Thursday, September 2, 2021

SPRIX, MENGGALAKKAN LEBIH BANYAK TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI UNTUK PENDIDIKAN DI JEPUN, MENINJAU 22,000 KANAK-KANAK DAN IBU BAPA DI 11 BUAH NEGARA DI DUNIA MENGENAI PEMBELAJARAN




Penglibatan Ibu Bapa dan Motivasi Kanak-kanak Berkaitan dengan Kadar Pengekalan Pembelajaran Anak-anak


TOKYO, 1 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Institut Penyelidikan SPRIX, yang dikendalikan oleh SPRIX (Ibu Pejabat: Toshima Ward, Tokyo) (Wakil Pengarah dan Presiden: Hiroyuki Tsuneishi) telah melaksanakan dua tinjauan yang dirancang untuk lebih memahami keadaan pendidikan di seluruh dunia. Kedua-dua tinjauan itu mensasarkan kanak-kanak dan ibu bapa atau penjaga mereka di sebelas buah negara yang berlainan. Tinjauan pertama adalah satu tinjauan kesedaran, bertumpukan kepada pembelajaran, dan yang kedua adalah satu tinjauan pengetahuan, yang bertumpu kepada pengukuran bagi kemahiran akademik asas.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20210831005018/en/

Setiap tinjauan itu melibatkan satu ribu responden di setiap negara, untuk sejumlah 22,000 responden kanak-kanak, ibu bapa, dan penjaga. Hasilnya menunjukkan bahawa negara yang mempunyai tahap ketekalan dan pengekalan pembelajaran yang lebih tinggi untuk kemahiran akademik asas juga mempunyai kadar penglibatan ibu bapa atau penjaga yang lebih tinggi di dalam pembelajaran kanak-kanak itu. Hasil tinjauan kemahiran akademik asas juga menunjukkan trend kadar tindak balas yang lebih tinggi apabila profesion masa depan seseorang kanak-kanak diketahui dengan jelas.

Sorotan Hasil Tinjauan

1. Purata kadar tindak balas bagi hasil tinjauan kemahiran akademik asas melebihi tujuh puluh peratus di Asia. Hasil bagi Eropah dan Amerika Syarikat pada umumnya adalah lebih rendah.
Kami melihat perbezaan wilayah yang jelas di dalam kadar ketekalan dan pengekalan pembelajaran bagi kanak-kanak berumur lima belas tahun dan ke bawah.

2. Kanak-kanak dari negara-negara dengan kadar ketekalan dan pengekalan pembelajaran yang lebih tinggi mempunyai satu visi yang lebih jelas bagi masa depan mereka.
Kanak-kanak dengan satu visi masa depan yang jelas mempunyai minat yang jelas terhadap kelas-kelas sekolah dan belajar sendiri.

3. Semua negara yang ditinjau menyedari pentingnya kemahiran akademik asas.
Walaupun begitu, beberapa perbezaan telah dilihat di dalam pendekatan kepada pembelajaran di Asia dan Eropah dan Amerika Syarikat.

4. Kepuasan di kelas-kelas sekolah melebihi lapan puluh peratus. Peralihan pandemik kepada pembelajaran dalam talian telah menjadi ketara. Lebih daripada tujuh puluh peratus ibu bapa dan penjaga mahukan satu tinjauan pengetahuan untuk secara berkala mengkaji kesukaran kelas-kelas dalam talian semasa pandemik seperti COVID-19.
 
CATATAN: Semasa berkongsi kandungan daripada siaran akhbar ini, nyatakan bahawa mereka telah dihasilkan oleh Institut Penyelidikan SPRIX. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14930

No comments:

Post a Comment