Tuesday, September 15, 2020

SL GREEN MERAIKAN PEMBUKAAN BERSEJARAH BAGI ONE VANDERBILT AVENUE

 




Berdiri dengan ketinggian 1,401 kaki dan mempunyai keluasan 1.7 juta kaki persegi, One Vanderbilt menawarkan satu pakej kemudahan yang tiada tandingannya, reka bentuk pejabat yang berinovatif, penawaran teknologi, amalan kelestarian yang berkelas terbaik dan satu lokasi utama berhampiran Terminal Grand Central. Menara ikonik itu adalah menara pejabat paling tinggi di Midtown Manhattan. (Foto: Business Wire)




Menara 1,401 kaki mentakrifkan semula latar langit Manhattan, mengubah tempat kerja moden dan mengesahkan semula masa depan bagi Bandar raya New York

Pelaburan persendirian SL Green bernilai $220 juta dalam dunia awam dilancarkan, termasuk plaza awam baharu, dewan transit dan penambahbaikan yang meningkatkan kapasiti di Terminal Grand Central


NEW YORK, 15 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- SL Green Realty Corp. (NYSE: SLG), tuan tanah pejabat yang terbesar di Manhattan, bersama dengan rakan mereka Hines dan National Pension Service Korea hari ini menandakan pembukaan One Vanderbilt Avenue, sebuah menara yang mentakrifkan semula latar langit di tengah-tengah East Midtown. Kepimpinan SL Green telah disertai dalam satu upacara memotong reben oleh pegawai-pegawai kerajaan dan transit, pemimpin kesatuan sekerja, penyewa bangunan dan pasukan pembangunan untuk meraikan pembukaan rasmi bagi ikon terbaharu bagi Bandar raya New York. Bangunan itu telah menerima Sijil Penghunian Sementara rasmi mereka pada 11 September.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20200914005672/en/

Berdiri dengan ketinggian 1,401 kaki, One Vanderbilt adalah ibu pejabat baharu bagi kebanyakan firma kewangan, perbankan, undang-undang dan hartanah terkemuka di dunia, dan kira-kira 70% telah disewakan. Bangunan pencakar langit seluas 1.7 juta kaki persegi itu menawarkan satu pakej kemudahan yang tiada tandingannya, reka bentuk pejabat yang berinovatif, penawaran teknologi, amalan kelestarian yang berkelas terbaik dan satu lokasi utama berdekatan dengan Terminal Grand Central.

“Hari ini kami dengan bangga membuka secara rasmi One Vanderbilt Avenue, dengan menambahkan satu monumen baharu kepada latar langit Manhattan yang tiada tandingannya, menyumbangkan kepada pengukuhan semula East Midtown dan mengisytiharkan satu masa depan yang cerah bagi kota terhebat di dunia,” kata Marc Holliday, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi SL Green. “One Vanderbilt kini menjadi alamat terbaik di Manhattan, ibu pejabat kepada syarikat-syarikat global terkemuka dan kediaman kepada ruang dan pemandangan yang paling luar biasa di Bandar raya New York. One Vanderbilt juga merupakan bukti kepada apa yang dapat dicapai oleh satu perkongsian awam-swasta untuk mengukuhkan Bandar raya New York, dan kami sangat teruja hari ini untuk menyampaikan kepada warga New York pelbagai penambahbaikan awam yang luar biasa yang dibiayai secara persendirian di dalam dan di sekitar Terminal Grand Central.”

Perkongsian Awam-Swasta

One Vanderbilt melambangkan satu model baharu untuk bagaimana sektor swasta dan kerajaan dapat bekerjasama untuk menyampaikan manfaat infrastruktur awam yang penting, yang diwujudkan dengan kerjasama Bandar raya New York dan Pihak Berkuasa Pengangkutan Metropolitan sebagai sebahagian daripada pengezonan semula bersejarah bagi East Midtown.

