Friday, September 18, 2020

SUN GENOMICS MENGUMUMKAN PENUTUPAN PEMBIAYAAN DAN PERTUMBUHAN SIRI A DENGAN BAKAT BAHARU DAN PENASIHAT SAINTIFIK

Siri A berjumlah $9.25 juta dengan pelantikan baharu Dr. Jack Gilbert sebagai Penasihat Saintifik dan Mayank Goel sebagai Naib Presiden Pertumbuhan


SAN DIEGO, 17 Sept (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --
 Sun Genomics, syarikat probiotik tersuai terus kepada pengguna dan syarikat kesihatan usus, hari ini mengumumkan penutupan sejumlah $9.25 juta dalam pembiayaan Siri A. Pusingan ini diketuai oleh Pangaea Ventures dengan pelaburan baharu daripada Orion Fund, diurus oleh K3 Ventures, dan Emerging Technologies Partners. Pelabur tambahan termasuklah Danone Manifesto Ventures,SOSV,Human Longevity, dan Nascita Ventures.

“Dalam kalangan komuniti saintifik dan umum, kesedaran serta pemahaman tentang kesan penting mikroflora usus terhadap kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan seseorang bertumbuh dengan pesat,” kata MX Kuok, rakan kongsi pengurusan K3 Ventures. “Kami berbangga dapat menyokong pendekatan rapi secara saintifik oleh Sun Genomics terhadap jujukan mikrobiome dan probiotik tersuai, yang telah meningkatkan kehidupan dengan cara yang boleh diukur."

K3 Ventures melabur pada syarikat permulaan teknologi peringkat awal dan peringkat akhir bersama syarikat seperti Palantir, Airbnb, SpaceX, Planet Labs dan TikTok dalam portfolionya.

Sun Genomics akan menggunakan pusingan dana ini untuk menyokong pertumbuhannya dalam pasaran probiotik tersuai, menskalakan penghantaran merentasi A.S., menembusi pasaran antarabangsa dan mendorong penerbitan kajiannya dalam kerjasama dengan institusi akademik yang terkemuka.

“Walaupun banyak cabaran dan halangan yang dibawa oleh pandemik terhadap perniagaan dan individu, kami berbangga dengan momentum yang telah kami bina tahun ini daripada pembiayaan baharu ini, kepada kerjasama akademik yang berprestij serta pelancaran makanan tambahan kami untuk kesihatan imuniti yang inovatif, iaitu Floré Defense,” ujar Sunny Jain, CEO dan pengasas Sun Genomics.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13759

No comments:

Post a Comment