Wednesday, September 30, 2020

TOSHIBA LANCAR AMPLIFIER PENGENDALIAN CMOS PENGGUNAAN ARUS ULTRA RENDAH YANG MENYUMBANG KEPADA WAKTU OPERASI LEBIH LAMA BAGI PERANTI KENDALIAN BATERI

Toshiba: sebuah amplifier pengendalian CMOS baharu TC75S102F yang menampilkan penggunaan arus ultra rendah yang terkemuka dalam industri. (Foto: Business Wire)


TOKYO, 29 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation  (“Toshiba”) telah menambahkan “TC75S102F,” sebuah amplifier pengendalian CMOS baharu yang menampilkan penggunaan arus ultra rendah yang terkemuka dalam industri[1] kepada barisannya. Penghantaran bermula hari ini.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20200928005236/en/

Amplifier pengendalian meningkatkan isyarat lemah daripada sensor, dan untuk menyokong penggunaan yang lebih lama di antara caj bagi peralatan yang dikendalikan oleh bateri, termasuk peranti tepi loT dan peranti mudah alih[2],  mereka mesti juga menyampaikan penggunaan arus yang lebih rendah.

Toshiba telah menggunakan teknologi proses CMOS mereka untuk mengoptimumkan perlitaran bagi amplifier pengendalian baharu dan menurunkan penggunaan kuasanya dengan mendapatkan penggunaan arus rendah yang terkemuka[1] di dalam industri. Dengan voltan bekalan minimum 1.5V, peranti baharu itu adalah amplifier pengendalian input/output (input/output Rel-ke-Rel) julat penuh yang menawarkan prestasi lebih tinggi berbanding dengan pendahulunya.

Penggunaan

· Pelbagai sensor[2] dalam peranti kendalian bateri[3]
· Modul IoT

Ciri-ciri

· Arus penggunaan ultra rendah:
IDD=0.27μA (jenis) @VDD=1.5V
IDD=0.35μA (jenis) @VDD=5.0V

· Julat voltan kendalian luas : VDD-VSS=1.5V hingga 5.5V
· Julat penuh input dan output (Input dan output Rel-ke-Rel)

TOSHIBA LANCAR AMPLIFIER PENGENDALIAN CMOS PENGGUNAAN ARUS ULTRA RENDAH YANG MENYUMBANG KEPADA WAKTU OPERASI LEBIH LAMA BAGI PERANTI KENDALIAN BATERI

No comments:

Post a Comment