Monday, October 31, 2016

EKSPO ANTARABANGSA JALAN SUTERA MARITIM ABAD KE-21 GUANGDONG 2016 BERAKHIR DENGAN REKOD TINGGI KERJASAMA ANTARA GUANGDONG DAN NEGARA-NEGARA DI SEPANJANG JALURAN DAN JALAN

DONGGUAN, China, 31 Okt, 2016 /Xinhua-AsiaNet/--
 
Pada 30 Okt 2016, Ekspo Antarabangsa Jalan Sutera Maritim Abad ke-21 Guangdong ditutup dengan jayanya dengan kerjasama ekonomi dan perdagangan antara Guangdong dan negara-negara di sepanjang Jaluran dan Jalan mencapai rekod tinggi. Mengikut Jawatankuasa Penganjur, 700 projek telah dikontrak pada Ekspo dengan jumlah kira-kira 206.8 bilion yuan, peningkatan 2.5% berbanding tahun lepas.
  
Laporan menunjukkan bahawa berdasarkan kedua-dua Expo yang berjaya pada tahun-tahun yang lalu, Ekspo Antarabangsa Jalan Sutera Maritim Abad ke-21 Guangdong telah meraih reputasi yang meningkat di seluruh dunia dan meningkatkan kesan jenama. Tahun ini Ekspo ini menarik 73 negara (wilayah) dalam acara itu dan 52 negara (wilayah) untuk pameran, antaranya 39 buah negara (wilayah) membina astaka bebas, bilangan yang semuanya semakin meningkat berbanding tahun lepas.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=9460

No comments:

Post a Comment