Wednesday, November 29, 2023

KFSH&RC JEDDAH ANJURKAN PERSIDANGAN KEJURURAWATAN ANTARABANGSA KE-10 YANG MENGHIMPUNKAN PAKAR DAN PAKAR GLOBAL TERKENAL

 - Akreditasi Kehormat Program Residensi Jururawat diumumkan


RIYADH, Arab Saudi, 29 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Persidangan Kejururawatan Antarabangsa ke-10 bermula pagi ini di Jeddah, bertema 'Jururawat: Sebagai Pemangkin, Penentu Arah & Pembawa Inovasi dalam Penjagaan Kesihatan'. Dianjurkan oleh Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan Raja Faisal (KFSH&RC), persidangan itu bertujuan mewujudkan platform disepadukan untuk profesional penjagaan kesihatan berkongsi pandangan dan pengalaman. Persidangan itu juga memberi tumpuan terhadap mengubah penyampaian penjagaan kesihatan, memajukan profesion kejururawatan, dan mengukuhkan kedudukan hospital sebagai peneraju global dalam amalan kejururawatan.

Menandakan edisi pertama pasca era pandemik COVID-19, persidangan tahun ini yang berlangsung selama tiga hari, menampilkan barisan 14 sesi ucaptama, 40 sesi serentak, 10 bengkel mendalam dan 55 pembentangan serentak. Jangkaan kehadiran adalah kira-kira 650 orang.

Dalam pengumuman penting pada persidangan hari ini, Program Residensi Kejururawatan di Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan Raja Faisal Jeddah menerima akreditasi Pusat Pengiktirafan Jururawat Amerika (ANCC), mencapai status penghormatan. Akreditasi ini membezakan hospital ini sebagai institusi penjagaan kesihatan pertama dan satu-satunya di luar Amerika Syarikat yang diiktiraf dengan tahap kecemerlangan ini oleh ANCC.

Matlamat Program Residensi Kejururawatan yang diiktiraf adalah untuk menyediakan graduan kejururawatan baru-baru ini dengan pengetahuan penting dan pengalaman praktikal. Inisiatif ini direka bentuk untuk memastikan mereka bersedia untuk menyampaikan penjagaan pesakit peringkat teratas, menjunjung piawaian kecemerlangan penjagaan kesihatan tertinggi.

KFSH&RC telah dimasukkan ke dalam Persatuan Kejururawatan Kehormatan Antarabangsa 'Sigma Theta Tau' yang dihormati. Keahlian ini, yang pertama untuk mana-mana institusi penjagaan kesihatan bukan akademik di luar Amerika Syarikat, menekankan peranan hospital sebagai pelopor dalam amalan kejururawatan, bukan sahaja di Timur Tengah tetapi di peringkat global.

Dengan keahlian ini, kakitangan KFSH&RC mendapat akses kepada koleksi sumber saintifik yang meluas dan amalan kejururawatan bertaraf dunia daripada institusi penjagaan kesihatan terkemuka di seluruh dunia. Akses sedemikian adalah penting untuk meningkatkan taraf penjagaan kejururawatan, memajukan hasil penjagaan kesihatan, dan meningkatkan pengalaman keseluruhan pesakit.

Selain itu, keahlian tersebut membolehkan hospital berkongsi kepakaran dan amalannya yang terkumpul selama lebih empat dekad dalam bidang kejururawatan dan penjagaan kesihatan dengan lebih 600 institusi penjagaan kesihatan dan rangkaian lebih 100,000 orang ahli di seluruh dunia. Ahli-ahli ini adalah sebahagian daripada persatuan yang komited untuk memajukan pengetahuan kejururawatan, pendidikan, pembelajaran dan perkhidmatan dengan memupuk komuniti amalan, pendidikan dan penyelidikan.

Meraikan tahun ke-20nya, persidangan itu bersedia untuk meneroka tema penting dalam sektor kejururawatan. Agenda teratas ialah peranan penting kejururawatan dalam mencapai objektif bercita-cita tinggi Wawasan Saudi 2030. Acara ini juga akan menyelidiki masa depan penjagaan kesihatan, terutamanya cara teknologi dan inovasi membentuk semula landskap. Perbincangan akan dilanjutkan kepada kelestarian perkhidmatan penjagaan kesihatan, di samping pandangan strategik tentang pengambilan dan pengekalan jururawat. Di samping itu, persidangan itu akan menonjolkan kemajuan terkini dalam penyelidikan kejururawatan dan peranan kritikal amalan berasaskan bukti dalam penjagaan kesihatan moden.

Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan Raja Faisal menonjol di peringkat global untuk penjagaan kesihatan khusus dan perkhidmatan kejururawatan lanjutan. Pusat ini telah dianugerahkan akreditasi Magnet yang berprestij untuk kali ketiga berturut-turut, yang menjadi bukti kecemerlangannya dalam bidang kejururawatan. Akreditasi ini, daripada Pusat Pengiktirafan Jururawat Amerika (ANCC), mewakili piawaian emas global dalam kejururawatan. Akreditasi ini merupakan penghormatan yang dikhaskan untuk hospital elit yang menunjukkan perkhidmatan kejururawatan yang luar biasa, penjagaan pesakit berkualiti tinggi, amalan inovatif dan hasil perubatan yang luar biasa. Pengiktirafan ini sangat terpilih dan hanya kira-kira 8% hospital di seluruh dunia mencapai status ini.

Maklumat hubungan:
kfshrc@mcsaatchi.com

Gambar yang dilampirkan bersama pengumuman ini boleh didapati di
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/2f309382-e99c-4c05-804d-a04a91d5a9f2
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/b96d43a1-485b-4807-86a2-ccf23f50c707

Sumber: King Faisal Specialist Hospital & Research Centre

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment