Wednesday, June 19, 2019

CROWN BIOSCIENCE MENGUMUMKAN EMPAT MODEL NASH PRAKLINIKAL BAHARU DALAM PEMBANGUNAN

- Menegaskan Lagi Komitmen kepada Penemuan Ubat NASH -


SAN DIEGO, 19 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Crown Bioscience, syarikat perkhidmatan penemuan dan pembangunan ubat-ubatan global yang menyediakan platform translasi untuk meningkatkan penyelidikan penyakit onkologi, keradangan, kardiovaskular dan metabolisme hari ini mengumumkan bahawa empat model NASH translasi praklinikal baharu dalam pembangunan.

NASH ialah penyakit hati degeneratif yang menjejaskan sehingga 12 peratus populasi dewasa di seluruh dunia dan tanpa rawatan, ia dijangka menjadi punca utama pemindahan hati pada 2020. Pada masa ini, tiada ubat yang diluluskan untuk merawat NASH.

CrownBio tekad dengan komitmennya terhadap komuniti pembangunan ubat NASH menerusi kajian dan pembangunan model NASH praklinikal boleh translasi yang berterusan. Pelaburan yang berdedikasi ini bakal menjadikan empat model baharu tersedia sepanjang 12 bulan seterusnya.

Model tersebut termasuklah:
  • Model murin yang dipertingkatkan secara kimia menggunakan karbon tetraklorida
  • Model diet diubah suai seperti amylin, MCD, atau diet kurang kolina lain yang lebih menyerupai diet barat dan memburukkan fibrosis
  • Model murin teraruh diet dipercepat
  • Model NHP teraruh diet dipercepat             
Model ini akan menyertai platform NASH CrownBio sedia ada yang termasuk model MS-NASH (sebelum ini dikenali sebagai FATZO), model murin obesiti, dismetabolisme dan diabetes generasi seterusnya yang menunjukkan fibrosis hati yang dipercepat dan diburukkan lagi di bawah pemberian karbon tetraklorida dan model NHP obes, dismetabolik dan diabetes spontan yang menghidap NAFLD/NASH serupa dengan manusia.

“Kami terus membuktikan komitmen mendalam kami dalam membangunkan model NASH praklinikal yang baharu dan relevan,” kata Jim Wang, naib presiden kanan kajian penyakit kardiovaskular dan metabolik. “Penambahan model baharu ini akan menubuhkan platform peneraju pasaran untuk mempercepatkan penemuan ubat NASH.”

Menyokong Hari NASH Antarabangsa 2019:
Bagi menyokong Hari NASH, CrownBio akan mengadakan webinar yang membentangkan penyelesaian untuk cabaran berkaitan permodelan praklinikal NASH. CrownBio akan mendermakan $25 untuk setiap orang yang menghadiri webinar kepada Institut Hati Global.

Lawati https://www.crownbio.com/nash-day-webinar untuk mendaftar.

Kajian NASH Baharu:
CrownBio baru-baru ini membentangkan dua poster tentang model MS-NASH di Sesi Saintifik Persatuan Diabetes Amerika ke-79, pada awal minggu ini.

Perihal Crown Bioscience Inc.

Crown Bioscience, sebuah syarikat JSR Life Sciences ialah syarikat perkhidmatan penemuan dan pembangunan ubat-ubatan global yang menyediakan platform translasi untuk melanjutkan penyelidikan penyakit onkologi dan metabolisme. Dengan pelbagai model dan alat ramalan relevan, Crown Bioscience membolehkan pelanggan memberikan calon klinikal yang lebih baik.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati:
https://www.crownbio.com
https://www.jsrlifesciences.com

Pertanyaan Media:
Jody Barbeau
Crown Bioscience Inc.
marketing@crownbio.com

SUMBER : Crown Bioscience 

No comments:

Post a Comment