Saturday, June 25, 2016

KAJI SELIDIK AMDOCS: REMAJA MENJALANI GAYA HIDUP DIGITAL YANG PEMBEKAL PERKHIDMATAN PERLU MENYESUAIKANNYA


Kajian global membentangkan DNA digital unik remaja apabila mereka menjadi generasi pelanggan berbayar pada masa akan datang

ST. LOUIS, 23 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Amdocs (NASDAQ:DOX), pembekal terkemuka penyelesaian pengalaman pelanggan, hari ini mengumumkan hasil sebuah kajian global(1) terhadap DNA digital, tingkah laku dan jangkaan daripada remaja hari ini (berumur 15-18 tahun). Kajian ini mendedahkan hubungan rapuh di antara pembekal perkhidmatan komunikasi (communications service providers, CSP) dan remaja, dan peranan yang akan dimainkan oleh teknologi digital dalam kehidupan generasi yang melihat masa depan mereka sebagai warga “digital” sebagaimana manusia.

Menurut kajian, hanya 12 peratus remaja berpendapat bahawa pembekal perkhidmatan memahami gaya hidup mereka dan menawarkan perkhidmatan untuk memadankannya. 30 peratus melaporkan mereka menerima layanan khidmat pelanggan yang teruk daripada CSP mereka sepanjang tahun lalu dan 46 peratus menyatakan mereka tidak akan lagi menggunakan CSP tersebut. Satu pertiga responden kemudiannya telah berkongsi maklumat ini dengan keluarga dan rakan mereka.

No comments:

Post a Comment