Hari ini, SL Green melancarkan sebuah pakej ruang bernilai $220 juta bagi ruang terbuka awam dan penambahbaikan infrastruktur transit yang akan membantu mengurangkan kesesakan di platform kereta api bawah tanah, meningkatkan peredaran di dalam dan di sekitar terminal dan mewujudkan laluan langsung baharu ke landasan kereta api serantau.

Penambahbaikan infrastruktur merangkumi sebuah dewan transit awam seluas 4,000 kaki persegi di dalam menara itu, yang menyediakan sambungan yang lebih baik ke Jalan Kereta api Metro-North, perkhidmatan ulang-alik ke Times Square, dan stesen Kereta api Long Island yang akan datang sebagai sebahagian daripada projek Akses East Side yang akan datang. Bersebelahan dengan dewan transit itu adalah sebuah plaza pejalan kaki baharu seluas 14,000 kaki persegi di Vanderbilt Avenue di antara East 42nd dan 43rd Street.

SL Green juga membina dua pintu masuk kereta api bawah tanah tingkat jalan yang baharu dan membuka semula Laluan Mobil yang menghubungkan Grand Central ke sebuah pintu masuk baharu di sudut tenggara 42nd Street dan Lexington Avenue. Peredaran di dalam stesen kereta api bawah tanah Grand Central juga telah diperbaiki dengan ketara, dengan peningkatan sebanyak 37% di dalam ruang peredaran mezanin, tangga baharu di antara tingkat mezanin dan platform di jalan bawah tanah 4, 5, 6, dan 7 untuk akses yang lebih mudah, termasuk sebuah lif ADA yang baharu, eskalator dan lif, lawang putar tambahan dan pintu pagar, dan tangga untuk ulang-alik ke Times Square. Pengubahsuaian ini akan mengurangkan kesesakan di platform, menghasilkan di dalam sekurang-kurangnya satu tambahan kereta api setiap jam melalui stesen itu.

Penambahbaikan transit SL Green di Terminal Grand Central melengkapkan Projek 42 St Connection oleh MTA Construction & Development. Apabila disiapkan kelak, Projek 42 St Connection akan menghubungkan koridor transit dengan lebih lancar di bawah 42 Street untuk memudahkan pemindahan, mengurangkan masa perjalanan secara keseluruhan bagi pelanggan, dan memperluaskan akses sistem bagi pelanggan kurang upaya dengan menjadikan saluran 42 St Shuttle lebih mudah untuk diakses. Lebih daripada 1.1 juta orang melalui koridor 42 St setiap hari — satu angka yang lebih tinggi berbanding dengan penumpang bagi keseluruhan sistem kereta api bawah tanah dan bas di Boston untuk sepanjang hari.

“Ketika kita membina semula sebuah bandar raya yang lebih adil dan lebih baik, kita akan memerlukan projek pembangunan yang bijak seperti One Vanderbilt lebih daripada sebelumnya,” kata Datuk Bandar de Blasio. “Perkongsian awam-swasta seperti ini akan membantu Bandar raya New York kembali kuat - dan dalam proses itu menghidupkan semula hab perniagaan utama seperti Midtown East. Saya berbangga dapat berdiri dengan rakan-rakan kami di dalam komuniti perniagaan hari ini, dan saya berharap dapat bekerjasama dengan mereka dalam projek berani dan bercita-cita tinggi yang lain di masa hadapan.”

“Sekarang, lebih dari sebelumnya, kita perlu menunjukkan kepada rakan-rakan di New York bahawa kita masih mampu mencapai perkara-perkara yang hebat di bandar raya ini. Penyiapan dan pembukaan One Vanderbilt adalah satu daripadanya. Yang paling penting, bagi mereka yang bekerja, tinggal dan berulang-alik melalui kawasan Grand Central, mereka akan melihat kesan langsung secara serta merta terhadap kualiti kehidupan mereka melalui faedah awam yang dapat kita perolehi,” kata Presiden Manhattan Borough Gale A. Brewer. "Dari peningkatan transit di platform kereta api bawah tanah, sambungan terus ke laluan serantau, dan sebuah plaza awam baharu di luar Grand Central, ini adalah peningkatan besar yang akan memberi manfaat kepada komuniti ini selama bertahun akan datang. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada SL Green kerana menjadi sebuah rakan yang hebat dan meneruskan pengukuhan semula East Midtown yang berterusan untuk menjadi  satu daripada daerah perniagaan terkemuka di dunia.”

