Wednesday, January 10, 2018

MIPS KEMBALI KE SILICON VALLEY UNTUK MEMACU GENERASI MENDATANG BAGI APLIKASI PINTAR

Pelabur AS dan veteran industri membawa kepakaran semikonduktor yang mendalam kepada syarikat teknologi yang terkenal dan dihormati

SANTA CLARA, Calif., 9 Jan  (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- MIPS, penyedia seni bina pemproses MIPS dan teras IP yang banyak digunakan, mengumumkan ia telah kembali ke Silicon Valley sebagai syarikat bebas yang memberi tumpuan kepada inovasi pemproses untuk generasi baharu platform pintar yang disambungkan. Dengan penghantaran dalam berbilion-bilion unit di seluruh dunia, CPU MIPS didapati dalam pelbagai aplikasi, termasuk kedudukan utama dalam kotak atas set dan DTV, suis dan penghala rangkaian, robotik, IoT dan mendapat momentum yang kuat dalam modem LTE. Seni bina MIPS juga digunakan pada kebanyakan Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan (ADAS) hari ini dan direka bentuk dalam membangunkan kenderaan autonomi.

MIPS meneruskan komitmennya untuk memberi khidmat kepada industri sebagai pembekal IP lembut dengan portfolio teras pemproses yang menarik. MIPS memanfaatkan portfolionya yang berbeza untuk menawarkan perkakasan berbilang pemasangan untuk kecekapan pengiraan muktamad, kemayaan yang disandarkan oleh perkakasan untuk pengasingan perisian, dan pengurusan dasar yang digabungkan dengan ciri keselamatan berfungsi yang diperlukan untuk menyokong piawaian keselamatan jaminan penting kritikal misi. Yayasan ini melengkapi pelaburan syarikat dalam aplikasi pintar dan membolehkan MIPS memberikan nilai tambahan kepada pelanggan sedia ada dan baharu.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10752

No comments:

Post a Comment