Saturday, December 1, 2018

​DOMPET BELIA CINA MENJADI SASARAN: SUATU GEGARAN BELIA DIGITAL BERNILAI AS$9 TRILION

SYDNEY, 29 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pertembungan sudah bermula untuk hati, minda (dan dompet) bagi Millennial Cina. Menurut Ahli Futuris Rocky Scopelliti  yang baharu sahaja menghasilkan sebuah buku baharu bertajuk Youthquake 4.0 - A Whole Generation and The New Industrial Revolution, berkata "Saiz dompet Millennial Cina telah bertambah untuk melampaui apa yang dimiliki oleh purata penduduk dewasa Cina sebanyak 16 peratus."

"Penguasaan kekayaan global yang dikuasai oleh Millennial di Asia Pasifik telah mencapai 45 peratus, melebihi Amerika sebanyak 22 peratus dan Eropah, Timur Tengah, Afrika sebanyak 14 peratus. Menjelang tahun 2020, angka ini akan menjadi dua kali ganda kepada AS$35.3 trilion[1]. Untuk meletakkannya ke dalam sudut perspektif ini, pada masa yang sama, KDNK Amerika Syarikat disasarkan hanya AS$22 trilion dan zon Euro AS$13 trilion. Millennial Cina adalah yang pertama di Asia untuk menjadi kumpulan demografi yang paling berharga, dan satu kuasa ekonomi yang disegani," kata Scopelliti.

Scopelliti menjelaskan bahawa abad ke-21 akan dibentuk oleh golongan Millennial yang telah menjadi kumpulan demografi terbesar di planet ini - 58 peratus yang mana berada di Asia Pasifik. Pengaruh mereka sebagai pengguna, pekerja dan pelabur akan hanya meningkat dari titik ini.

Diterbitkan secara global oleh Marshall Cavendish, buku yang pertama seumpamanya di dunia menganalisis isu-isu global kontemporari, yang meruap oleh impak daripada pengaruh golongan Millennial dan Revolusi Perindustrian ke-4.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11671

No comments:

Post a Comment