Thursday, September 24, 2020

MOORE NANOTECHNOLOGY MEMBUKA PUSAT PEMBANGUNAN PROSES DI CONCORD, CAROLINA UTARA

SWANZEY, N.H., 23 Sept (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Moore Nanotechnology Systems (“Nanotech”), pembekal global terkemuka untuk sistem pemesinan berketepatan tinggi, mengumumkan pembukaan besar-besaran untuk Pusat Pembangunan Proses Pemesinan Berketepatan Tinggi (UPM) mereka di Concord, Utara Carolina.

Nanotech telah menyaksikan pertumbuhan signifikan di seluruh dunia dengan permintaan sistem optik berprestasi tinggi yang terus meluas. Kemudahan berkeluasan 3500 kaki persegi ini akan menggunakan teknologi canggih terbaharu Nanotech, untuk merangkumi peralatan pemutaran berlian generasi terkini, alatan metrologi dan analisis serta aktiviti perkakasan pembangunan proses.

Nanotech membuat keputusan bertujuan untuk membina kemudahan ini berdekatan dengan kampus UNC Charlotte untuk membentuk lebih banyak hubungan kerjasama dengan Matt Davies dalam penyelidikan pemutaran berlian dan Chris Evans dengan ketepatan metrologi. Mark Boomgarden, Presiden dan CEO Nanotech berkongsi, “Sepanjang dua tahun yang lepas kami mencari cara baharu secara aktif dan berstrategik untuk melibatkan pasaran dan akademik – menyelesaikan masalah rumit dan menunjukkan jenama kami di hadapan pelanggan dan pengguna berpotensi yang baharu.” En. Boomgarden menyambung, “Bekerja rapat dengan universiti berpangkalan di AS seperti UNC Charlotte yang mempunyai kepakaran dalam kedua-dua pemesinan dan metrologi berketepatan tinggi, memberikan peluang terbaik untuk Nanotech bekerjasama dan memajukan produk dan penawaran teknologi kami. Ini cuma langkah seterusnya yang diambil Nanotech untuk berkongsi komitmen kami kepada industri.”

UNC Charlotte dikenali secara global untuk Pusat untuk Ketepatan Metrologi mereka dan melalui kerja yang diketuai oleh Matt Davies, kepakaran pemutaran berlian mereka diberikan kedudukan terbaik di peringkat kebangsaan.

Paul Vermette, Naib Presiden Kejuruteraan untuk Nanotech menyatakan, “Nanotech terus berkembang dan melabur dalam peta perjalanan produk dan teknologi kami dan Pusat Pembangunan Proses akan menjadi pemacu utama dalam menyelesaikan isu rumit berkaitan industri.” En. Vermette menyambung, “Fokus dan pelaburan Nanotech dalam kedua-dua pembangunan teknologi perkakasan dan perisian merupakan faktor yang membezakan kami dengan pesaing yang lain. Dengan adanya Pusat Pembangunan Proses berdekatan dengan Universiti akan membolehkan kami untuk membangunkan dan menunjukkan peralatan dan perisian NanoCAM4® kami yang terkemuka di pasaran secara lebih baik dalam masa nyata.”

Rick Tankersley, Naib Canselor untuk Penyelidikan dan Pembangunan Ekonomi di UNC Charlotte menambah, “Kami sangat teruja tentang keputusan Moore Nanotechnology untuk membuka Pusat Pembangunan Proses sangat berdekatan dengan kampus UNC Charlotte. Universiti ini mempunyai kedua-dua aptitud teknikal dan modal sumber manusia untuk bekerjasama pada tahap yang tinggi dan mengembangkan aktiviti penyelidikan pada peta perjalanan Nanotech. Kami tidak sabar untuk menyokong dan mengembangkan hubungan kami.”

Matt Davies, bekas Pengarah Pusat untuk Optik Bentuk Bebas dan kini Profesor Kejuruteraan Mekanikal dan Kejuruteraan Sains di UNC Charlotte memberikan komen, “Berdasarkan penyelidikan dan pengalaman kami menghasilkan optik bentuk bebas, Nanotech merupakan peneraju global dalam reka bentuk, pembangunan dan pengerahan peralatan pemutaran berlian. Dengan adanya Pusat Pembangunan Proses berdekatan dengan kampus akan memudahkan kerjasama akan datang. Saya menanti-nantikan untuk bekerja bersama pasukan Nanotech.”

Moore Nanotechnology Systems (Nanotech) diasaskan di Keene, NH pada tahun 1997 sebagai anak syarikat kendiri Moore Tool Company. Nanotech ialah syarikat terkemuka dunia dalam reka bentuk, pembangunan dan pembuatan alat mesin berketepatan tinggi dan proses berkaitan yang canggih (pemutaran berlian titik tunggal, pengisaran mikro, pencanaian mikro dan pembentukan penekan kaca) untuk penghasilan komponen optik canggih dalam sektor elektronik pengguna, ruang, pertahanan, aeroangkasa, pencahayaan, perubatan dan automotif. Moore Tool, diasaskan pada tahun 1924 dan bertempat di Bridgeport, Connecticut, mempunyai sejarah yang lama dalam pasaran alat mesin berketepatan dan berketepatan tinggi. Kini, Moore Tool menyediakan barisan lengkap untuk pencanai jig CNC berprestasi tinggi dan juga perkhidmatan kontrak pengilangan berketepatan yang mematuhi kedua-dua ISO 9001:2015 dan AS9100D. Moore Nanotechnology dan Moore Tool ialah syarikat bersepadu dalam Kumpulan PMT.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13772

No comments:

Post a Comment