“Pengezonan semula East Midtown menawarkan satu peluang luar biasa untuk memodenkan Midtown, dan pada masa yang sama menghubungkan pertumbuhan baharu kepada pengangkutan awam dan ruang terbuka," kata Anggota Majlis Keith Powers. “Hari ini, One Vanderbilt adalah projek besar pertama yang mencapai matlamat itu. Kita semua tidak sabar untuk melihat warga New York menggunakan kereta api bawah tanah yang dipertingkatkan dan ruang awam baharu di sekitar Grand Central pada masa akan datang sebagai hasilnya.”

“Grand Central adalah di antara stesen kereta api bawah tanah yang paling sibuk di New York - dan di seluruh dunia. Kapasiti masuk dan keluar tambahan yang disediakan oleh peningkatan canggih ini akan menjadikan stesen itu lebih mudah untuk diharungi dan meningkatkan pengalaman pelanggan,” kata Janno Lieber, Presiden bagi MTA Construction and Development. “Projek itu juga menunjukkan cara bagaimana organisasi MTA C&D baharu memanfaatkan pelaburan swasta untuk menyampaikan projek dengan lebih cepat, lebih baik dan lebih murah. One Vanderbilt adalah bukti tentang kebangkitan semula East Midtown, dan penyiapan Akses East Side pada tahun 2022 akan memantapkan status tempat teratas di daerah itu.”

Ibu pejabat bagi Firma Perbankan, Kewangan dan Perundangan Global Terkemuka

Memiliki senarai penyewa yang mantap di kalangan firma kewangan, perbankan, undang-undang dan hartanah peringkat teratas, hampir 70% daripada One Vanderbilt telah disewa. Penyewa termasuk TD Securities, sebuah firma perbankan dan pelaburan terkemuka yang menyediakan pelbagai produk dan perkhidmatan pasaran modal dan TD Bank, Bank Paling Mudah di Amerika, satu daripada sepuluh bank terbesar di Amerika Syarikat; firma ekuiti persendirian The Carlyle Group, KPS Capital Partners, Oak Hill Advisors, InTandem Capital, SageWind Capital dan Sentinel Capital Partners; firma undang-undang berprestij Greenberg Traurig dan McDermott Will & Emery; firma kewangan Jerman global DZ Bank; amanah pelaburan hartanah yang didagangkan secara awam MFA Financial Inc.; dan SL Green Realty Corp.

“Sebagai penyewa terbesar, projek One Vanderbilt TD adalah satu gambaran mengenai pertumbuhan dan komitmen kami terhadap Bandar raya New York,” kata Greg Braca, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi TD Bank, Bank Paling Mudah di Amerika. “Keinginan kami untuk menggabungkan beberapa entiti menjadi satu bangunan ikonik mewujudkan sebuah kampus yang berhadapan dengan klien yang progresif untuk rakan sekerja, pelanggan dan komuniti kami. One Vanderbilt akan menempatkan beberapa unit perniagaan termasuk TD Securities dan TD Bank, Bank Paling Mudah di Amerika, yang akan dengan bangganya mempamerkan sebuah kedai TD di aras bumi untuk pelanggan kami yang tinggal, bekerja dan mengunjungi New York.”

Reka bentuk Ikonik

Kohn Pedersen Fox (KPF) Associates bertanggungjawab untuk reka bentuk ikonik One Vanderbilt, yang terdiri daripada empat satah yang saling bercantum dan meruncing yang berputar ke arah langit. Di pangkalan menara itu, satu siri pemotongan bersudut di sisi selatan bagi blok itu telah mewujudkan satu perarakan visual ke Terminal Grand Central yang memperlihatkan sudut Vanderbilt dari birai indah Terminal itu – satu pemandangan yang telah terhalang selama hampir satu abad. Fasad terakota menara itu, yang menggabungkan jubin siling yang sama yang terdapat di Terminal Grand Central, memberikan struktur yang tinggi dan tekstur bercahaya yang semula jadi. Institut Arkitek Amerika (AIA) mengiktiraf One Vanderbilt dan KPF dengan Anugerah Merit AIANY 2018 yang berprestij di dalam Reka bentuk Bandar.

