Saturday, November 11, 2023

PARSE BIOSCIENCES MEMPERLUAS JANGKAUAN GLOBAL DENGAN PERKONGSIAN SPINCO BIOTECH YANG BERPANGKALAN DI INDIA

SEATTLE, 10 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Parse Biosciences, penyedia penyelesaian terkemuka bagi penjujukan sel tunggal yang boleh diakses dan berskala, pada hari ini mengumumkan perjanjian dengan Spinco Biotech yang berpangkalan di India untuk meluaskan lagi jangkauan syarikat tersebut di Asia. Ini ialah pengembangan terkini Parse di rantau APAC berikutan perjanjian yang ditandatangani pada tahun lepas dengan Research Instruments Pte Ltd untuk mengedarkan produk syarikat berkenaan di Asia Tenggara.

“Kami dapat lihat peningkatan permintaan untuk penyelesaian penjujukan sel tunggal Evercode Parse di seluruh Asia dan kami percaya produk kami juga bersedia untuk diterima pakai secara meluas di India,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Parse Biosciences dan pengasas bersama Alex Rosenberg, Ph.D. “Melalui kerjasama dengan Spinco, kami membolehkan komuniti penyelidikan syarikat tersebut menggunakan kaedah menerima pakai teknologi penjujukan sel tunggal yang terkemuka itu.”

Perjanjian syarikat dengan Spinco Biotech akan membolehkan penyelidik di India mendapat akses penuh kepada portfolio sel tunggal, termasuk Seluruh Transkriptom Evercode™, TCR Evercode, Pengikatan Sel Evercode, Pengikatan Nukleus Evercode, Tangkapan Gen, Pengesanan CRISPR dan penyelesaian analisis data Parse Biosciences. Perjanjian itu ialah kesinambungan daripada pengenalan berterusan Parse terhadap produk syarikat itu di pasaran antarabangsa utama, yang pada masa ini juga tersedia di Amerika Utara, Eropah, Australia, Korea Selatan, Singapura dan New Zealand.

Pengasas dan pengerusi Spinco Biotech, Thyagarajan Srinivasan berkata, “Parse ialah perintis penting dalam penjujukan sel tunggal dan penyelidik di sini akan mendapat manfaat besar daripada teknologi Evercode. Kami amat teruja untuk bekerjasama dengan Parse bagi memperkenalkan teknologi canggih ini kepada komuniti bioteknologi India.”

Maklumat Tentang Spinco Biotech

Spinco ialah syarikat penyedia penyelesaian dan pengedaran terkemuka di India, dengan kepakaran dalam pengalatan analisis dan sains hayat. Sejak tahun 1981, Spinco telah komited kepada kecemerlangan dalam setiap fungsi perniagaan syarikat itu–menyatukan individu, pengetahuan, inovasi dan teknologi, untuk menyediakan pelanggan dengan produk berkualiti tinggi dan perkhidmatan bertaraf dunia yang tiada tandingannya.

Diasaskan mengikut falsafah Kepenggunaan yang kukuh, kecemerlangan di Spinco bukan tindakan yang dilakukan secara sekali-sekala tetapi menjadi cara hidup. Menyasarkan untuk menjadi pemain terkemuka dalam pasaran terpilih, Spinco membawa teknologi canggih dan inovasi terkemuka daripada perintis global yang bertujuan memajukan sains di India.

Maklumat Tentang Parse Biosciences

Parse Biosciences ialah syarikat sains hayat global yang mempunyai misi untuk mempercepat kemajuan dalam kesihatan manusia dan penyelidikan saintifik. Memperkasa penyelidik untuk melakukan penjujukan sel tunggal dengan skala dan kemudahan yang tidak pernah berlaku sebelum ini, pendekatan rintisan telah membolehkan penemuan terkini dalam rawatan kanser, pembaikan tisu, terapi sel stem, penyakit buah pinggang dan hati, perkembangan otak dan sistem imun.

Melalui teknologi yang dibangunkan di Universiti Washington oleh pengasas bersama Alex Rosenberg dan Charles Roco, Parse telah berjaya mengumpulkan lebih daripada $50 juta modal dan pada masa ini digunakan oleh lebih 1,000 pelanggan di seluruh dunia. Portfolio produk syarikat ini yang semakin meningkat termasuk Seluruh Transkriptom Evercode, TCR Evercode, Tangkapan Gen, Pengesanan CRISPR dan perisian untuk analisis data.

Ibu pejabat dan makmal canggih Parse Biosciences berpangkalan di daerah South Lake Union, Seattle yang ceria. Untuk mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi https://www.parsebiosciences.com/.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17641

No comments:

Post a Comment