Friday, July 17, 2020

KUMPULAN T.Y. LIN INTERNATIONAL MENGALU-ALUKAN NIEK NIËNS SEBAGAI KETUA PEGAWAI OPERASI BAGI WILAYAH ASIA PASIFIK



SAN FRANCISCO, 16 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kumpulan T.Y. Lin International (TYLI), sebuah syarikat perundingan infrastruktur perkhidmatan lengkap yang diiktiraf di seluruh dunia, mengalu-alukan Niek Niëns sebagai Ketua Pegawai Operasi (COO) bagi Wilayah Asia Pasifik untuk Kumpulan TYLI. Berpusat di Singapura, Niëns akan membantu membangun dan memimpin arah, strategi, dan inisiatif pertumbuhan bagi wilayah tersebut, serta mengawasi pengembangan perniagaan, layanan pelanggan, kecemerlangan teknikal dan operasi, manusia, dan inisiatif keselamatan. Wilayah Asia Pasifik bagi Kumpulan TYLI merangkumi 2,100 orang profesional yang bekerja ke atas projek merentasi China, Taiwan, Singapura, Malaysia, Vietnam, dan Indonesia.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20200715005285/en/

Niëns menyertai Kumpulan TYLI dengan memiliki lebih dari 17 tahun pengalaman di dalam bidang kejuruteraan, kepimpinan operasi, perkhidmatan perundingan, dan pengurusan projek untuk infrastruktur pengangkutan, bangunan, program alam sekitar, dan rawatan/struktur air. Peranan beliau sebelum ini termasuk berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Operasi untuk rantau Asia bagi sebuah syarikat reka bentuk dan perundingan global, di mana beliau mengawasi operasi harian, peningkatan operasi, keuntungan, pengembangan perniagaan dan pelanggan, pengurusan Kualiti, Kesihatan, Keselamatan dan Alam Sekitar (QHSE), dan pencapaian projek/program di China, Hong Kong, Malaysia, Singapura, Vietnam, Thailand, Indonesia, Filipina, dan India. Beliau juga bertanggungjawab secara langsung untuk semua Reka Bentuk & Kejuruteraan dan aktiviti di rantau Asia.

Pencapaian lampau Niëns termasuk pencepatan dan peningkatan bagi kerjasama di antara pusat-pusat reka bentuk dan kejuruteraan di Hong Kong dan Singapura dan pusat-pusat kecemerlangan global di Filipina dan India untuk memimpin kerja reka bentuk digital bagi pelanggan global/Asia. Beliau juga mengarahkan sebuah perniagaan reka bentuk berskala besar, kejuruteraan, dan seni bina lanskap merentasi wilayah Asia.

Selain itu, Niëns telah mengetuai sebuah program pengurusan perubahan besar merentasi Asia, di mana beliau berjaya meningkatkan keuntungan projek dengan memperkenalkan peningkatan yang signifikan di dalam proses dan kemahiran pengurusan projek. Sebelum bekerja di Asia, Niëns bekerja di dalam sebuah peranan yang serupa merentasi Eropah di sembilan negara yang berbeza, termasuk di Belanda.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13596

No comments:

Post a Comment