“Menara One Vanderbilt mengingatkan zaman kegemilangan seni bina bertingkat tinggi New York. Sebagai sebuah menara titik tirus berbentuk segi empat tepat, puncaknya yang menonjol bergabung dengan bangunan Empire State dan Chrysler di latar langit,” kata James von Klemperer, Presiden KPF dan Prinsipal Reka Bentuk. “Pada masa yang sama, reka bentuk itu memberikan satu relevan baharu bagi tujuan sosial dan alam sekitar. Bangunan baharu itu menghubungkan kedua-duanya secara spasial dan secara teratur ke Terminal Grand Central. Kami sangat gembira kerana kami dapat mereka sebuah bangunan pencakar langit komersial yang menyokong agenda kritikal hari ini bagi membina secara lestari dan memperkayakan ruang awam. Secara keseluruhannya, projek itu telah terbukti dapat meningkatkan East Midtown, membawa kepada pemberian nafas baharu yang progresif kepada CBD bersejarah Manhattan.”

Inovasi dalam Kesejahteraan dan Kelestarian

Sebagai sebuah peneraju global di dalam inisiatif alam sekitar, sosial, dan tadbir urus, SL Green telah melaburkan $17 juta di dalam ciri-ciri kelestarian di One Vanderbilt, memastikan menara itu mengekalkan satu daripada jejak karbon yang paling rendah di bangunan berskala serupa di Bandar raya New York. Menara itu dibina dengan menggunakan rebar keluli yang diperbuat dari 90% kandungan kitar semula, dilengkapi teknologi canggih termasuk 1.2-MW kogenerasi dan sistem pengumpulan air hujan 90,000 gelen, dan melaraskan penebat untuk pemanasan dan penyejukan melalui pengacaan berprestasi tinggi. One Vanderbilt berada di landasan yang betul untuk menerima beberapa kepujian persekitaran, termasuk tahap tertinggi bagi pensijilan LEED dan WELL.

One Vanderbilt akan menggabungkan inisiatif "SL Green Forward", yang menggalakkan satu tahap keselamatan, kebersihan, dan kesejahteraan yang tinggi bagi penyewa. One Vanderbilt akan mempunyai satu aplikasi tunggal yang berdiri sendiri dengan kawalan akses untuk penyewa, pengurusan pelawat, dan panggilan lif, yang membolehkan penyewa dan tetamu untuk bergerak melalui satu pengalaman yang bebas sentuhan dari lawang putar ke lif. Bangunan itu akan menawarkan kawalan kejuruteraan seperti penapisan MERV-16 dan peningkatan udara luar. SL Green telah menggunakan Silent Sentinel, satu teknologi pengimejan terma dengan keupayaan untuk mengimbas 100 orang setiap minit bagi mengelakkan barisan panjang.

Dibina oleh warga New York, untuk warga New York

One Vanderbilt dibina lebih awal dari jadual dan di bawah bajet oleh sebuah pasukan gabungan kesatuan sekerja sepenuhnya, di bawah kepimpinan Pengurus Pembinaan AECOM Tishman, yang termasuk lebih dari 3,000 orang pekerja selama hampir empat tahun. Pada tahap aktiviti puncaknya, lebih dari 1,400 orang pekerja berada di lokasi setiap hari ketika mereka berusaha untuk menyiapkan projek itu. Sebagai tambahan, projek itu telah melibatkan hampir lima puluh subkontraktor. Menara ikonik itu menggunakan lebih daripada dua puluh enam ribu tan keluli buatan Amerika Syarikat dan tujuh puluh empat ribu meter padu konkrit.

