Friday, May 21, 2021

PERUBAHAN WAKTU OPERASI KAUNTER PERKHIDMATAN LHDNM SEPANJANG TEMPOH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP) 3.0

KUALA LUMPUR, 20 Mei (Bernama) -- Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) ingin memaklumkan bahawa waktu operasi kaunter perkhidmatan LHDNM sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 adalah seperti berikut:-
 
i) Kaunter Perkhidmatan Cawangan / Pejabat Satelit / Pusat Khidmat Hasil (PKH)  

Sila klik di sini: 
http://mrem.bernama.com/mrembm/nteprimages/Capture114553.jpg  

Sila klik di sini: http://mrem.bernama.com/mrembm/nteprimages/Capture214553.jpg 

ii) Kaunter Pusat Bayaran  

Sila klik di sini: http://mrem.bernama.com/mrembm/nteprimages/Capture314553.jpg 

Bagi mengurangkan risiko penularan wabak COVID-19, LHDNM ingin memberikan saranan agar pelanggan melakukan urusan percukaian secara dalam talian. Bagi pelanggan yang perlu hadir ke kaunter LHDNM, mereka dinasihatkan untuk mematuhi setiap Prosedur Operasi Standard (S.O.P) yang telah ditetapkan oleh kerajaan. Para pelanggan juga disyorkan untuk membuat semakan senarai pejabat dan cawangan LHDNM yang ditutup sementara terlebih dahulu sebelum hadir ke mana-mana premis bagi mengelakkan sebarang kesulitan. Senarai tersebut boleh dicapai melalui pautan berikut:-
http://phl.hasil.gov.my/pdf/pdfam/Notis_Penutupan_Cawangan_LHDNM_1.pdf
 
Sebarang pertanyaan serta maklum balas berkaitan boleh dimajukan kepada LHDNM melalui:
a) Hasil Care Line di talian 03-8911 1000 / 603-8911 1100 (Luar Negara);
b) HASiL Live Chat; dan
c) Borang Maklum Balas di portal rasmi LHDNM di pautan pantas
https://maklumbalaspelanggan.hasil.gov.my/MaklumBalas/ms-my/.  

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14553


No comments:

Post a Comment