Monday, April 9, 2018

FOOMA JEPUN 2018, PAMERAN PERDAGANGAN TERBESAR BAGI "JENTERA MAKANAN" DAN "TEKNOLOGI PEMPROSESAN MAKANAN" DI ASIA, YANG DITETAPKAN PADA 12-15 JUN, 2018 DI TOKYO, JEPUN

TOKYO, 9 April, 2018 /Kyodo JBN-AsiaNet/ --
 
- Lebih 100,000 orang Pelawat; Pameran Perdagangan Terbesar di Asia untuk Teknologi Makanan –
 
FOOMA JEPUN (Pameran Jentera dan Teknologi Makanan Antarabangsa), akan menganjurkan pameran perdagangan terbesar di Asia bagi teknologi makanan -- FOOMA JEPUN 2018 -- di Tokyo Big Sight di Tokyo dari Selasa, 12 Jun, hingga Jumaat, 15 Jun, 2018.
 
Pameran itu akan menghimpunkan syarikat-syarikat dari semua bidang proses pengeluaran makanan -- dari peringkat pemprosesan bahan mentah kepada pembungkusan dan logistik dengan tumpuan kepada pengeluaran makanan dan jentera pemprosesan -- untuk membentuk satu pameran perdagangan yang menyeluruh mengenai jentera makanan dan teknologi pemprosesan makanan.
 
Pameran tahunan ini, yang mempunyai satu sejarah dan tradisi yang panjang, merupakan edisi ke-41 bagi pameran tahun ini. Lebih daripada 700 buah syarikat akan mengadakan pameran pada pameran perdagangan yang berskala besar ini, satu daripada pameran yang terbesar di Asia. Lebih daripada 100,000 orang dari Jepun dan dari luar negara akan hadir pada pameran itu, yang mencari jentera pengilangan makanan dan pemprosesan yang terbaik dari Jepun.
 
(Foto: https://kyodonewsprwire.jp/img/201803292477-O1-dwC8XVZ6)
 
- Dari Jepun kepada dunia. Merangkumi semua teknologi yang berkaitan dengan makanan FOOMA JEPUN 2018 menyatukan produk, teknologi, perkhidmatan dan maklumat yang canggih yang berkaitan dengan makanan di bawah tema "Teknologi Makanan Tanpa Had."  Ia merangkumi semua teknologi yang berkaitan makanan seperti teknologi pemprosesan makanan, teknologi keselamatan dan kebersihan, teknologi penjimatan tenaga dan alam sekitar untuk peningkatan produktiviti, kecekapan yang lebih tinggi, dan kualiti yang lebih baik.
 
Anda boleh menjangkakan penambahbaikan di dalam isu-isu pembuatan dan pemprosesan makanan dengan menonton demonstrasi, menyentuh dan merasa, sama seperti anda berada di dalam sebuah kilang makanan. Banyak bidang ditunjukkan pada pameran itu, termasuk mesin yang mengeluarkan makanan Jepun seperti sushi dan mi yang popular di seluruh dunia dan sistem robot untuk pengeluaran makanan yang menggunakan IoT dan AI, dan sebagainya, kepada mengautomasikan proses pengeluaran.
 
- Sokongan di tapak untuk pengunjung luar negara disediakan
FOOMA JEPUN mempunyai perkhidmatan yang besar untuk pengunjung dari luar negara. Di dalam dewan pameran itu, mereka yang boleh bertutur bahasa Inggeris, Cina, Korea dan bahasa asing yang lain memakai "lencana dwibahasa" pada dada mereka dan menawarkan sokongan bahasa. Meja Maklumat itu dikendalikan oleh pegawai yang bertindak balas terhadap pertanyaan dalam Bahasa Inggeris, Cina dan Korea. Anda juga boleh berehat di Bilik Istirehat Antarabangsa, yang menyajikan minuman percuma.
 
Gambaran mengenai FOOMA JEPUN 2017, serta nama syarikat pempamer dan produk yang dipamerkan disiarkan di laman web rasmi, di mana anda boleh dapat merasakan skala yang mengagumkan bagi satu daripada pameran terbesar di Asia itu.
 
Prapendaftaran untuk pelawat bagi FOOMA JEPUN 2018 telah bermula di laman web rasmi dari 2 April, 2018. Tempahan hotel juga boleh dibuat di laman web berkenaan.
 
Sila semak laman web rasmi itu untuk maklumat terkini mengenai pelbagai perkhidmatan. https://www.foomajapan.jp/english/index.html
 
Maklumat penganjur
Persatuan Pengeluar Jentera Makanan Jepun (FOOMA) telah ditubuhkan pada tahun 1948 (mendapat pengiktirafan sebagai sebuah perbadanan pada Mac 1967 oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, pada masa ini dikenali sebagai Kementerian Ekonomi, Perdagangan dan Industri) untuk membangunkan industri jentera makanan Jepun.

FOOMA dibentuk oleh pengeluar-pengeluar jentera makanan Jepun yang terkemuka dan sebuah persatuan tunggal bagi industri jentera makanan Jepun. FOOMA mempunyai lebih 400 ahli dan memberi tumpuan bukan sahaja kepada pembangunan industri jentera makanan Jepun tetapi juga bagi menyumbang ke arah kehidupan sihat di seluruh dunia melalui teknologi makanan Jepun.
 
Sumber: Persatuan Pengeluar Jentera Makanan Jepun
 

No comments:

Post a Comment