Monday, December 23, 2019

DATO' SERI IVAN TEH TERIMA PENGIKTIRAFAN PAUL HARRIS FELLOW DARIPADA KELAB ROTARY



KUALA LUMPUR, Malaysia, 9 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Fusionex Dato’ Seri Ivan Teh telah menerima pengiktirafan Anugerah Paul Harris Fellow yang unggul, penghormatan paling tinggi oleh Kelab Rotary itu, pada Jamuan Malam Gala Ulang Tahun Pelantikan ke-92 Kelab Rotary Kuala Lumpur DiRaja baru-baru ini. Diadakan di Hotel Shangri-La Kuala Lumpur, Teh telah menerima anugerah itu daripada Presiden yang akan bersara Datuk Nelson Kwok Teng Toong. 

Diasaskan pada tahun 1957, anugerah itu memperakui individu yang telah membuat sumbangan yang signifikan dan menyokong usaha-usaha dermawan seperti mengimunkan kanak-kanak daripada penyakit polio dan menyediakan air bersih ke kawasan miskin di seluruh dunia. 

Turut hadir pada malam itu ialah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj, yang juga menerima pengiktirafan anugerah paling tinggi Paul Harris Fellow. 

Ramai tokoh yang terkenal sepanjang sejarah adalah merupakan penerima lampau Paul Harris Fellowship, termasuk Presiden Amerika Syarikat Jimmy Carter, Presiden Russia Boris Yeltsin, angkasawan Amerika Syarikt James Lovell, Setiausaha Agung PBB Javier Perez de Cuellar, dan Jonas Salk, pencipta vaksin polio. 

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Fusionex Dato’ Seri Ivan Teh berkata, “Saya berasa rendah diri dan berbesar hati untuk menerima pengiktirafan yang luar biasa ini bersama-sama dengan dermawan-dermawan berhati mulia yang lain yang telah banyak menyumbang kepada sebab-sebab yang teladan ini. Saya mempunyai rasa hormat yang sangat tinggi terhadap Yayasan Rotary kerana mereka telah berusaha keras untuk membasmi penyakit, membekalkan air bersih, dan menyokong program-program pendidikan di seluruh dunia, di antara banyak inisiatif lain. Saya gembira kerana dapat memainkan peranan yang kecil tetapi diharap mempunyai penuh bermakna dalam melaksanakan peranan kami sebagai warga dunia, dan akan terus melakukannya dalam apa jua cara yang saya boleh.” 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12891

No comments:

Post a Comment