Friday, June 7, 2019

SHOPIFY UMUM LAPORAN SITUASI PERDAGANGAN PERTAMA

Pembeli belanja lebih banyak dalam talian berbanding dalam kedai; 62 juta merupakan pembeli ulangan dalam tempoh 12 bulan lepas 


OTTAWA, Ontario, 7 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Shopify Inc. (NYSE:SHOP) (TSX:SHOP), platform dagang berbilang saluran terkemuka, hari ini mengeluarkan laporan Situasi Perdagangan globalnya yang pertama* dengan pandangan mengenai apa yang memacu perdagangan langsung-kepada-pelanggan (DTC) dan tingkah laku pembelian. Sepanjang tahun lepas, industri runcit mengalami gangguan besar-besaran, dan dalam perubahan landskap runcit ini, para pelanggan dan pedagang telah menemukan peluang baru untuk membeli dan menjual barang.

"Misi kami untuk menjadikan perdagangan lebih baik untuk semua orang, dan kami membangunkan laporan ini untuk berkongsi pandangan global yang dapat membantu peniaga lebih memahami keperluan pelanggan mereka," kata Harley Finkelstein, Ketua Pegawai Operasi, Shopify. "Di Shopify kami memberi inspirasi kepada ahli perniagaan bebas dalam arus seterusnya dengan alat dan pandangan yang mereka perlukan untuk berjaya. Kami akan terus berkongsi lebih banyak laporan seumpama ini ketika Shopify menjadi platform lalai untuk membina perniagaan dan menggerakkan perdagangan secara global. "

Dalam laporan Situasi Perdagangannya yang baru, Shopify mendedahkan penemuan utama termasuk:

• Ia adalah satu persaingan untuk kesetiaan jenama, tetapi pemenang melihat lebih banyak pembeli berulang: Lebih 62 juta pembeli di seluruh dunia telah membeli dari kedai Shopify yang sama dua kali, dengan pembeli membeli 3.8 kali secara purata dari kedai yang sama.

• Pembeli suka alasan yang baik untuk membeli, terutamanya pada masa cuti, tetapi jualan jatuh pada bulan Februari: November adalah bulan paling popular di seluruh dunia, sementara bulan Februari adalah bulan paling tidak aktif dan bulan Januari paling banyak  pertumbuhan tahun-ke-tahun di luar musim cuti.

• Orang Amerika membeli-belah paling kerap, Jerman yang paling cepat, dan pembeli Jepun adalah mereka dengan perbelanjaan terbesar: Pengguna di AS membeli hampir dua kali ganda (6 barang) berbanding negara lain (2-3 barang); pembeli di Jerman membuat keputusan membeli-belah dalam talian terpantas, membuat pembelian dalam masa kurang daripada 18 minit; manakala pengguna Jepun menghabiskan paling banyak setiap transaksi, sekitar $142 AS dollar secara purata, berbanding dengan AS sekitar $81 ASSD.

• Mudah alih, tablet atau desktop? Geografi memberi impak bagaimana pembelian dibuat pembeli: Pengguna di Brazil memilih alat mudah alih berbanding desktop, manakala pembeli di Denmark, Ireland, Malaysia, Maghribi, Belanda, New Zealand, Singapura dan Vietnam membeli melalui tablet daripada mudah alih. Walau bagaimanapun, pembeli di Amerika Syarikat, Australia, Kanada, China dan UK membeli dalam jumlah yang sama melalui sama ada tablet, desktop atau mudah alih.
 
• Media sosial mendorong penemuan tetapi bukan di mana kebanyakan pembeli membeli: Kedai dalam talian mewakili lebih daripada 80% jualan, diikuti oleh titik jualan (POS).

Untuk semua pandangan dari laporan Situasi Perdagangan Shopify, muat turun di sini.

Mengenai Shopify

Shopify adalah platform perniagaan berbilang saluran terkemuka. Pedagang menggunakan Shopify untuk merekabentuk, menubuhkan, dan menguruskan kedai mereka merentas pelbagai saluran jualan, termasuk mudah alih, web, media sosial, pasaran, lokasi batu bata dan kedai tetingkap timbul. Platform ini juga menyediakan pedagang dengan pejabat sokongan yang kuat dan pandangan tunggal perniagaan mereka, dari pembayaran ke penghantaran. Platform Shopify telah direkayasa untuk kebolehpercayaan dan skala, menjadikan teknologi peringkat perusahaan tersedia untuk perniagaan dari semua saiz. Beribu pejabat di Ottawa, Kanada, Shopify kini menjana lebih 800,000 perniagaan di kira-kira 175 negara dan dipercayai oleh jenama seperti Unilever, Kylie Cosmetics, Allbirds, MVMT, dan banyak lagi.

*Laporan ini didasarkan pada subseksyen data jualan global di Shopify dari April 2018 hingga April 2019; Satu tinjauan global dalam talian meliputi  3,832 pedagang Shopify  pada Mac 2019; dan penyelidikan kuantitatif dan kualitatif ke atas pengguna di Kanada dan Amerika Syarikat pada Disember 2018, termasuk wawancara dan kaji selidik dalam talian sebanyak 2,653 pengguna.

Lihat versi sumber di  businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20190605005255/en/

Hubungi

Julie Nicholson
Pengarah Komunikasi
416-238-6705 x 302
press@shopify.com

Sumber: Shopify Inc.

No comments:

Post a Comment