Komitmen untuk pekerja kesatuan sekerja di One Vanderbilt akan berterusan melalui operasi bangunan itu. Dengan penghunian penuh, operasi One Vanderbilt akan terdiri daripada hampir 150 pekerja kesatuan sekerja dengan 32BJ SEIU, Local 94, dan NUSOG diwakili di antara barisan itu.

“Disebabkan oleh perkongsian di antara SL Green dan 32BJ di 1 Vanderbilt, kaum pekerja New York akan mendapat manfaat daripada pekerjaan berkualiti tinggi baharu pada saat mereka sangat diperlukan,” kata Kyle Bragg, Presiden bagi 32BJ SEIU. “Di tengah-tengah satu pandemik, projek ini menunjukkan bagaimana pembangunan baharu dapat memberi peluang untuk membangunkan pekerja perkhidmatan dan keluarga dan masyarakat mereka.”

“One Vanderbilt melambangkan nilai-nilai yang mendefinisikan Gerald Hines dan legasi beliau untuk menggabungkan rakan-rakan yang terbaik dalam kelasnya dan projek-projek ikonik. Reka bentuknya yang menarik menghormati tanggungjawab tradisi pencakar langit Bandar raya New York yang sedang berkembang,” kata Tommy Craig, Pengarah Urusan Kanan Hines. “Pelaksanaan yang sempurna, walaupun menghadapi banyak cabaran sepanjang dekad yang lalu, mencerminkan kualiti dan kerja keras oleh seluruh pasukan projek dan kekuatan perkongsian di antara SL Green-Hines.”

“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada SL Green di atas visi dan kepimpinan mereka, dan untuk memasukkan kami ke dalam projek yang hebat ini,” kata Jay Badame, Presiden bagi AECOM Tishman. “Bangunan ini lebih dari sekadar satu simbol mengenai kebangkitan semula Midtown East, ia adalah satu simbol daya tahan New York dan satu penghormatan kepada ribuan orang pedagang yang membawakan hasil dan yang membangunkan Bandar raya ini. Kami telah membina ikon New York sebelumnya, kami melakukannya di sini, dan kami tahu kami akan melakukannya lagi.”

Kemudahan yang Tiada Tandingannya, Termasuk Restoran oleh Daniel Boulud dan Dek Pemerhatian

Pada suku pertama tahun 2021, cef terkenal dunia, Daniel Boulud akan membuka restoran itu di One Vanderbilt, yang diberi nama ‘Le Pavillon.’ Le Pavillon akan menghuni kawasan seluas 11,000 kaki persegi dengan ketinggian siling 60 kaki yang terletak di sudut tenggara di tingkat dua, yang menghadap Grand Central dengan satu pemandangan yang terserlah bagi Bangunan Chrysler.

“Saya amat teruja daripada sebelumnya kerana mempunyai peluang untuk membawa Le Pavillon di One Vanderbilt. Kami berusaha tanpa mengenal penat untuk mewujudkan sebuah oasis makanan di tengah-tengah Midtown yang dapat dinikmati oleh semua orang. Menu kami akan termasuk satu tumpuan kepada makanan laut dan sayur-sayuran dengan pengaruh tempatan dan bermusim yang kuat. Le Pavillon menggabungkan seni bina dan alam sambil merayakan semua daya tarikan bagi Bandar raya New York,” kata Chef Daniel Boulud.

Semua penyewa bangunan akan mendapat akses kepada satu pakej kemudahan yang tiada tandingannya di bangunan pejabat Bandar raya New York, termasuk lantai kemudahan hanya untuk penyewa seluas 30,000 kaki persegi dengan ruang pertemuan yang berformat besar, ruang istirahat bergaya kelab, penawaran makanan yang disusun dan satu teres luar yang luar biasa yang menghadap Grand Central. Tingkat pejabat mempunyai ketinggian papak dari lantai ke siling dari 14.5 kaki sehingga 24 kaki, plat lantai bebas tiang, pemandangan 360 darjah yang menakjubkan melalui tingkap dari lantai ke siling dan infrastruktur yang terbaik dalam kelasnya. One Vanderbilt akan juga menampilkan sebuah balai cerap dengan dek luaran yang kedua tertinggi di Bandar raya New York.

