Monday, August 28, 2023

NIQ MERAIKAN PEMERKASAAN SYARIKAT DENGAN WAWASAN PEMBELI YANG BERPANDANGAN JAUH SELAMA 100 TAHUN




Abad Pelaburan Wawasan, Teknologi dan Bakat untuk Menyediakan Pandangan Penuh Kecerdasan Pengguna

CHICAGO, 28 Ogos (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NIQ, peneraju global dalam kecerdasan pengguna meraikan ulang tahun  ke-100 mereka hari ini. NIQ ditubuhkan oleh Arthur C. Nielsen, Sr pada tahun 1923, syarikat yang mencipta konsep perkongsian pasaran ini telah berkembang menjadi syarikat peneraju yang berwibawa di dunia pada tingkah laku pembelian pengguna dan wawasan berpacu data serta boleh diambil tindakan — mengukur lebih banyak saluran, pengguna dan negara berbanding dengan mana-mana penyedia yang lain.

Pada awal tahun ini, NIQ telah mengumumkan penggabungan strategik mereka dengan GfK yang selesai dengan berjaya. Dengan penyedia kecerdasan pengguna untuk FMCG, teknologi dan barangan buatan yang meneraju disatukan, syarikat global tersebut mampu menawarkan Full View™, pandangan tingkah laku pembelian pengguna di dunia yang paling menyeluruh dan jelas secara unik. Syarikat yang digabungkan tersebut mempunyai lebih daripada $4 bilion dalam jualan dan lebih daripada 30,000 pelanggan yang meliputi lebih daripada 100 negara. Perkembangan ini hanya ialah perkembangan terkini dan berdekad-dekad dalam pelaburan yang berjaya dalam liputan dan inovasi teknologi yang direka bentuk bagi memberi persediaan terhadap masa hadapan untuk pelanggan melalui liputan saluran yang berbagai-bagai, peralatan kecerdasan perniagaan dan analitik ramalan.

“Tahun ini ialah tahun yang menguja dan membawa transformasi untuk NIQ, sambil kami meraikan sejarah kami sebagai peneraju industri yang lama, kami juga melanjutkan visi kami untuk menjadi pemimpin dalam bab yang seterusnya dalam kecerdasan pengguna,” kata Jim Peck, Ketua Pegawai Eksekutif NIQ. “Kami amat berbangga dengan pencapaian kami dan yakin dalam kedudukan kami sebagai pilihan yang terbaik dan satu-satunya untuk syarikat yang memahami kekuatan data saluran berbagai-bagai dan wawasan yang betul-betul hebat dalam menavigasi landskap pengguna yang menjadi semakin kompleks.”

Untuk 100 tahun yang seterusnya, NIQ akan terus memajukan pengukuran dan menemukan cara pertumbuhan yang baharu dengan membantu penjual runcit dan jenama:
  • Jejak jualan dan kongsi merentasi kedai fizikal, e-dagang dan pelbagai saluran untuk mengenal pasti trend dan memahami prestasi daya saing dan kategori.
  • Fahami tingkah laku pengguna dan pembeli, demografik serta kesetiaan melalui panel pengguna dan keupayaan tinjauan tersuai.
  • Maksimumkan keberuntungan, singkirkan perbelanjaan perdagangan yang membazir dan pastikan harga dan strategi promosi yang sesuai dengan data yang lebih berbutir dan pengesyoran yang lebih tepat.
  • Cipta pertumbuhan yang mampan dengan menambah baik kepelbagaian dan perdagangan.
  • Nilaikan peluang untuk meningkatkan jualan dan tukarkan kesan output, media dan tindakan dalam kedai yang berpotensi kepada kuantiti berdasarkan geografi dan demografik.
  • Cipta pengalaman membeli-belah yang terbaik untuk pengguna melalui pemeribadian dan pendigitan.
  • Kekalkan jualan dengan mengenal pasti risiko kekurangan stok dan mengurangkan gangguan rantaian bekalan dengan pantas.
  • Rangsangkan pertumbuhan dan percepatkan masa produk ke pasaran dengan menguji, memperhaluskan dan mencipta semula barisan keluaran dengan wawasan pengguna yang mudah untuk diramalkan dan diuji dalam pasaran.

“Sewaktu kami melangkah masuk abad yang seterusnya, kami mempunyai komitmen yang lebih tinggi daripada biasa untuk mengungkil teknologi yang paling maju untuk memperkasakan perniagaan dengan wawasan yang diperlukan oleh mereka untuk berjaya – dan saya amat percaya bahawa perkara yang lebih baik akan berlaku,” tambah Peck.

Perihal NIQ

NIQ ialah syarikat kecerdasan pengguna yang meneraju di dunia, mereka menyampaikan pemahaman tingkah laku pembelian pengguna dan pendedahan cara pertumbuhan baharu yang menyeluruh. Pada tahun 2023, NIQ bergabung dengan GfK dan menyatukan dua peneraju industri dengan pencapaian global yang tiada tandingan. Dengan bacaan jualan runcit yang holistik dan wawasan pengguna yang paling lengkap—disampaikan dengan analitik yang maju melalui platform terkini—NIQ menyampaikan Full View™.

NIQ merupakan syarikat portfolio Advent International dengan operasi dalam 100+ pasaran, meliputi lebih daripada 90% penduduk dunia. Untuk maklumat lanjut, lawati NIQ.com.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungan

Media
Gillian Mosher (gillian.mosher@nielseniq.com)
 
Sumber: NIQ

No comments:

Post a Comment