Friday, September 18, 2020

HAINAN: CENURAM JED KE SYURGA SAMUDERA (EDISI BAHASA INGGERIS) DILANCARKAN DI BEIJING, MENCERITAKAN TENTANG KISAH HAINAN




BEIJING, 17 Sept., 2020 /Xinhua-AsiaNet/-- 

Pada 9 September, untuk membantu pembaca luar negara mempelajari dengan lebih lanjut mengenai Hainan, cawangan Beijing bagi Commercial Press telah melancarkan buku bertajuk "Kisah di antara Laut dan Langit - Hainan: Cenuram Jed ke Syurga Samudera”. Ini adalah sebuah buku dalam bahasa Inggeris yang diterbitkan bersama oleh Jabatan Pelancongan, Kebudayaan, Media dan Sukan bagi Wilayah Hainan dan Commercial Press. Ditulis oleh lapan profesional media kanan dari 5 buah negara, buku ini memperkenalkan keajaiban geologi, sejarah, ekologi, dan kehidupan sosial dan ekonomi di Pulau Hainan. Ia adalah sebuah buku yang bagus untuk pembaca luar negara yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Hainan.

Pada pelancaran buku itu, Zhao Haiyun, Timbalan Pengarah bagi Biro Import dan Eksport di Jabatan Publisiti bagi Parti Komunis China, Sun Ying, Pengarah bagi Jabatan Pelancongan, Kebudayaan, Media dan Sukan bagi Wilayah Hainan, Li Yan, Pengarah dan Pengurus Besar bagi China Publishing and Media Co., Ltd., dan Gu Qing, Setiausaha bagi Jawatankuasa Parti dan Pengarah Eksekutif bagi Commercial Press telah bersama-sama melancarkan buku baharu itu, mengumumkan pelancaran rasmi bagi Hainan: Cenuram Jed ke Syurga Samudera dan mengesyorkan buku tersebut kepada pembaca di seluruh dunia.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13752

No comments:

Post a Comment