Friday, February 24, 2023

SYNTAGMA CAPITAL MENYERTAI PERUNDINGAN EKSKLUSIF, UNTUK MENGAMBIL ALIH ERASTEEL, BAHAGIAN KELULI BERKELAJUAN TINGGI DAN KITAR SEMULA ERAMET S.A. (EURONEXT PARIS: ERA)

BRUSSELS, 23 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syntagma Capital hari ini mengumumkan bahawa ia telah menyertai perundingan eksklusif dengan Eramet, untuk mengambil alih Erasteel (https://www.erasteel.com). Perniagaan ini adalah peneraju global dalam metalurgi konvensional dan serbuk keluli berkelajuan tinggi yang digunakan untuk alat pemesinan, penggerudian dan pemotongan berprestasi tinggi.  Selain itu, Erasteel mempunyai keupayaan mengitar semula logam unik di Eropah, yang menawarkan penyelesaian lestari untuk pemulihan bateri, pemangkin dan logam.  Perniagaan ini menggajikan lebih kurang 850 orang pekerja merentasi enam tapaknya di Perancis, Sweden dan China.  Pada tahun 2022, Erasteel menjana pendapatan sebanyak lebih kurang. €275m terutamanya dalam sektor aeroangkasa, automotif dan perindustrian.

Cadangan transaksi, yang akan dikemukakan kepada majlis maklumat dan perundingan kerja yang diperlukan, tertakluk kepada perjanjian muktamad yang akan merangkumi penyempurnaan syarat persetujuan biasa, termasuk kelulusan kawal selia, dan dijangka akan diselesaikan menjelang penghujung separuh pertama 2023.

“Walaupun pasaran M&A amat mencabar, Erasteel mewakili perjanjian kedua kami dalam tahun 2023 dan perjanjian ketiga kami dalam tempoh 6 bulan yang lalu, menunjukkan keupayaan kami untuk menjamin kelajuan dan kepastian bagi penjual.  Kami gembira dengan prospek untuk membangunkan Erasteel selanjutnya di seluruh dunia.  Erasteel juga merupakan usaha ketiga kami dan menguatkan lagi kedudukan kami sebagai Rakan Kongsi pilihan di Eropah untuk usaha yang kompleks” kata Rakan Kongsi Pengurusan Syntagma Sebastian Kiekert Le Moult.

“Kami bertekad untuk memanfaatkan pengalaman global kami dalam logam dan R&D Erasteel yang menyeluruh dan pengetahuan teknikal, keberadaan global dan perhubungan pelanggan yang rapat untuk meningkatkan lagi pertumbuhannya, secara organik dan melalui sasaran M&A. Kami juga bertekad untuk meningkatkan pembangunan bahagian kitar semula Erasteel di Perancis” kata Rakan Kongsi Syntagma Frank Coenen.

Pasukan Syntagma yang terlibat dalam transaksi ini termasuk Sebastien Kiekert Le Moult (Rakan Kongsi Pengurusan), Frank Coenen (Rakan Kongsi), Benjamin Dahan (Rakan Kongsi), Fabio Yamasaki (Prinsipal), Gabriele Lo Monaco (Ahli Bersekutu Kanan).

Syntagma mendapat nasihat daripada Willkie Farr Gallagher (penasihat undang-undang), Lincoln International (Penasihat M&A), PwC (penasihat kewangan) dan Advention Business Partners (penasihat komersial dan strategi).

Tentang Syntagma Capital

Syntagma melabur dalam syarikat yang boleh mendapat manfaat daripada kepakaran operasi secara amali untuk mempercepatkan pertumbuhan dan meningkatkan prestasi untuk semua pihak berkepentingan.  Kami adalah operator sebenar dengan pengalaman bekerja dalam dan menguruskan syarikat pada skala global, memanfaatkan sumber dalaman kami untuk membangunkan strategi yang berjaya, melaksanakannya untuk merealisasikan potensinya sepenuhnya dan mencipta nilai jangka panjang yang lestari.  Syntagma melabur dan mengoperasikan syarikat dalam pelbagai industri dengan tumpuan khusus pada pasaran bahan, kimia, industri dan perkhidmatan perniagaan dan termasuk pembuatan, pengedaran, pengangkutan dan logistik, sewaan peralatan, perkhidmatan logam dan industri lain.  Syntagma, sebagai penandatangan UNI PRI, komited kepada standard ESG yang tinggi dalam semua pelaburannya dan berpangkalan di Brussels, Belgium.  Untuk maklumat lanjut, sila lawati: https://syntagmacapital.com 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16833

No comments:

Post a Comment