Dua Puluh Tahun dalam Pembikinan

Perjalanan One Vanderbilt bermula pada tahun 2001 ketika SL Green memperoleh 317 Madison Avenue, yang pertama dari empat bangunan yang sebelum ini terdiri di tapak itu. Dua lagi hartanah -- 331 Madison Avenue dan 48 East 43rd Street -- telah diperoleh pada tahun 2007, dan hartanah terakhir -- 51 East 42nd Street -- telah diperoleh pada tahun 2011. Rancangan awal untuk One Vanderbilt diumumkan pada tahun 2013 sebagai sebahagian daripada pelan awal Bandar raya itu  untuk mengezon semula East Midtown, dengan pelan yang dikemas kini dikemukakan pada tahun 2014 sebagai sebahagian daripada Pengezonan Semula Koridor Vanderbilt yang termasuk $220 juta dalam peningkatan ruang awam di dalam dan di sekitar Terminal Grand Central. One Vanderbilt diluluskan sebulat suara oleh Majlis Bandar raya itu pada Mei 2015, dan kerja merobohkan bermula pada akhir tahun itu. Satu upata pecah tanah formal untuk One Vanderbilt telah diadakan pada Oktober 2016. Pada tahun 2017, satu usaha sama telah dibentuk dengan Hines dan National Pension Service Korea.

“Ini adalah cabaran paling kompleks yang pernah kami hadapi, dengan pelbagai halangan kawal selia, politik, undang-undang dan kejuruteraan pada setiap langkah. Terdapat banyak detik ketika ia menjadi sukar, tetapi kerana kepercayaan kita terhadap bandar raya ini dan projek ini, kita bertahan,” kata Andrew Mathias, Presiden bagi SL Green Realty Corp.

Food1st

Food1st adalah sebuah yayasan yang tidak mencari keuntungan yang dimulakan pada April oleh SL Green dengan kerjasama Chef Daniel Boulud untuk mengatasi kekurangan makanan yang berterusan di Bandar raya New York yang telah diperkuatkan selama 5 bulan yang terakhir. Misi Food1st adalah untuk membantu menyediakan makanan kepada warga New York dan pekerja perkhidmatan kecemasan yang mempunyai akses terhad kepada makanan dengan bekerjasama penyedia perkhidmatan makanan dengan cara yang juga membantu menghidupkan kembali industri perkhidmatan makanan Bandar raya New York pada saat pekerja mereka sangat memerlukannya. Food1st telah mengumpulkan lebih daripada $3.0 juta dan menyajikan hampir 350,000 makanan percuma setakat ini.

Sebagai menghargai upacara memotong reben itu, rakan-rakan One Vanderbilt telah menyumbangkan $100,000 kepada Yayasan Food1st untuk penyediaan dan penghantaran 15,000 makanan percuma yang akan diedarkan kepada mereka yang memerlukan pada 14 September. Sebanyak 2,000 makanan tersebut akan dihantar kepada masyarakat di South Bronx, termasuk 1,000 makanan untuk pekerja barisan hadapan di Hospital Lincoln.

“Bagi komuniti saya di South Bronx, akses kepada makanan yang berkualiti dan sihat adalah satu masalah lama yang menjadi lebih teruk oleh COVID,” kata Anggota Majlis Rafael Salamanca Jr. “Kami berterima kasih kepada rakan One Vanderbilt dan semua orang di Food1st di atas komitmen mereka untuk semua warga New York, dan kerana mengingatkan bahawa kami adalah lebih kuat secara bersama.”

Untuk melihat rakaman b-roll, foto dan video bagi acara hari itu di One Vanderbilt sila klik di sini.

