Thursday, May 25, 2023

KIOXIA MEMPERKENALKAN SSD KLIEN BG6 BAHARU, MEMBERIKAN PRESTASI DAN KEMAMPUAN PCIE® 4.0 KEPADA ARUS PERDANA




Pemacu Baharu Menampilkan Ingatan Kilat BiCS FLASH™ 3D Generasi ke-6; 2,048GB SSD Mengekalkan Faktor Bentuk M.2 2230


TOKYO, 24 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Perbadanan Kioxia hari ini mengumumkan tambahan KIOXIA Siri BG6 ke dalam senarai pemacu keadaan pepejal (SSD) PCIe® 4.0 – produk pertama yang menampilkan ingatan kilat [1] BiCS FLASH™ 3D generasi ke-6 baharu syarikat dan hampir 1.7 kali prestasi pendahulunya[2]. Direka bentuk untuk melepaskan kelajuan dan kemampuan PCIe® 4.0 yang ditingkatkan untuk pengguna PC, SSD klien KIOXIA Siri BG6 menawarkan faktor bentuk M.2 2230 yang berasingan dengan kapasiti yang lebih tinggi dan kecekapan kuasa yang lebih baik. M.2 2280 versi faktor bentuk sebelah juga tersedia. KIOXIA Siri BG6 akan memulakan pensampelan pada separuh kedua tahun 2023 untuk penilaian pelanggan OEM.

KIOXIA Siri BG6 membuka kunci prestasi kilat bahagian belakang sambil mengekalkan kemampuan dan meningkatkan kapasiti, menjadikannya pilihan yang menarik untuk komputer riba dan komputer meja perdagangan dan pengguna. Pemacu KIOXIA BG6 menyokong teknologi Penimbal Ingatan Hos (HMB) yang matang sepenuhnya, yang menggunakan bahagian ingatan hos (DRAM) seperti bahagiannya sendiri, untuk menghasilkan SSD yang kurang DRAM dan berprestasi tinggi.

Ciri dan manfaat tambahan termasuk:
• Kapasiti 256 gigabait (GB), 512 GB, 1,024 GB dan 2,048 GB[3]
• PCIe® 64 gigapindah sesaat (GT/s) antara muka (lorong Gen4 x4)
• Sehingga 6,000 megabait sesaat (MB/s) bacaan berturutan dan 5,300 MB/s tulis berturutan
• Sehingga 850,000 IOPS[4] bacaan rawak dan 900,000 IOPS tulis rawak
• Sokongan memandang ke hadapan set ciri NVMe™ 1.4c dan perintah pengurusan asas untuk Pengurusan Sistem Bas (SMBus), membolehkan pengurusan terma yang lebih ketat
• Sokongan untuk standard TCG Pirit dan Opal[5], serta perlindungan data menyeluruh memastikan data selamat sama ada di rumah atau di dalam pejabat
• Isyarat Pemberitahuan Kehilangan Kuasa menyokong untuk melindungi data daripada penutupan dipaksa
• Isyarat jalur tepi (PERST#, CLKREQ# dan PLN#) menyokong kedua-dua 1.8V dan 3.3V
• Menyokong ciri pemulihan perisian tegar platform

Pautan Berkaitan:
Senarai SSD Klien Kioxia termasuk Butiran KIOXIA Siri BG6
https://www.kioxia.com/en-jp/business/ssd/client-ssd.html

Nota
[1] SSD 256 GB dan 512 GB menggunakan ingatan kilat BiCS FLASH™ 3D generasi ke-5.
[2] Membandingkan KIOXIA Siri BG5 lwn. Siri BG6
[3] Definisi kapasiti: Perbadanan Kioxia mendefinisikan megabait (MB) sebagai 1,000,000 bait, gigabait (GB) sebagai 1,000,000,000 bait dan terabait (TB) sebagai 1,000,000,000,000 bait. Walau bagaimanapun, sistem pengendalian komputer melaporkan kapasiti penyimpanan menggunakan kuasa 2 untuk definisi 1GB = 2^30 bait = 1,073,741,824 bait dan 1TB = 2^40 bait = 1,099,511,627,776 bait dan menunjukkan kapasiti penyimpanan yang berkurang. Kapasiti penyimpanan tersedia (termasuk pelbagai contoh fail media) akan berbeza berdasarkan saiz fail, format, tetapan, sistem perisian dan pengendalian dan/atau aplikasi perisian yang dipasang terlebih dahulu atau kandungan media. Kapasiti yang diformat sebenar mungkin berbeza.
[4] IOPS: Input Output Sesaat (atau bilangan pengendalian I/O sesaat).
[5] Ketersediaan pilihan keselamatan/penyulitan mungkin berbeza mengikut kawasan.

*NVMe ialah tanda berdaftar atau tidak berdaftar Perbadanan NVM Express di Amerika Syarikat dan negara lain.
*PCIe ialah tanda dagang berdaftar PCI-SIG.
*Nama syarikat, produk dan perkhidmatan lain boleh menjadi tanda dagang syarikat pihak ketiga.

Tentang Kioxia

Kioxia ialah pemimpin sedunia untuk penyelesaian ingatan khusus untuk kemajuan, pengeluaran dan jualan ingatan kilat dan pemacu keadaan pepejal (SSD). Pada bulan April 2017, ingatan kilat terdahulu Toshiba Memory keluaran sampingan daripada Perbadanan Toshiba, syarikat yang mencipta ingatan kilat NAND pada tahun 1987. Kioxia komited untuk meningkatkan taraf dunia dengan “ingatan” dengan menawarkan produk, perkhidmatan dan sistem yang menghasilkan pilihan untuk pelanggan dan nilai berasaskan ingatan untuk masyarakat. Teknologi ingatan kilat 3D Kioxia yang inovatif, BiCS FLASH™, membentuk masa hadapan penyimpanan dalam aplikasi ketumpatan tinggi, termasuk telefon pintar, PC, SSD, automotif dan pusat data yang maju.

Pertanyaan Pelanggan:
Perbadanan Kioxia
Pejabat Jualan Global
https://business.kioxia.com/en-jp/buy/global-sales.html

*Maklumat dalam dokumen ini, termasuk spesifikasi, kandungan perkhidmatan dan maklumat hubungan adalah tepat pada tarikh pengumuman tetapi tertakluk pada perubahan tanpa pemberitahuan awal.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53405194/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17147

No comments:

Post a Comment