG SEBAGAI RAKAN PENGURUSAN

Syarikat pengurusan aset terkemuka menyertai firma pelaburan untuk memacu strategi mengutamakan tematik

NEW YORK, 19 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Recharge Capital, firma pelaburan swasta terkemuka bernilai $6B yang mengutamakan tematik, pada hari ini mengumumkan bahawa bekas Pengarah Eksekutif dan Ketua Bridgewater Associates Singapura, Margaret Wang, telah dilantik sebagai Rakan Pengurusan yang bertujuan memberikan tumpuan kepada menerajui Strategi Kesihatan Wanita firma tersebut. Wang akan memimpin pejabat Singapura firma itu dan menerajui operasi firma tersebut di rantau APAC.

Wang menyertai Recharge Capital dengan pengalaman dalam jawatan kepimpinan kanan di firma pengurus aset global dan perkhidmatan kewangan. Sebelum memimpin Bridgewater Associates Singapura, Wang berkhidmat sebagai Pengarah Inisiatif Strategik di Paxos, penyedia infrastruktur blok rantai dan sebagai Ketua Perkongsian Produk di Squarespace (NYSE: SQSP), memimpin perkongsian merentasi perkhidmatan pembayaran, kandungan dan pengurusan perniagaan bersama Apple, Google, Facebook, PayPal, Chownow, Acuity Scheduling dan Zola. Beliau memulakan kerjayanya dalam pembangunan strategi dan perniagaan di Merrill Lynch dan Goldman Sachs.

“Pelantikan Margaret ialah detik pemangkin untuk firma kami,” kata Lorin Gu, Rakan Pengasas Recharge Capital. “Beliau membawa pengalaman luar biasa kepada rangka kerja pelaburan kami yang mengutamakan tematik dan mengekalkan rekod prestasi sebagai satu daripada pengurus aset terbaik bertaraf dunia merentasi sektor. Kami teruja untuk fasa pertumbuhan seterusnya ini yang diperkukuh dengan kepakaran Margaret.”

Setelah menyertai Recharge Capital, Wang bersedia memainkan peranan kepimpinan yang penting dalam strategi tematik firma tersebut, termasuk Rhea Holdings Co., instrumen pelaburan tertumpu kepada penjagaan kesihatan wanita bernilai $200 juta yang dilancarkan pada bulan Jun 2023. Bersama struktur ekuiti persendirian baharu, instrumen tersebut memanfaatkan strategi kelas silang aset untuk memacu pertumbuhan transformatif dalam industri penjagaan kesihatan wanita.

“Saya teruja untuk menyertai pasukan Recharge dan memacu penciptaan nilai merentasi pasaran antarabangsa utama," kata Wang. “Strategi tematik firma berada pada kedudukan yang baik untuk memupuk inovasi dan impak masyarakat merentasi rantaian nilai dan saya teruja untuk menangani cabaran penting yang dihadapi dunia kita melalui pendekatan unik kami untuk melabur dan membina perniagaan yang penuh bermakna.”

Di Bridgewater Associates, Margaret mengetuai operasi di lapangan firma itu dan menguruskan pertumbuhan pejabat Singapura bagi mengukuhkan kedudukan firma tersebut di rantau APAC.

“Sepanjang beberapa tahun yang lalu, Margaret telah memainkan peranan penting dalam meningkatkan kehadiran kami di Singapura dengan menubuhkan dan mengetuai pejabat kami di sana,” kata Kyle Delaney, Presiden & Ketua Pegawai Komersial Bridgewater Associates. “Kami sangat teruja melihat Margaret mengambil peranan baharunya dan berterima kasih atas sumbangannya kepada komuniti Bridgewater.”

Margaret menyertai pasukan pelaburan tematik Recharge sebagai pemacu pertumbuhan utama bagi struktur pelaburan firma yang berinovatif dan dijajarkan dengan insentif. Recharge Capital kekal menjadi pelabur aktif dalam sektor seperti pendemokrasian teknologi kewangan (fintech), penjagaan kesihatan wanita, aset digital dan pengaktifan semikonduktor.

Maklumat Tentang Recharge Capital:

Recharge Capital ialah firma pelaburan swasta yang mengutamakan tematik tertumpu kepada memacu inovasi dan impak merentasi pelbagai sektor. Dengan penekanan yang kuat terhadap penjagaan kesihatan dan kesuburan wanita, firma itu memanfaatkan kepakaran dan perkongsian strategik untuk melabur, menskalakan dan mengoptimumkan perniagaan transformatif. Recharge Capital beroperasi dari pejabat firma tersebut di New York dan Singapura, berfungsi sebagai pemangkin kepada perubahan positif dalam landskap pelaburan global. Untuk maklumat lanjut tentang Recharge Capital dan inisiatif penjagaan kesihatan dan kesuburan wanita, sila kunjungi laman web kami di www.rechargecapital.com atau hubungi pejabat media kami di media@rechargecapital.com.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17475

No comments:

Post a Comment