Saturday, November 11, 2023

INGREDION INCORPORATED MELAPORKAN HASIL SUKU KETIGA YANG KUKUH DAN MENINGKATKAN RAMALAN TAHUN PENUH

 · Suku ketiga 2023 pendapatan kendalian terlapor dan terlaras* masing-masing meningkat sebanyak 17% dan 15%, berbanding PY

· EPS terlapor dan terlaras suku ketiga 2023* ialah $2.36 dan $2.33, masing-masing meningkat sebanyak 48% dan 35%

· Syarikat menaikkan ramalan EPS terlaras tahun penuhnya kepada $9.05-$9.45, meningkat daripada $8.80-$9.40

WESTCHESTER, Ill., 10 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Ingredion Incorporated (NYSE: INGR), pembekal global terkemuka bagi penyelesaian ramuan industri pembuatan makanan dan minuman hari ini melaporkan hasil untuk suku tahun ketiga tahun 2023. Hasil dilaporkan adalah menurut prinsip perakaunan yang diterima umum (“GAAP”) di A.S. bagi tahun 2023 dan 2022, termasuk item yang dikecualikan daripada ukuran kewangan bukan GAAP yang dibentangkan oleh Syarikat. 

“Kami terus berjaya mengurus perniagaan kami pada suku ketiga dengan pendekatan kami terhadap harga produk dan campuran pelanggan, sambil turut memacu kecemerlangan dan produktiviti operasi untuk mengurangkan kesan inflasi kos. Hal ini membolehkan kami menyampaikan pertumbuhan pendapatan operasi terlaras sebanyak 15% untuk suku tersebut,” kata Jim Zallie, presiden dan ketua pegawai eksekutif Ingredion.

“Perniagaan kami terus menunjukkan daya tahan, dibuktikan dengan kepelbagaian pasaran dan portfolio produk kami, serta kekuatan model perniagaan kami. Sebagai contoh, perniagaan Sistem Makanan kami di Eropah menunjukkan pertumbuhan volum pertengahan satu digit daripada penembusan yang lebih besar ke dalam label peribadi. Walaupun kos jagung yang lebih rendah di seluruh dunia menyumbang kepada pertumbuhan jualan bersih yang lebih rendah, kami digalakkan oleh peningkatan suku tahunan yang berurutan dalam volum jualan walaupun pengimbangan semula inventori oleh pelanggan yang terus berusaha melalui rantaian bekalan."

“Panduan setahun penuh kami yang dikemas kini mencerminkan keyakinan kami untuk menyampaikan pertumbuhan hasil dan keuntungan melebihi prospek pertumbuhan empat tahun kami. Kami terus melaksanakan Rancangan Hala Tuju Memacu Pertumbuhan kami yang mencipta nilai jangka panjang untuk pemegang saham, dan komited terhadap jumlah pulangan pemegang saham seperti yang dibuktikan oleh peningkatan dalam kadar dividen dan saham yang dibeli semula pada suku tersebut,” kata Zallie menyimpulkan. 

No comments:

Post a Comment