Maklumat mengenai SL Green

SL Green Realty Corp., sebuah syarikat S&P 500 dan tuan tanah bagi pejabat terbesar di Manhattan, adalah sebuah amanah pelaburan hartanah bersepadu sepenuhnya, atau REIT, yang memberi tumpuan terutamanya kepada memperoleh, mengurus dan memaksimumkan nilai bagi harta komersial Manhattan. Setakat 30 Jun, 2020, SL Green memiliki kepentingan di 96 bangunan yang seluas 41.0 juta kaki persegi. Ini termasuk kepentingan pemilikan di bangunan Manhattan seluas 28.7 juta kaki persegi dan 11.2 juta kaki persegi untuk mendapatkan pelaburan hutang dan ekuiti pilihan.

Maklumat mengenai Hines

Hines adalah sebuah syarikat pelaburan hartanah global milik persendirian yang ditubuhkan pada tahun 1957 dengan kehadiran di 225 bandar di 25 buah negara. Hines mempunyai kira-kira $144.1 bilion aset di bawah pengurusan, termasuk $75.5 bilion yang mana Hines berperanan sebagai pengurus pelaburan, termasuk aset bukan hartanah, dan $68.6 bilion yang mana Hines menyediakan perkhidmatan peringkat hartanah pihak ketiga. Firma itu mempunyai 165 pembangunan yang sedang dijalankan di seluruh dunia. Dari segi sejarah, Hines telah membangunkan, membangun semula atau memperoleh 1,426 hartanah, yang berjumlah lebih dari 472 juta kaki persegi. Portfolio pengurusan harta dan aset semasa syarikat itu merangkumi 576 hartanah, yang mewakili lebih 246 juta kaki persegi. Dengan pengalaman luas di dalam pelaburan merentasi spektrum risiko dan semua jenis hartanah, dan satu komitmen perintis kepada kelestarian, Hines adalah satu daripada organisasi hartanah terbesar dan paling dihormati di dunia. Layari www.hines.com untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Kenyataan yang Berpandangan ke Hadapan

Siaran akhbar ini merangkumi kenyataan tertentu yang boleh dianggap sebagai “kenyataan yang berpandangan ke hadapan” di dalam konteks maksud Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian 1995 dan dimaksudkan untuk dilindungi oleh peruntukan safe harbor. Semua kenyataan, selain daripada kenyataan yang berfakta sejarah, termasuk di dalam siaran akhbar ini yang menangani aktiviti, peristiwa atau perkembangan yang kita jangkakan, percayai atau menjangkakan akan atau mungkin berlaku pada masa akan datang, adalah kenyataan yang berpandangan ke hadapan. Kenyataan yang berpandangan ke hadapan bukanlah jaminan mengenai prestasi masa depan dan kami mengingatkan anda untuk tidak terlalu bergantung kepada kenyataan tersebut. Kenyataan yang berpandangan ke hadapan umumnya dapat dikenal pasti dengan penggunaan perkataan "boleh", "akan", "seharusnya", "mengharapkan", "menjangka", "menganggarkan", "percaya", "bermaksud", "projek," "meneruskan,” atau yang negatif bagi perkataan ini, atau perkataan atau istilah lain yang serupa.

Kenyataan yang berpandangan ke hadapan yang terkandung di dalam siaran akhbar ini adalah tertakluk kepada sejumlah risiko dan ketidakpastian, yang kebanyakannya berada di luar kawalan kami, yang boleh menyebabkan hasil, prestasi atau pencapaian sebenar kami berbeza secara material daripada hasil, prestasi atau pencapaian masa depan yang dinyatakan atau tersirat oleh kenyataan yang berpandangan ke hadapan yang dibuat oleh kami. Faktor dan risiko kepada perniagaan kami yang boleh menyebabkan hasil sebenar berbeza daripada yang terdapat di dalam kenyataan yang berpandangan ke hadapan dijelaskan dalam pemfailan kami kepada Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa. Risiko dan ketidakpastian ini merangkumi, tetapi tidak terbatas kepada, potensi risiko dan ketidakpastian yang berkaitan dengan novel koronavirus (COVID-19).

SLG – GEN

Sumber: SL Green Realty Corp.

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20200914005672/en/

Hubungi

Matt DiLiberto
Ketua Pegawai Kewangan
212.594.2700

Sumber : SL Green Realty Corp.

No comments:

Post a Comment