Friday, December 10, 2021

NIELSENIQ BANGKIT KEPADA CABARAN PENGUKURAN PELBAGAI ARAH

Pelaburan NielsenIQ di dalam penyelesaian e-dagang menyediakan pandangan peneraju industri tentang jumlah tempat pasaran

CHICAGO, 9 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Perjalanan pembeli terus berkembang apabila pengguna mempunyai lebih kawalan ke atas perkara yang mereka lakukan, lihat dan dengar. Ini bermakna peranti yang digunakan untuk mengukur dan menganalisis jualan, bahagian pasaran dan tingkah laku pengguna juga mesti berubah. Dalam sebuah persekitaran yang terus mengalami anjakan seismik, mengukur bila, di mana dan cara bagaimana pengguna membeli adalah penting. Ini membolehkan pengeluar dan peruncit barangan pengguna bergerak pantas (FMCG) untuk menjangkakan arah aliran dan bertindak balas dengan lebih pantas kepada keperluan dan jangkaan pengguna.

Walaupun saluran yang paling pesat berkembang di Eropah Barat dan Amerika Utara adalah dalam talian, alat pengukuran e-dagang sebahagian besarnya berpecah-belah. Pengguna harus menggabungkan data daripada pelbagai sumber untuk mendapatkan gambaran lengkap tentang pasaran itu. NielsenIQ sedang mengubah industri FMCG dan peruncitan dengan penyelesaian berinovatif dan gambaran tepat mereka, yang menawarkan satu pandangan bersepadu, tepat, lengkap dan lebih terperinci tentang tempat pasaran luar talian dan dalam talian—menjadikannya lebih mudah untuk menganalisis arah aliran merentasi saluran.

Pemerolehan terbaharu kami, Foxintelligence, akan mengukuhkan penawaran kami di peringkat global.

Foxintelligence adalah syarikat pengukuran e-dagang dan analisis data pengguna terbesar di Eropah. Ia mengendalikan panel pengguna patuh GDPR terbesar di Eropah, yang mempunyai lebih 600,000 pembeli dalam talian aktif di Perancis, Jerman, Itali, Sepanyol dan United Kingdom serta akan dapat mengembangkan liputan dan penawaran mereka kepada pasaran tambahan sebagai sebuah syarikat yang dikuasakan oleh NielsenIQ.

Lapan bulan selepas menjadi sebuah syarikat kendiri, NielsenIQ telah membuat beberapa pemerolehan penting dan meningkatkan pelaburan mereka dengan ketara untuk mempercepatkan penyampaian produk mereka dan membina penyelesaian komprehensif, mengubah penyelesaian pengukuran dan analitik yang tersedia kepada industri FMCG dan runcit yang berubah dengan pantas.

“Matlamat kami adalah untuk mengubah cara kami beroperasi dan melayani pelanggan kami, membantu mereka mempercepatkan pertumbuhan. Pelaburan yang kami buat setakat ini membina asas bagi transformasi NielsenIQ dan membawa bakat utama dalaman untuk menangani beberapa isu paling kritikal yang dihadapi oleh pelanggan kami pada hari ini dan akan dihadapi pada masa hadapan,” kata Lorena Elizondo, Ketua Pegawai Strategi, NielsenIQ.

“Cita-cita NielsenIQ adalah untuk mendekati e-dagang secara holistik. Foxintelligence memainkan peranan penting dalam strategi ini, mengembangkan jejak bagi penyelesaian pengukuran runcit kami yang tiada tandingan. Mereka mendedahkan titik buta dalam talian seperti tempat pasaran, pakar kategori, terus kepada pengguna, perdagangan pantas dan proses terakhir dalam proses itu, antara lain, menyediakan liputan pasaran penuh,” kata Clément Colin, Ketua bagi Pengukuran E-dagang Antarabangsa, NielsenIQ.

Foxintelligence mengumpul dan menamakan e-resit untuk mewujudkan data urus niaga proprietari yang terperinci dan komprehensif. Data ini merupakan asas bagi risikan pasaran dalam era penggunaan digital hari ini, dan NielsenIQ akan menggerakkannya ke hadapan.

“Kami amat berbangga dan gembira untuk menyertai keluarga NielsenIQ. Kami telah bekerja selama lebih satu tahun pada tema yang sama untuk membawa lebih banyak nilai kepada pelanggan kami dan kami kini akan memberikan mereka satu visi yang lebih komprehensif dan bersepadu mengenai tempat pasaran dalam talian dan luar talian,” kata Edouard Nattée, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas bagi Foxintelligence.

Pemerolehan ke atas Foxintelligence menandakan langkah berani yang terbaharu yang diambil oleh NielsenIQ dalam menyediakan data e-dagang yang komprehensif dan berinovatif. Pada September 2021, NielsenIQ memperoleh Rakuten Intelligence and Data Impact untuk meningkatkan portfolio penyelesaian e-dagang mereka dan menskalakannya di peringkat global.

Maklumat mengenai NielsenIQ
NielsenIQ adalah pemimpin di dalam menyediakan gambaran perilaku pengguna yang paling lengkap dan tidak berat sebelah di seluruh dunia. Dengan dikuasakan oleh sebuah platform data pengguna yang canggih dan didorong oleh keupayaan analitik yang kaya, NielsenIQ membolehkan pengambilan keputusan yang berani dan yakin untuk syarikat dan peruncit barangan pengguna yang terkemuka di dunia.

Dengan menggunakan set data yang komprehensif dan mengukur kesemua urus niaga secara sama rata, NielsenIQ memberikan pelanggan dengan satu pandangan yang ke hadapan ke dalam perilaku pengguna agar dapat mengoptimumkan prestasi merentasi semua platform runcit. Falsafah terbuka kami mengenai penyatuan data membolehkan set data pengguna yang paling berpengaruh di planet ini. NielsenIQ menyampaikan kebenaran yang lengkap.

NielsenIQ, sebuah syarikat portfolio Advent International, mempunyai operasi di hampir 100 pasaran, merangkumi lebih 90% daripada penduduk dunia. Untuk maklumat lanjut, sila layari NielsenIQ.com.

Maklumat mengenai Foxintelligence
Misi Foxintelligence adalah untuk memperkasakan pembuat keputusan dengan data bagi meningkatkan cara masyarakat dan syarikat bekerja. Syarikat itu menyampaikan pandangan terbaik tentang trend e-dagang Eropah terkini, dengan membuka kunci risikan daripada ratusan pedagang dan beribu-ribu e-resit jenama. Dengan berbuat demikian, Foxintelligence mengumpul maklumat komersial tentang e-dagang daripada e-mel (cth., e-resit): terima kasih kepada teknologi proprietari mereka, Foxintelligence boleh menstrukturkan sejumlah besar data ini untuk menjanakan pemahaman yang tidak kelihatan di pasaran dan menjadikannya tersedia pada platform SaaS mereka: Foxapp. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=15344

No comments:

Post a Comment