Thursday, April 2, 2020

​HAMPIR 55 BILION YUAN PELABURAN DITARIK, ZHONGSHAN MEMPERCEPATKAN PENYAMBUNGAN SEMULA KERJA DAN PENGELUARAN



ZHONGSHAN, China, 1 April, 2020 /Xinhua-AsiaNet/--

Mengadakan persidangan dan menandatangani kontrak melalui persidangan video adalah langkah-langkah baharu yang disesuaikan oleh bandar raya-bandar raya China, seperti Zhongshan, untuk menangani impak wabak COVID-19. Dengan bantuan data besar, platform awan dan teknologi baharu yang lain, Zhongshan sedang menarik projek-projek pelaburan yang berkualiti tinggi dengan mengambil kaedah-kaedah digital untuk menyambung semula kerja dan pengeluaran dan menggalakkan peningkatan industri, demikian menurut Kerajaan Rakyat bagi Perbandaran Zhongshan.

Pada 28 Mac, 2020, Pameran Perdagangan dan Pelaburan Zhongshan telah diadakan di Zhongshan, yang menarik sejumlah 52 projek berkualiti tinggi dan hampir 55 bilion yuan dalam jumlah pelaburan, termasuk 19 projek dengan pelaburan yang melebihi satu bilion yuan. Projek-projek itu adalah terutamanya berkaitan dengan perkhidmatan kewangan, ekonomi ibu pejabat, bioperubatan, pembuatan pintar, ujian dan peningkatan rantaian bekalan. Perusahaan itu menyertai persidangan berkenaan dan menandatangani kontrak secara dalam talian.

Wabak itu tidak menghalang perusahaan daripada melabur di Zhongshan. Sejumlah 41 projek telah ditandatangani pada majlis pembukaan, dengan 38 daripadanya ditandatangani melalui persidangan video, dan tiga projek dari TCL, Midea, dan Mingyang masing-masing telah ditandatangani di tapak. Projek-projek pembuatan utama mencakupi lebih daripada 60%.

“Kami tertarik oleh kelebihan industri dan persekitaran pelaburan di Zhongshan. Kami akan menempatkan ibu pejabat bagi tebing barat bagi Sungai Pearl bagi TCL Technology Group Corporation di Zhongshan,” kata Wang Cheng, Ketua Pegawai Eksekutif bagi TCL Group Industrial Holdings Co., Ltd. Beliau berkata bahawa TCL akan memperkukuh lagi susun atur bagi peralatan rumah dan industri pembuatan peralatan mereka di pangkalan mereka di Zhongshan. Nilai output dijangka melebihi 13 bilion yuan pada tahun ini dan mencapai lebih daripada 20 bilion yuan menjelang tahun 2023.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13253

No comments:

Post a Comment