Friday, September 18, 2020

INTERNATIONAL WELL BUILDING INSTITUTE SECARA RASMI MELANCARKAN WELL V2

Versi yang diluluskan bagi WELL v2 melambangkan pertumbuhan dan evolusi bagi versi WELL Building Standard (WELL) yang paling dinamik, berdaya tahan dan diuji dan disemak dengan ketat

NEW YORK, 17 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Setelah dua tahun membangunkan, aplikasi yang digunakan dan kajian semula yang menyeluruh, International WELL Building Institute (IWBI) hari ini secara rasmi melancarkan versi terbaru Standard WELL Building - WELL v2. Standard yang baharu diluluskan itu adalah versi yang responsif dan berdaya tahan bagi sistem penarafan IWBI sehingga kini dan berfungsi sebagai asas di mana keseluruhan ekosistem WELL dibina.

“Bangunan yang lebih baik, komuniti yang bersemangat dan organisasi yang lebih mantap telah menjadi teras dalam misi kami sejak kami melancarkan WELL pada tahun 2014,” kata Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif IWBI, Rick Fedrizzi. “Ia merupakan satu perjalanan yang panjang untuk sampai ke sini, tetapi kami telah mengesahkan bahawa WELL v2 sangat mantap, kuat dan berdaya tahan dalam menghadapi setiap cabaran. Daripada satu pandemik global kepada keadilan sosial, WELL v2 telah terbukti menjadi sebuah sistem penarafan global yang relevan, berskala, dan responsif, inklusif, kuat daripada segi teknikal, bertumpukan kepada pelanggan dan diterima pakai bagi mana-mana organisasi atau jenis ruang.”

WELL v2 adalah sejenis wahana untuk bangunan dan organisasi untuk memberikan ruang yang lebih bernas dan disengajakan yang menyumbang kepada peningkatan kesihatan dan kesejahteraan manusia sejagat. Ia termasuk satu set strategi yang bertujuan untuk meningkatkan kesihatan manusia melalui campur tangan reka bentuk, protokol dan dasar operasi dan satu komitmen untuk memupuk satu budaya kesihatan dan kesejahteraan. Dibangunkan berdasarkan kepada asas perintis bagi versi pertama Standard WELL Building (WELL v1), WELL v2 menarik kepakaran daripada pelbagai komuniti bagi pengguna WELL, pengamal perubatan dan reka bentuk, profesional kesihatan awam dan saintis bangunan di seluruh dunia.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13754

No comments:

Post a Comment