Thursday, November 2, 2023

HENLEY & PARTNERS MENGANJURKAN PERSIDANGAN KEWARGANEGARAAN GLOBAL KE-17 DI DUBAI

LONDON, 1 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Lebih 400 delegasi dari lebih 35 negara dijangka menghadiri Persidangan Kediaman dan Kewarganegaraan Global tahunan ke-17, yang akan diadakan pada minggu hadapan (8-10 November) di Hotel DIFC Shangri-La di Dubai, UAE.

Dianjurkan oleh syarikat penasihat kewarganegaraan dan kediaman terkemuka global Henley & Partners, acara tahunan ini telah menjadi persidangan terbesar dan paling signifikan di dunia dalam kekayaan persendirian dan penghijrahan pelaburan, yang menghimpunkan presiden, perdana menteri, menteri dan pegawai kanan kerajaan, ahli akademik terkemuka, penasihat pelanggan persendirian, profesional pengurusan kekayaan, serta kewangan dan perniagaan peringkat tinggi media.

Program persidangan 2023 menampilkan kandungan yang canggih dan terkini tentang perkembangan utama yang membentuk penghijrahan pelaburan dan geopolitik hari ini, menawarkan perwakilan peluang untuk melibatkan diri dengan para pemikir tersohor dunia dan idea terkini tentang tema utama kewarganegaraan dan kesalinghubungan global.

Dr. Christian H. Kalin, Pengerusi Kumpulan Henley & Partners, yang juga akan berucap pada persidangan itu, menyatakan bahawa sekarang adalah masa yang paling sesuai dan diperlukan untuk menghubungkan warga global merentas sempadan. "Pada saat dalam sejarah kita apabila dunia kita kelihatan semakin retak dan terpolarisasi, semakin penting daripada sebelumnya untuk kita fokus pada kemanusiaan bersama dan cara kita boleh menjadi lebih kuat bersama. Walaupun hal tersebut mungkin memberi makna yang berbeza kepada orang yang berbeza, kewarganegaraan global adalah berdasarkan prinsip bahawa kita semua mempunyai tanggungjawab terhadap seluruh dunia, bukan hanya komuniti atau negara tempatan kita sendiri. Persidangan ini bertujuan untuk meluaskan perspektif kita melalui pembelajaran dan pemahaman global supaya kita boleh melakukan perubahan dengan cara yang lebih bermakna, pada skala kecil dan lebih besar. "

Penceramah utama yang terkenal di persidangan itu termasuk Perdana Menteri Montenegro, Tuan Yang Terutama Dr. Dritan Abazovic, dan Grenada, Tuan Yang Terutama Dickon Mitchell, serta mantan Presiden dan Speaker Parlimen Maldives, Tuan Yang Terutama Mohamed Nasheed. Antara penceramah lain di persidangan tersebut ialah KPE Perbadanan Kemajuan Ekonomi Dubai, Hadi Badri, bersama Prof. Dr. Christian Joppke dari Institut Sosiologi University Bern di Switzerland, Dr. Titus Gebel, Presiden Yayasan Bandar Percuma di Jerman, Prof. Dr. Khalid Koser, Pengarah Eksekutif Dana Penglibatan dan Ketahanan Komuniti Global, Ketua Pegawai Perkongsian Wanita di AI, Timur Tengah, Debbie Botha, dan Dr. Parag Khanna, Pengasas dan KPE Climate Alpha di Singapura. Mereka semua akan berkongsi perspektif mereka tentang trend sosial, ekonomi, politik dan alam sekitar utama yang membentuk dunia kita.

Satu lagi kemuncak persidangan itu ialah Makan Malam Anugerah Warga Global 2023 pada 9 November untuk mengiktiraf individu cemerlang yang berdedikasi untuk memajukan salah satu cabaran global yang mempengaruhi manusia hari ini. Dianjurkan dengan kerjasama pertubuhan kemanusiaan bukan untung Switzerland Yayasan Andan, pemenang tahun ini akan diumumkan pada majlis gala, dengan hasil bersih disumbangkan kepada yayasan yang memfokuskan kepada kemandirian pelarian melalui pendidikan, keusahawanan dan pekerjaan.

Nota kepada Editor

Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan akreditasi media untuk menghadiri Persidangan Residensi dan Kewarganegaraan Global tahunan ke-17, sila hubungi:

Sarah Nicklin
Ketua Kumpulan Perhubungan Awam
sarah.nicklin@henleyglobal.com
Telefon Bimbit: +27 72 464 8965

Perihal Henley & Partners

Henley & Partners ialah peneraju global dalam kediaman dan kewarganegaraan melalui pelaburan. Setiap tahun, ratusan individu kaya dan penasihat mereka bergantung pada kepakaran dan pengalaman kami dalam bidang ini. Para profesional yang berkelayakan tinggi dalam syarikat tersebut bekerjasama sebagai satu pasukan di lebih daripada 40 pejabat di seluruh dunia.

Konsep kediaman dan kewarganegaraan melalui pelaburan diwujudkan oleh Henley & Partners pada tahun 1990-an. Dengan berkembangnya globalisasi, kediaman dan kewarganegaraan telah menjadi topik yang menarik dalam kalangan para usahawan dan pelabur bergerak antarabangsa yang semakin meningkat dan kami berbesar hati untuk berkhidmat untuk mereka setiap hari.

Henley & Partners juga mengendalikan perniagaan nasihat kerajaan imigresen pelaburan terkemuka dunia, yang telah mengumpulkan lebih daripada USD12 bilion dalam pelaburan langsung asing. Dipercayai oleh kerajaan, syarikat ini telah giat memberi nasihat dan mereka bentuk strategik, menyediakan dan mengendalikan program residensi dan kewarganegaraan yang paling berjaya di dunia.
https://www.henleyglobal.com

SUMBER: HENLEY & PARTNERS GROUP HOLDINGS LTD


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17611

No comments:

Post a Comment